AnonymBruker Skrevet 11. mai #1 Del Skrevet 11. mai Har silikon og lurer på om man da kan ta mammografi for å sjekke brystene? Er det da uheldig at silikonen kommer i klem underveis i undersøkelsen? Anonymkode: 46516...667 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai #2 Del Skrevet 11. mai Ja, du kan ta mammografi, men du må sannsynligvis ta ultralyd i tillegg ettersom brystene ikke kan klemmes fullt så flate som ønskelig. Først har du hele brystet i maskinen, og så prøver de å skvise inn bare delen som er foran silikonimplantatet, så det blir dobbelt opp med bilder. Og gjerne dobbelt opp med radiografer også, så den ene kan holde implantatet på plass mens den andre dytter inn resten. Omstendelig prosess Anonymkode: 9c350...9ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai #3 Del Skrevet 11. mai Får håpe de er greie med deg. Har hørt forskjellige om mammografi undersøkelser. De som er sur og hardhendt som ikke gir deg tid til "skjønne" hva du er med på, under undersøkelsen. Jeg kommer aldri til å møte opp frivillig. Da må det bli under tvang vis jeg feks. Blir innlagt som gammel en gang. Anonymkode: 2037f...3ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai #4 Del Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, du kan ta mammografi, men du må sannsynligvis ta ultralyd i tillegg ettersom brystene ikke kan klemmes fullt så flate som ønskelig. Først har du hele brystet i maskinen, og så prøver de å skvise inn bare delen som er foran silikonimplantatet, så det blir dobbelt opp med bilder. Og gjerne dobbelt opp med radiografer også, så den ene kan holde implantatet på plass mens den andre dytter inn resten. Omstendelig prosess Anonymkode: 9c350...9ff Har aldri tatt en slik undersøkelse så det var en skikkelig prosess ja 🙂 Men bra det går ann å gjennomføre det uten at det skal kunne skje noe med innleggene. Det er jeg litt redd for, men da vet de hva de gjør 🙂 Anonymkode: 46516...667 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai #5 Del Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Får håpe de er greie med deg. Har hørt forskjellige om mammografi undersøkelser. De som er sur og hardhendt som ikke gir deg tid til "skjønne" hva du er med på, under undersøkelsen. Jeg kommer aldri til å møte opp frivillig. Da må det bli under tvang vis jeg feks. Blir innlagt som gammel en gang. Anonymkode: 2037f...3ba Jeg sitter og vurderer undersøkelse så det er fint med ulike erfaringer da jeg ikke har peiling på det. Jeg er i tenkeboksen.. Anonymkode: 46516...667 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai #6 Del Skrevet 11. mai 15 minutter siden, AnonymBruker said: Har aldri tatt en slik undersøkelse så det var en skikkelig prosess ja 🙂 Men bra det går ann å gjennomføre det uten at det skal kunne skje noe med innleggene. Det er jeg litt redd for, men da vet de hva de gjør 🙂 Anonymkode: 46516...667 Det går helt fint. Kan nok bli verre med de som har kapsel og da altså veldig harde bryster, men der tipper jeg det kun brukes ultralyd. Anonymkode: 9c350...9ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai #7 Del Skrevet 11. mai Jeg har tatt ultralyd to ganger(er snart 50 år). Tør ikke mammografi😅 Anonymkode: 8d4a6...971 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai #8 Del Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Det går helt fint. Kan nok bli verre med de som har kapsel og da altså veldig harde bryster, men der tipper jeg det kun brukes ultralyd. Anonymkode: 9c350...9ff I og med at jeg i utgangspunktet er litt skeptisk så er kanskje ultralyd en god start først, så får jeg se hvordan det går og kanskje ta mammografi ved et senere tidspunkt. Som sagt i tenkeboksen 🙂 Anonymkode: 46516...667 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai #9 Del Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): I og med at jeg i utgangspunktet er litt skeptisk så er kanskje ultralyd en god start først, så får jeg se hvordan det går og kanskje ta mammografi ved et senere tidspunkt. Som sagt i tenkeboksen 🙂 Anonymkode: 46516...667 Det hadde jeg villet klarert før jeg møtte opp. Ellers kan det hende de driter i at du ønsker ultralyd. Å presser igjennom en mammografi på vanlig måte. Anonymkode: 2037f...3ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai #10 Del Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det hadde jeg villet klarert før jeg møtte opp. Ellers kan det hende de driter i at du ønsker ultralyd. Å