Gå til innhold

Dyrt å hekle babyteppe

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenker det uansett blir dyrt, siden man må bruke garn av god kvalitet, og ikke superwash, ikke alpakka fordi det røyter, ikke syntetisk....Merinoull er jo kjempedyrt, 69kr for et nøste. Noen som har forslag til billig og godt garn? VIl ikke gi bort et teppe i gave som folk ikke liker.

Anonymkode: 9058f...3df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruk nå superwash. Håndvask er ikke førsteønsket med baby.. 

Anonymkode: 2e79e...d54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bomull går fint, dersom du syns det er ok å strikke med. Superwash er også ok. Ett av teppene våre fikk bæsj på seg, så teppet bør tåle litt vask.

Jeg strikket også teppe til vår baby. Hvis jeg skal strikke et til ville jeg valgt pinnestørrelse 5 eller mer. Det tok veldig lang tid å strikke med små pinner.

Anonymkode: 9d1f3...08d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billig garn på garnius.no, ikke de kjente merkene da men. Ellers er det jo europris eller sparkjøp f.eks. Men blir jo fort over 500kr i garn pluss all tiden det tar å strikke 😅👌

Anonymkode: a1910...7ef

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garnius har Drops eller Woolevo merinoull til under 30kr nøste

Anonymkode: 56ce0...93f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Superwash går da helt fint. Da tåler det også å vaskes skikkelig i maskin ved uhell. 

Anonymkode: 188c5...ea5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

69,- kr er billig for et nøste garn. Jeg kan ikke huske sist jeg kjøpte garn til under 100,- kr for ett nøste.

Anonymkode: 99990...791

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

69,- kr er billig for et nøste garn. Jeg kan ikke huske sist jeg kjøpte garn til under 100,- kr for ett nøste.

Oiii så imponerendes da at du bare bruker dyre garn 

🤣

Anonymkode: 6b860...d4f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei gidameg 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke glem at det er forskjell på betalingsvillighet og overdreven pris på varer nå. 

Bare fordi dere har lav betalingsvillighet, betyr det ikke at produktet er dyrt. 

Anonymkode: f0e4f...fc6

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.5.2023 den 16.01):

Ikke glem at det er forskjell på betalingsvillighet og overdreven pris på varer nå. 

Bare fordi dere har lav betalingsvillighet, betyr det ikke at produktet er dyrt. 

Mener faktisk at det er i overkant dyrt når et nøste koster over 100 kr, selv om det skulle være ren ull. Mye av garnet selges på navnet, og man kan finne vel så bra alternativ som er billigere. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.5.2023 den 16.01):

Men det er ikke nødvendigvis bare betalingsvillighet det går på heller. 

Om man har dårlig økonomi, så er et nøste til 69 kr dyrt, spesielt om man trenger mange. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.5.2023 den 13.32):

Tenker det uansett blir dyrt, siden man må bruke garn av god kvalitet, og ikke superwash, ikke alpakka fordi det røyter, ikke syntetisk....Merinoull er jo kjempedyrt, 69kr for et nøste. Noen som har forslag til billig og godt garn? VIl ikke gi bort et teppe i gave som folk ikke liker.

Anonymkode: 9058f...3df

Drops 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Holst supersoft er drøyt, og fint til babytepper.

Anonymkode: 732a1...c0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har strikket i drops alpakka til mine små helt fra start. Tepper, jakker, gensere, halser og ribbebukser.
Har ikke opplevd at røyting er et problem. Ofte på tilbud og finnes i mange nydelige farger! 

Anonymkode: bb262...42e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Finull fra Rauma er ikke dyrt og gir gode, varme og ikke tunge plagg. Tror det koster 49kr for et nødte, og til et babypledd så trenger du ikke mange nøstene. Kan vaskes på ullvask i maskina

Jeg holder på med et pledd i voksenstørrelse i finull nå; Aftenstrikk heter det

image.jpeg.c17b02984cc6e63bd1bafdbe27899044.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis du absolutt skal ha uten superwash så ta Holst supersoft eller nøstebarn sitt garn. 
Men jeg har gått bort fra det de siste årene og strikker babytepper i drops sitt babymerino. Det har grei pris, er mykt, holdbart og enkelt å vaske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...