Gå til innhold

Steforeldre og klem/ikke klem til stebarn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som har eller steforeldre, hvordan gjøres det med klemmer etc.?

Jeg har en kjæreste som har en sønn fra tidligere, og jeg har en sønn og en datter fra tidligere.

Hadde ikke tenkt over dette før, men da sønnen min nylig ble 15 år, skulle vi alle spise kake. Da kjæresten min kom sa han "jeg gir ikke klemmer, men et håndtrykk er bra" mens han strakte ut hånden mot sønnen min og gratulerte han med dagen.

Har tenkt over dette, fordi når han møter sønnen sin klemmer han. Og, han har også klemt kjæresten til sønnen, og sønnens halvsøster.

Altså, er mine barn mindre verdt, ekle for han eller noe? Vet ikke helt hvordan jeg skal ta opp dette.

 

Anonymkode: f6749...547

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Shut han virker ikke som et bra menneske 😮 Dette hadde vært et så stort problem for meg at jeg ikke kunne vært sammen med han mer.

En ting er jo de som aldri gir klemmer til noen, men å selektere som han gjør hadde jeg ikke klart å leve rundt 

Anonymkode: 4bfb7...ce3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Shut han virker ikke som et bra menneske 😮 Dette hadde vært et så stort problem for meg at jeg ikke kunne vært sammen med han mer.

En ting er jo de som aldri gir klemmer til noen, men å selektere som han gjør hadde jeg ikke klart å leve rundt 

Anonymkode: 4bfb7...ce3

Altså, det er ikke noe annet som er feil, men reagerte på dette. Som du sier, om han generelt aldri/ikke gir klemmer hadde det vært ganske uproblematisk. Men når han velger å ikke gi klem til min sønn, mens til og med halvsøsteren til sønnen hans får klem det reagerer jeg på. Gir meg en dårlig følelse. Som om mine barn ikke er bra nok, mens andre er det.

Anonymkode: f6749...547

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han klemmer bare jenter / kvinner han har et fortrolig og nært forhold til.
Mange menn klemmer ikke gutter og andre menn.

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer nok ikke til å få så mange tilfredsstillende svar på dette forumet.
Jeg ville rett og slett bare tatt det opp med kjæresten min, hvis jeg var deg. Og spurt han rett ut. 
Å gå rundt med dette i bakhodet er ikke noe gøy, og du kommer bare til å plage deg selv med det til du får et direkte svar fra han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Altså, er mine barn mindre verdt, ekle for han eller noe? Vet ikke helt hvordan jeg skal ta opp dette.

Herregud.. la det være.

Du sier jo at det ikke er noe annet å sette fingeren på. Selv gir jeg kun klemmer til min datter, holder avstand til alle andre, nesten. Er selektiv. Men det betyr ikke en dritt, annet enn at jeg ikke er en klemmer. 

Anonymkode: e7727...4c2

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som dere nevner, så er det best å ta det opp direkte med han. Men hvordan gjøre det uten at det virker som klaging og kritikk?

Anonymkode: f6749...547

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Som dere nevner, så er det best å ta det opp direkte med han. Men hvordan gjøre det uten at det virker som klaging og kritikk?

Anonymkode: f6749...547

Bare spør han direkte, du kan si noe sånt "Jeg bare la merke til at du ikke klemmer gutten min, og lurer på hvorfor. Er det en spesiell grunn til dette? Jeg ser at du klemmer de andre barna, men ikke han"
Hvis han tar det som klaging eller kritikk så burde han gå inn i seg selv, for det er bare et enkelt spørsmål. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke noen klemmer og har kun klemt barn og kjæresten, men sluttet med all klemming da covid kom.

Så ble jeg smittet av covid i fjor, og fikk utmattelse og et elendig immunforsvar som gjør at jeg føler meg syk annenhver uke.

Har derfor sluttet omtrent med all klemming, selv om jeg ønsker å klemme både min sønn som bor i kollektiv og er student,  og min bonusdatter som er ungdomskoleelev som er mye forkjølet.

Hvorfor skal jeg klemme en person jeg bor sammen med flere ganger daglig?

Mange grunner til at man ikke klemmer. Spør mannen din.

Anonymkode: cdfe0...4b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Dere som har eller steforeldre, hvordan gjøres det med klemmer etc.?

Jeg har en kjæreste som har en sønn fra tidligere, og jeg har en sønn og en datter fra tidligere.

Hadde ikke tenkt over dette før, men da sønnen min nylig ble 15 år, skulle vi alle spise kake. Da kjæresten min kom sa han "jeg gir ikke klemmer, men et håndtrykk er bra" mens han strakte ut hånden mot sønnen min og gratulerte han med dagen.

Har tenkt over dette, fordi når han møter sønnen sin klemmer han. Og, han har også klemt kjæresten til sønnen, og sønnens halvsøster.

Altså, er mine barn mindre verdt, ekle for han eller noe? Vet ikke helt hvordan jeg skal ta opp dette.

 

Anonymkode: f6749...547

Syns du overdramatiserer.
 

Ikke alle er klemmere. Jeg er ikke en klemmer selv, og selektiv ned hvem som føles naturlig å klemme. Det betyr ikke at jeg har noe imot de som ikke får klem, herregud.

Anonymkode: cdc64...2f0

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Altså, er mine barn mindre verdt, ekle for han eller noe? Vet ikke helt hvordan jeg skal ta opp dette.

 

Anonymkode: f6749...547

Det har nok ikke noe med 'verdi' å gjøre, men rett og slett hva han selv er innenfor hans komfortsone. Gutten gikk ett håndtrykk og en gratulasjon,

Skjønner ikke at det skal være noe å ta opp.

Anonymkode: 96fbc...8f5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan det være respekt for ungdommen, at han ikke vil presse seg på?

Min kjæreste klemmer ikke mine ungdommer. Det passer seg ikke.

Man skal jo opparbeide tillit først..

Det virker litt paranoid å lage et nummer ut av dette..

Og: kjæresten til Mamma= stefar? Javel?

Endret av Rotemor
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotemor skrev (10 timer siden):

Kan det være respekt for ungdommen, at han ikke vil presse seg på?

Jeg tenkte det samme. Som barn «måtte» jeg klemme onkler, tanter og venner av foreldrene mine. Jeg hatet det, men klarte ikke å si nei. «Og så må du si godnatt til gjestene!» …grøss, jeg hatet den setningen!

Anonymkode: 48617...58e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er "tante" til en gutt som ikke ville klemme menn da han var mindre.  Han likte ikke klemmer generelt og nektet å klemme menn da han syntes det var veldig ubehagelig. Han sa det rett ut at han ikke klemmer menn og det er riktig å respektere andres kroppslige grenser.

Anonymkode: 36b06...101

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...