Gå til innhold

Parkering i Kristiansand? (Ved uia)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg flytter til Kristiansand i sommer for å studere og skal da flytte rett ved universitetet. Jeg er avhengig av bil pga jobben min. Lurer derfor på om noen vet hvordan det er med parkeringsmuligheter i nærheten av UiA? Kan tåle å gå litt til bilen. Vet også at det er parkeringsplasser på universitetet, men har hørt at det ofte er fult….

Anonymkode: 63604...3dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hei. Jeg flytter til Kristiansand i sommer for å studere og skal da flytte rett ved universitetet. Jeg er avhengig av bil pga jobben min. Lurer derfor på om noen vet hvordan det er med parkeringsmuligheter i nærheten av UiA? Kan tåle å gå litt til bilen. Vet også at det er parkeringsplasser på universitetet, men har hørt at det ofte er fult….

Anonymkode: 63604...3dd

Det er gratis (og stor) parkeringsplass ved fotballbanen som er 5 min å gå fra UiA. Det er der klubben ''Gimletroll'' holder til. 

Anonymkode: f1938...a00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse parkeringsplasser der. Men det kan bli fullt utover formiddagen. Men det er også mange steder i nærheten hvor man kan parkere i gata. 

Anonymkode: e6b80...e1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det er gratis (og stor) parkeringsplass ved fotballbanen som er 5 min å gå fra UiA. Det er der klubben ''Gimletroll'' holder til. 

Er det gratis der mellom 08.00 og 17.00? Det var betaling i en periode, vet jeg, men husker ikke om det er fjernet? Det er ikke gratis å parkere ved UiA, heller, tror det koster 10 kroner dagen, eller noe sånt.

Anonymkode: 9a780...bb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det gratis der mellom 08.00 og 17.00? Det var betaling i en periode, vet jeg, men husker ikke om det er fjernet? Det er ikke gratis å parkere ved UiA, heller, tror det koster 10 kroner dagen, eller noe sånt.

Jeg vil si det er gratis alle tider. Jeg har aldri fått parkeringsbot når jeg har parkert der, har heller ikke hørt om noen som har fått parkeringsbot. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg vil si det er gratis alle tider. Jeg har aldri fått parkeringsbot når jeg har parkert der, har heller ikke hørt om noen som har fått parkeringsbot. 

Jeg har fått bot der, men det er lenge siden, og jeg vet det var mye diskusjon rundt ordningen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Parkering er et jævla mareritt hvis man har hybel som student ved SiA. Det har vært så mye tull med parkeringsavtaler de siste par årene, spesielt det siste året da de satte i gang med bygging av de nye hyblene, og gjett hva som fikk lide, joda, parkeringsplasser som var der fra før av, utover en gammel bygning som de rev ned.

Antallet ledige plasser som man kan reservere ved APCOA, tror jeg det heter, er ikke mange nok i henhold til beboere med bil. 

Alle andre parkeringsplasser er mer eller mindre reservert til de som jobber ved UiA, og spesielle parkeringstillatelser. Den eneste fellesparkeringen er vel rundt barnehagen, koster 10 kr per 14 timer. Du kan putte på 10 kr hver 12 time ca, så kommer det opp i ca 600 kr per måned, haha. Om du gidder.

Det pleier å være stappfull i flere timer fra morgen kl 9 til 15 på ettermiddagen. Ofte ser du biler som står stille med motoren i gang og venter på at noen skal kjøre ut, slik at de kan ta den ledige parkeringsplassen ca 5 til 10 sekunder senere, lol. Helt tragisk ordning. De satser på alle disse bærekraftige løsninger som de kaller det. Alle skal bare sykle eller gå eller bruke sånn el-sykkel, men det er ikke alle som kan og er heller ikke mest praktisk.

Anonymkode: c0d2d...0a7

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Prestheiabanen. Den pleide å være gratis iallfall, tror den er det enda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...