AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #1 Skrevet 11. mai 2023 Jeg er straks ferdig med utdannelsen for å bli siviløkonom og starter i jobb til høsten med startlønn på rundt 600k + overtid. Noen siviløkonomer her inne som vil fortelle litt om hvor lenge det er siden du var nyutdannet, hva slags stilling du har nå og hva du har i lønn? Gjerne også fortell om hvordan livet som siviløkonom har vært hittil og om du er fornøyd med at du tok utdannelsen? Anonymkode: 4dc36...2e5
Safiye Skrevet 15. mai 2023 #2 Skrevet 15. mai 2023 (endret) 600K i grunnlønn, pluss overtid er jo veldig bra. Gratulerer med så mye med snart ferdig Da jeg ble ferdig utdannet i 2020 hadde jeg en grunnlønn på 460K, noe som var ish midt på treet sammenliknet med mine medstudenter. Har byttet jobb 2 ganger siden, og ligger i dag på 812 som prosjektleder innenfor fintech. Utrolig fornøyd med fremgang og arbedslivet hittill etter siv.øk. studiet. Jeg har i de stedene jeg har vært, og er, hatt en veldig rolig jobb hvor mye arbeid er selvstyrt. Dette vil si at jeg legger opp dagene mine selv, har tid til en lengre lunch ute uten dårlig samvittighet, kommer inn litt senere på kontoret og drar tidlig om jeg vil det osv. Har en langt mer behagelig arbeidshverdag enn de fleste jeg kjenner. Endret 15. mai 2023 av Safiye
DMS Skrevet 15. mai 2023 #3 Skrevet 15. mai 2023 Du tener meir enn meg og eg var uteksaminert i 2010. Fyrste jobben min i Skatteetaten var veldig givande, så ein lite givande jobb i bank og har no ein administrativ jobb på ein høgskule som er heilt grei, godt arbeidsmiljø, styre arbeidsdagen min sjølv.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #4 Skrevet 15. mai 2023 Uteksaminert i 2014. Jeg har jobbet i staten de første 7 årene,mest med analyse, og er nå økonomirådgiver i kommune. Stortrives i nåværende jobb, veldig hektisk, og mange samfunnsrelevante problemstillinger som dukker opp, mye tverrfaglig samarbeid. Lønnen min er 715 tusen. Jeg er fornøyd med utdannelsen, men det er jo så mye annet her i verden som er spennende, så vet ikke om jeg hadde valgt det igjen. Jeg ønsker å forbli i offentlig sektor, og sånn sett er mulighetene som økonom mer begrenset i det offentlige enn det private, med mindre man bor på det sentrale østlandet. Anonymkode: e966f...d20
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå