Gå til innhold

Sykepleierdagen forslag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er tillitsvalgt på sykepleierdagen for første gang, og får gjøre litt stas, men er litt i villrede for hva jeg skal finne på. Jeg er tillitsvalgt på 8 avd. Hvor det er 2 på jobb på hver avd. Og det er ikke kultur for å samles i pausen, så hva gjør jeg? Smågodt? Tvist? Is? Kake? Frukt? Til hver avd. 
hva ville du satt pris på selv? 

Anonymkode: d2351...4fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vikarsykepleier

Jeg sluttet som fast sykepleier og ble bemanningssykepleier i protest mot pizza og Twist, så være forsiktig med hva du går for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke noe stæsj av forbundet da? Nøkkelringer, kulepenner, post-it-blokker e.l.? 
Proteinbarer, cupcakes, frukt, nøtter, håndkrem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vikarsykepleier skrev (40 minutter siden):

Jeg sluttet som fast sykepleier og ble bemanningssykepleier i protest mot pizza og Twist, så være forsiktig med hva du går for.

Haha, virkelig? Vi har så godt som aldri kaker, is og godteri, vi får en kurv til jul og påske, men husker det var hver fredag da jeg jobbet på sykehuset og er enig i at det blir i overkant  🙈

Anonymkode: d2351...4fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vikarsykepleier
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Haha, virkelig? Vi har så godt som aldri kaker, is og godteri, vi får en kurv til jul og påske, men husker det var hver fredag da jeg jobbet på sykehuset og er enig i at det blir i overkant  🙈

Anonymkode: d2351...4fb

Ikke fordi det ble for mye eller for lite av det, men fordi det tok oppmerksomheten bort fra et elendig arbeidsmiljø.

International Nurse Day feires over hele verden til ære for Florence Nightingale. Det er egentlig ganske stort, eller burde være det. Å feire det med godterier eller med ting i det hele tatt i en verden som står på randen av en miljøkatastrofe, er synke så lavt som det overhode er mulig - er min strenge dom.

Hvis jeg skal prøve å være positiv, å komme med noen gode med noen positive innspill, ville det være å sende alle sykepleiere en gratulasjon på SMS, også de som ikke er på jobb den dagen. Det kunne være plakater eller innlegg om hvor vi står i dag, hva ansvaret vårt er, hvilke utfordringer vi har de neste hundre årene. Ledelsen kunne trekke fram noe som var positivt i foregående år, kanskje noen hadde vært med på forskning som kunne gjøres stas på? Kanskje en lege som kunne trekke fram noe positivt, noe som ikke ville vært mulig uten sykepleiere? Hva om alle legene tok med seg dobbel matpakke og delte med en sykepleier? Eller spanderte i kantinen? Hva med å gjøre dagen til noe stort i stedet for noe smått?

TS sier det ikke er kultur for å samles i pausen. For meg høres det ut som: Vi har aldri tid til å samles i pausen, og det gjør meg bare trist over den småligheten som egentlig IND er.

Trist!

Beklager TS. Jeg har sterk mening om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vikarsykepleier skrev (39 minutter siden):

Ikke fordi det ble for mye eller for lite av det, men fordi det tok oppmerksomheten bort fra et elendig arbeidsmiljø.

International Nurse Day feires over hele verden til ære for Florence Nightingale. Det er egentlig ganske stort, eller burde være det. Å feire det med godterier eller med ting i det hele tatt i en verden som står på randen av en miljøkatastrofe, er synke så lavt som det overhode er mulig - er min strenge dom.

Hvis jeg skal prøve å være positiv, å komme med noen gode med noen positive innspill, ville det være å sende alle sykepleiere en gratulasjon på SMS, også de som ikke er på jobb den dagen. Det kunne være plakater eller innlegg om hvor vi står i dag, hva ansvaret vårt er, hvilke utfordringer vi har de neste hundre årene. Ledelsen kunne trekke fram noe som var positivt i foregående år, kanskje noen hadde vært med på forskning som kunne gjøres stas på? Kanskje en lege som kunne trekke fram noe positivt, noe som ikke ville vært mulig uten sykepleiere? Hva om alle legene tok med seg dobbel matpakke og delte med en sykepleier? Eller spanderte i kantinen? Hva med å gjøre dagen til noe stort i stedet for noe smått?

TS sier det ikke er kultur for å samles i pausen. For meg høres det ut som: Vi har aldri tid til å samles i pausen, og det gjør meg bare trist over den småligheten som egentlig IND er.

Trist!

Beklager TS. Jeg har sterk mening om dette.

Det er lov, jeg skjønner absolutt hva du mener. Jeg prøver å gjøre så godt jeg kan med de midlene jeg har i år, så håper jeg det er godt nok nå 🙈 så får jeg se om jeg får planlagt i litt bedre tid neste år ☺️

Anonymkode: d2351...4fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vikarsykepleier
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er lov, jeg skjønner absolutt hva du mener. Jeg prøver å gjøre så godt jeg kan med de midlene jeg har i år, så håper jeg det er godt nok nå 🙈 så får jeg se om jeg får planlagt i litt bedre tid neste år ☺️

Anonymkode: d2351...4fb

Det er tøft å spørre fremmede og få dette i ansiktet, så lykke til uansett. Send Florence Nightingale en tanke i hvert fall, det var en grepa dame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vikarsykepleier skrev (1 time siden):

Det er tøft å spørre fremmede og få dette i ansiktet, så lykke til uansett. Send Florence Nightingale en tanke i hvert fall, det var en grepa dame.

Ja, og nei, det er jo viktig å være bevist på. Det høres sikkert tåpelig ut for utenforstående, men vi får jo ikke den anerkjennelsen vi burde fått, det er ikke det at jeg ble sykepleier for anerkjennelse, men det er trist at vi oftest blir fremstilt som sytete når vi jobber for pasientens rettigheter, og vår egen mulighet til å kunne stå i den jobben en hel arbeidskarriere. Det er trist at man skal måtte bli syk for å legge merke til hvor viktig sykepleieren er, eller ofte også hvor utrolig stor belastningen er. Heia oss, og gratulerer med dagen i morgen!!

Anonymkode: d2351...4fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang tid har du? Jeg ville handlet noe kult på Etsy som omhandler hvorfor dere feirer dagen. 

Anonymkode: 0e4f9...2c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...