Gå til innhold

Hvorfor forventer folk å ikke betale en dritt inne på finn.no

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ja tenker jeg og. Kommer aldri i livet til å selge en dyr Chanel til 300... da skal jeg heller kose meg med den selv 😊

Anonymkode: 24c6c...b51

Syns parfymer går unna ekstremt raskt på Finn jeg. Kjøper selv mye i høyere prisklasse, og ikke få ganger varen allerede er solgt, selv om jeg har lagrede søk på push-varsling.

Anonymkode: 96044...9aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Er det jeg og opplever. 🙈 har du noen gang opplevd å få solgt en ting til over 1000 kr innimellom skambuda?

Ikke meg du spurte der, men.... Ja da. Iphone, for eksempel. Har lagt ut flere iphone til salgs opp gjennom årene, og de er som regel 3-4 år gamle når jeg selger og kjøper nyere modell.

Jeg sjekker Finn først, og ser hva de går for, og legger meg et sted på midten prismessig. Mine telefoner har aldri hatt en eneste skade eller ripe noe sted, "pristine condition" som de sier på engelsk. Så jeg overpriser ikke, da mine ser bedre ut enn mange av de med riper og knuste hjørner eller sprukne skjermer som selges for dyre priser. Batteriet er også i fin tilstand kapasitetsmessig, mellom 87-90% har de vært på.

Det kommer alltid skambud da. En familie som er så fattige men har en datter som så gjerne vil ha iphone, kan du selge den til meg for en fjerdedel av pris i annonsen, takk? NEI. Folk med utenlandske navn som frekt bare sier "tar den for 25% av prisforlangende, kan hente i kveld"... NEI.

Alt man trenger å gjøre, etter å ha sjekket andre tilsvarende gjenstander på finn og dobbeltsjekket at man har funnet og satt riktig pris, er å vente. Før eller senere kommer det en kjøper som er interessert og betaler det du vil ha for varen. Selv om det er lett å bli frustrert og miste motet innimellom alle tullehenvendelsene og skambudene

Endret av Million
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Andre som og opplever dette når dere legger ut annonser?

Jepp. Mange forventer å få alt nytt og gratis, pruter, krangler på prisen, blir sure. Jeg blir veldig lite motivert til gjenbruk når folk forventer å få nesten nye ting gratis. Attpåtil forventer at jeg kjører tingen hjem til dem :D 

Anonymkode: 2bd1e...894

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Åpnet parfyme? Er det noen som kjøper slikt? Verden slutter aldri å overraske.

Anonymkode: 30362...1ba

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Synes ikke det er rart. Om en leser litt psykologi er det jo et trekk hos mennesker og overvurdere verdien av tingene våre. 

Hos enkelte er det veldig tydelig, da de selger ødelagte ting til nypris.  

Hos andre er det mer diffust og ofte prises mye rett, men langt fra alt. Disse har heller ikke særlig evne til å forstå at hvordan markedet vurderer prisen ikke omhandler dem som selger personlig. 

Ser stadig folk gå i forsvar fordi de har solgt masse uten problemer,  men denne ene tingen får de kun skambud på. Det handler ikke om hva du har solgt før, eller tidligere priser på lignende ting. Kjøper bryr seg ikke om det. 

Det er svært mye på finn som lønner seg og kjøpe nytt. Møbler, klær og babyutstyr er gode eksempler. For ikke å snakke om bøker (ikke pensum bøker). Du kan ikke selge bøker du har hatt i hyllen i 5 år til nypris og legge til dyr frakt gjennom finn itillegg.

Anonymkode: ec0dd...9ea

Jeg priser ting veldig billig fordi jeg HATER folk som diller og sutrer og er ubestemmelige. Når det er underpriset kan man i d minste slippe slike gnomer. 

Anonymkode: 3496e...cce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når det gjelder mobiler så anvefaler jeg å selge m på greenphones. Jeg har solgt der noen ganger. Er produktet helt i orden kan man få en bra pris for det. Jeg har sluttet å selge brukt mobil på Finn.

Anonymkode: d5b96...400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...