presser igjennom en mammografi på vanlig måte. Anonymkode: 2037f...3ba Ah, ok. Ja det må jeg gjøre hvis det blir aktuelt. Da avklarer jeg det på forhånd før jeg møter opp. Anonymkode: 46516...667 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai #11 Del Skrevet 11. mai 21 minutter siden, AnonymBruker said: Det hadde jeg villet klarert før jeg møtte opp. Ellers kan det hende de driter i at du ønsker ultralyd. Å presser igjennom en mammografi på vanlig måte. Anonymkode: 2037f...3ba Jeg skjønner at du har en irrasjonell frykt for mammografi, men du trenger ikke prøve å dytte frykten din over på andre. Radiografene og legene er ikke udyr, de er der for å hjelpe pasientene. Anonymkode: 9c350...9ff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai #12 Del Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg skjønner at du har en irrasjonell frykt for mammografi, men du trenger ikke prøve å dytte frykten din over på andre. Radiografene og legene er ikke udyr, de er der for å hjelpe pasientene. Anonymkode: 9c350...9ff Frykter du mammografi etter å ha lest? Anonymkode: 2037f...3ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai #13 Del Skrevet 11. mai Har tatt to ganger. Ubehagelig men ikke vondt og ja de tar dobbelt opp med bilder. Byttet silikon for et par år siden, den ene var sprukket og lakk. Vet ikke om det skjedde pga mammografi og det ble heller ikke oppdaget på mammografi. (måtte ta mammografi tett opp mot ny operasjon) Anonymkode: ba5b7...835 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai #14 Del Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Får håpe de er greie med deg. Har hørt forskjellige om mammografi undersøkelser. De som er sur og hardhendt som ikke gir deg tid til "skjønne" hva du er med på, under undersøkelsen. Jeg kommer aldri til å møte opp frivillig. Da må det bli under tvang vis jeg feks. Blir innlagt som gammel en gang. Anonymkode: 2037f...3ba Du har alle disse grusomme ideene om mammografi, men har aldri vært på en? Har hatt mammografi hvert i 10-12 år nå, og har aldri møtt noe annet enn hyggelige og søte mennesker der. Anonymkode: ae31a...fa0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai #15 Del Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Ah, ok. Ja det må jeg gjøre hvis det blir aktuelt. Da avklarer jeg det på forhånd før jeg møter opp. Anonymkode: 46516...667 Det er leger som foretar ultralyden og radiografer som foretar mammografi. Lege tolker bildene. Det er ikke nødvendigvis slik at lege har tid til å gjøre ultralyd om du i utgangspunktet er satt opp på mammografi. Anonymkode: ae31a...fa0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai #16 Del Skrevet 11. mai 15 minutter siden, AnonymBruker said: Frykter du mammografi etter å ha lest? Anonymkode: 2037f...3ba Nei, fordi jeg faktisk har hatt mammografi. Andre kan bli skremte. Anonymkode: 9c350...9ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai #17 Del Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Nei, fordi jeg faktisk har hatt mammografi. Andre kan bli skremte. Anonymkode: 9c350...9ff Ja, så da er det noe som er ubehagelig med mammografi som du ikke vil skal komme frem? Det skal heller komme som et sjokk på mammografi timen? Anonymkode: 2037f...3ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai #18 Del Skrevet 11. mai 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har tatt ultralyd to ganger(er snart 50 år). Tør ikke mammografi😅 Anonymkode: 8d4a6...971 Ser man like mye på UL? Har aldri tatt mammografi selv. Anonymkode: a3b21...667 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai #19 Del Skrevet 11. mai Det gjorde jeg for et år siden, det var egne prosedyrer for silikon. Ikke noe problem. Anonymkode: 34854...98a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai #20 Del Skrevet 11. mai 56 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, så da er det noe som er ubehagelig med mammografi som du ikke vil skal komme frem? Det skal heller komme som et sjokk på mammografi timen? Anonymkode: 2037f...3ba Og ellers har du det bra? Jeg snakker om at hysteriet ditt kan skremme folk, ikke selve mammografien. Du tenker altså at mammografi er litt som Frimurerne - massevis av hemmelige ritualer som alle medlemmene desperat prøver å holde for seg selv? Jeg har forklart hele prosessen i første svar i tråden. Ikke vær så forbanna paranoid. Anonymkode: 9c350...9ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå