Gå til innhold

Holde baby og alkohol


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er jeg vanskelig som nekter mannen og holde babyen vår på 3 uker når han har drukket 5 halvlitere? 

Han mener jeg er hysterisk. Jeg mener han ikke eier ansvarsfølelse. Hva mener dere? 

Anonymkode: faa01...a69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han skal ikke holde

Anonymkode: 8934f...3d5

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt hysterisk, og han er litt uansvarlig. 

Anonymkode: 57774...db3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke hysterisk.

Hvorfor har han drukket så mye når dere har en så nyfødt baby i hus? Drikker han ofte siden han krangler med deg når han har drukket?

Anonymkode: 1da2b...d4e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er jeg vanskelig som nekter mannen og holde babyen vår på 3 uker når han har drukket 5 halvlitere? 

Han mener jeg er hysterisk. Jeg mener han ikke eier ansvarsfølelse. Hva mener dere? 

Anonymkode: faa01...a69

Kommer an på så mangt... 

Hva er årsaken til at du ikke "lar" han holde barnet sitt etter å ha tatt noen øl? 

Endret av AnonymBruker 42
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han er definitivt uansvarlig

Anonymkode: f7c7f...f70

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker 42 skrev (1 minutt siden):

Kommer an på så mangt... 

Hvorfor årsaken til at du ikke "lar" han holde barnet sitt etter å ha tatt noen øl? 

Han drikker fort. Jeg har ei sperre der selv. At man skal ikke holde små babyer (eller barn) om man er brisen. Er ikke komfortabel med å gjøre det selv heller. Selv drikker jeg ikke rundt barna. At han drikker øl er helt ok, men synes ikke han skal holde baby. Tenker at man må jo bli litt brisen om man drikker 5 øl på 2-3 timer..? 

 

Anonymkode: faa01...a69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Du er ikke hysterisk.

Hvorfor har han drukket så mye når dere har en så nyfødt baby i hus? Drikker han ofte siden han krangler med deg når han har drukket?

Anonymkode: 1da2b...d4e

Han bruker å kjøpe seg en 6pk til helga. Ikke sprit og slikt. Krangler ikke, men han ble litt snurt over at jeg ikke ville han skulle holde. 

Anonymkode: faa01...a69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han drikker fort. Jeg har ei sperre der selv. At man skal ikke holde små babyer (eller barn) om man er brisen. Er ikke komfortabel med å gjøre det selv heller. Selv drikker jeg ikke rundt barna. At han drikker øl er helt ok, men synes ikke han skal holde baby. Tenker at man må jo bli litt brisen om man drikker 5 øl på 2-3 timer..? 

 

Anonymkode: faa01...a69

"Brisen" er helt uproblematisk (i min verden), alt ettersom hvordan man "sematiserer" slik, da.. .  Om man drikker 5 øl "fort"/evt. på 2-3 timer så er man jo godt påseilet i min verden, selv som proff sumo-bryter...  Det burde greit kunne unngås :sno:

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er han brisen da? Merker du det? Merker du endring? Jeg er litt sånn uenig at man skal nekte hverandre noe som helst med egne barn, man kan snakke om ting, men å nekte høres ikke bra ut heller. 

Anonymkode: cbf35...6d3

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke noen diskusjon på om 5 halvlitere påvirker hjernens evne til å reagere. Hadde aldri samsovet med mannen, kunne til nøds gått med på ar han holdt baby forann meg mens han satt forsvarlig ned i en sofa.

Om noen vil kalle meg hysterisk er det helt ok. Hadde jeg ikke vært det og baby hadde falt i bakken hadde vi (meg og mannen) sammen blitt kalt uansvarlige. 

Anonymkode: 9f11f...425

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merkelig å ha behov for å drikke 5 halvlitere på en gang når man sitter hjemme med fruen og ny baby synes jeg. Det hadde jeg tatt en prat om. 

Anonymkode: 9e82a...016

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge har han hatt et problem med alkohol? For å sitte å bælme nedpå 5 halvlitere på 2-3 timer når du sitter der med en 3 uker gammel baby er ikke normal oppførsel. 

Anonymkode: 9ff84...e01

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge han ikke svaier rundt i en trapp eller noe er det jo ikke farlig for baby, men hvorfor drikker han fem halvlitere når han har en nyfødt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ser ikke problemet med at han får holde sin egen baby så lenge han tar ansvar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Han bruker å kjøpe seg en 6pk til helga. Ikke sprit og slikt. Krangler ikke, men han ble litt snurt over at jeg ikke ville han skulle holde. 

Anonymkode: faa01...a69

Eh….

Hvorfor skal han puste alkohol oppi et spedbarn? 
 

Og hvorfor drikke hjemme med nyfødt? 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diafragma skrev (15 timer siden):

Lar. Babyen er hans barn. Ut over det, snakk sammen

Så så lenge barnet er hans kan han gjere som han vil? 🤔

Eg hadde aldri latt nokon påverka av alkohol haldt babyen min, i alle fall ikkje så liten. Då får han velge: alkohol eller holde babyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han burde ikke engang drikke 5 enheter i nærheten av deg eller baby. Skal han drikke, så må han gjøre det andre steder. Nei,  her r det 0 toleranse. 

Anonymkode: a733a...cef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...