Gå til innhold

Kollegaen min kommer alltid sent


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber på et kontor. Der har vi fleksitid, som vil si vi må være på jobb senest kl. 9. Jeg har alltid vært tidlig på kontoret, synes det er så deilig å være tidlig i gang. Pleier å være på kontoret rundt 7. Synes det viser god arbeidsmoral, og da kommer man tidlig i gang med arbeidet. 
Men nå har det begynt en ny ansatt i bedriften, og hun kommer alltid - alltid på jobb noen minutter før kl. 9. Greit nok at vi har fleksitid i teorien, men det bør da være mulig å komme seg opp og i gang litt tidligere? Synes det er respektløst for oss som er tidlig på jobb. Når jeg har allerede jobber et par timer, kommer altså kollegaen sluntrende og begynner å mase kl. 9. Og så er det sånn "god morgen og bla bla bla". Blir så irritert at jeg nesten sprekker. Tenker at fleksitid er mer hvis det er krise eller unntak, og ikke en vane. Noen andre som har synspunkter på dette?

Anonymkode: 2157c...e03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At du bør ta deg en bolle.

Anonymkode: 79387...73e

  • Liker 18
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kommer jo ikke for sent om kjernetiden er fra 9... Og hun jobber vel tilsvarende mer på ettermiddagen. 

Pass dine egne saker. 

Anonymkode: 2334a...6b0

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg jobber på et kontor. Der har vi fleksitid, som vil si vi må være på jobb senest kl. 9. Jeg har alltid vært tidlig på kontoret, synes det er så deilig å være tidlig i gang. Pleier å være på kontoret rundt 7. Synes det viser god arbeidsmoral, og da kommer man tidlig i gang med arbeidet. 
Men nå har det begynt en ny ansatt i bedriften, og hun kommer alltid - alltid på jobb noen minutter før kl. 9. Greit nok at vi har fleksitid i teorien, men det bør da være mulig å komme seg opp og i gang litt tidligere? Synes det er respektløst for oss som er tidlig på jobb. Når jeg har allerede jobber et par timer, kommer altså kollegaen sluntrende og begynner å mase kl. 9. Og så er det sånn "god morgen og bla bla bla". Blir så irritert at jeg nesten sprekker. Tenker at fleksitid er mer hvis det er krise eller unntak, og ikke en vane. Noen andre som har synspunkter på dette?

Anonymkode: 2157c...e03

At du skal bry deg om ditt, kollegaen din synes sikkert det er respektløst at du alltid er der så tidlig 

Anonymkode: ddb67...867

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah en sånn en du. 

Folk er forskjellige.  Selv kommer jeg alltid 10 selv, og jobber til 18.00

Det passer best med mitt liv, jeg får hode to timer på trening før jobb slik at jeg har god konsentrasjon hele dagen. 

Nei, å komme klokken 7 ville ikke vært verdt det for meg. 

Anonymkode: 34657...ec9

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun ellers ikke sluntrer unna arbeidet, gjør det hun skal og jobber tilsvarende på ettermiddagen er det jo ikke noe å tenke på. Hun begynner jo innen kjernetiden, noe arbeidsgiver har fastsatt. 

Anonymkode: 83ce6...5f7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg jobber på et kontor. Der har vi fleksitid, som vil si vi må være på jobb senest kl. 9. Jeg har alltid vært tidlig på kontoret, synes det er så deilig å være tidlig i gang. Pleier å være på kontoret rundt 7. Synes det viser god arbeidsmoral, og da kommer man tidlig i gang med arbeidet. 
Men nå har det begynt en ny ansatt i bedriften, og hun kommer alltid - alltid på jobb noen minutter før kl. 9. Greit nok at vi har fleksitid i teorien, men det bør da være mulig å komme seg opp og i gang litt tidligere? Synes det er respektløst for oss som er tidlig på jobb. Når jeg har allerede jobber et par timer, kommer altså kollegaen sluntrende og begynner å mase kl. 9. Og så er det sånn "god morgen og bla bla bla". Blir så irritert at jeg nesten sprekker. Tenker at fleksitid er mer hvis det er krise eller unntak, og ikke en vane. Noen andre som har synspunkter på dette?

Anonymkode: 2157c...e03

Du skal ikke blande deg i når din kollega kommer på jobb. Fleksitid er fleksitid. Men du kan be kollegaen om å ikke forstyrre deg med småprat når hun kommer. Arbeidsmoral har fint lite å gjøre med når dagen starter, men at du faktisk gjør jobben din innenfor de rammene som er satt. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fleksitid vil ikke si senest 9. Det vil som regel si kjernetid 9-15, da er det forventet at alle som jobber der er tilgjengelig. 

Jeg er selv et "7" menneske, men forstår at andre velger annerledes. I dag har jeg i hovedsak jobbet med et 9-menneske. Så eneste irriterende er at vi kun fikk 4 timer sammen i dag. Men det er jo like mye min "skyld" som hennes. 

Anonymkode: eca9f...228

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg jobber på et kontor. Der har vi fleksitid, som vil si vi må være på jobb senest kl. 9. Jeg har alltid vært tidlig på kontoret, synes det er så deilig å være tidlig i gang. Pleier å være på kontoret rundt 7. Synes det viser god arbeidsmoral, og da kommer man tidlig i gang med arbeidet. 
Men nå har det begynt en ny ansatt i bedriften, og hun kommer alltid - alltid på jobb noen minutter før kl. 9. Greit nok at vi har fleksitid i teorien, men det bør da være mulig å komme seg opp og i gang litt tidligere? Synes det er respektløst for oss som er tidlig på jobb. Når jeg har allerede jobber et par timer, kommer altså kollegaen sluntrende og begynner å mase kl. 9. Og så er det sånn "god morgen og bla bla bla". Blir så irritert at jeg nesten sprekker. Tenker at fleksitid er mer hvis det er krise eller unntak, og ikke en vane. Noen andre som har synspunkter på dette?

Anonymkode: 2157c...e03

Så du mener at fordi du kommer så tidlig, skal også alle andre det? Hva er da liksom poenget med fleksitid??

Hvorfor er det ikke du som da heller må se å komme senere på jobb for å ikke være respektløs mot de som ikke vil være der kl 7?

Anonymkode: 2d7ba...c2e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du føler deg ikke respektert fordi hun begynner senere på jobb enn deg ...? Hva hvis hun syns det er respektløst av deg å starte dagen så umenneskelig tidlig?

Anonymkode: 6fac8...214

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men drar du hjem kl 15, ts? Det er veldig tidlig. Og det vitner om dårlig arbeidsmoral å reise hjem så tidlig fra jobb.

 

🙄

Anonymkode: c8e8f...3dc

  • Liker 10
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, dette er jo bare trolling.

Anonymkode: 2a3ac...2c3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente du at hun kommer etter 9 og ikke før? Så lenge hun kommer før 9 holder hun jo kjernetiden. Regner med dere teller opp antall timer og kan avspasere timer eller dager. Da er det jo totalen som teller uansett.

Anonymkode: 68318...2a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer jo ikke sent om hun kommer før kl 9. Det er like «riktig» å jobbe 7-15, 8-16 og 9-17 hvis man har kjernetid mellom 9 og 15. 

Anonymkode: 859d6...cb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og kan du forklare nærmere hva du mener med at fleksitid er kun hvis det er krise? Hva slags ordning har dere egentlig? 

Anonymkode: 68318...2a2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg jobber på et kontor. Der har vi fleksitid, som vil si vi må være på jobb senest kl. 9. Jeg har alltid vært tidlig på kontoret, synes det er så deilig å være tidlig i gang. Pleier å være på kontoret rundt 7. Synes det viser god arbeidsmoral, og da kommer man tidlig i gang med arbeidet. 
Men nå har det begynt en ny ansatt i bedriften, og hun kommer alltid - alltid på jobb noen minutter før kl. 9. Greit nok at vi har fleksitid i teorien, men det bør da være mulig å komme seg opp og i gang litt tidligere? Synes det er respektløst for oss som er tidlig på jobb. Når jeg har allerede jobber et par timer, kommer altså kollegaen sluntrende og begynner å mase kl. 9. Og så er det sånn "god morgen og bla bla bla". Blir så irritert at jeg nesten sprekker. Tenker at fleksitid er mer hvis det er krise eller unntak, og ikke en vane. Noen andre som har synspunkter på dette?

Anonymkode: 2157c...e03

Hva er vitsen med fleksitid om du ikke tolererer det? Blir du irritert på henne som person fordi hun virker mer slapp enn deg? Føler du deg bedre fordi du kommer kl.7?

Jeg er B-menneske selv og hadde elsket å stå opp kl.8 og komme på jobb til 9. Da kan jeg jobbe til 17.

Og de dagene jeg ønsker å slutte 15 eller 16, så kan jeg komme på jobb kl.7 eller 8. Jeg klarer å stå opp tidlig om jeg må, men er mest bedagelig å stå opp 8.

Anonymkode: c06d0...ae8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er fleksitid kun når man skal til legen eller det kommer noe i veien eller man er sliten en dag og ønsker å begynne senere? 

Syns du hun utnytter systemet fordi hun begynner kl.9 mens du begynner 7? 

Skulle du ønsker du kunne sovet lenger om morgenen? 

Anonymkode: c06d0...ae8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I perioder vil jeg hjem så tidlig som mulig, da kommer jeg tidlig, andre ganger greit å ha god tid på morgenen. Det kan være like deilig å være alene tidlig på morgenen som sent på ettermiddagen. Drar jeg ofte tidlig hjem så er jeg lenge ihvertfall EN kveld pr uke.

Hva andre gjør med sin fleks driter jeg i..

Anonymkode: 77b8b...d11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det passer å starte arbeidsdagen kommer jo også an på familiesituasjonen. Det kan være vanskelig å starte på jobb sju om man har barn som skal i skole og barnehage.

Anonymkode: c5e18...eae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg jobber på et kontor. Der har vi fleksitid, som vil si vi må være på jobb senest kl. 9. Jeg har alltid vært tidlig på kontoret, synes det er så deilig å være tidlig i gang. Pleier å være på kontoret rundt 7. Synes det viser god arbeidsmoral, og da kommer man tidlig i gang med arbeidet. 
Men nå har det begynt en ny ansatt i bedriften, og hun kommer alltid - alltid på jobb noen minutter før kl. 9. Greit nok at vi har fleksitid i teorien, men det bør da være mulig å komme seg opp og i gang litt tidligere? Synes det er respektløst for oss som er tidlig på jobb. Når jeg har allerede jobber et par timer, kommer altså kollegaen sluntrende og begynner å mase kl. 9. Og så er det sånn "god morgen og bla bla bla". Blir så irritert at jeg nesten sprekker. Tenker at fleksitid er mer hvis det er krise eller unntak, og ikke en vane. Noen andre som har synspunkter på dette?

Anonymkode: 2157c...e03

Dette er nok det dummeste jeg har lest her. Og den konkurransen er hard. 

Anonymkode: 67d73...949

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...