Gjest Gjesta Skrevet 6. januar 2006 #1 Skrevet 6. januar 2006 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=112442
marta Skrevet 6. januar 2006 #2 Skrevet 6. januar 2006 Nok en grunn for at min 4 åring bare får spille litt på datamaskinen som lørdagskos Uff da. Denne jenta må da ha spilt noe vannvittig mye for å ha fått en slik "sykdom"?
Gjest 2324 Skrevet 6. januar 2006 #3 Skrevet 6. januar 2006 Må si jeg lurer litt på foreldrene til denne jenta. Og hvis mot formodning noe slikt skulle skje med mine barn( ikke at jeg har noen), hadde jeg ikke stil opp i media med navn og det hele.. Hadde rett og slett vært skamfull!
Lady Lovelylocks Skrevet 6. januar 2006 #4 Skrevet 6. januar 2006 Må si jeg lurer litt på foreldrene til denne jenta. Og hvis mot formodning noe slikt skulle skje med mine barn( ikke at jeg har noen), hadde jeg ikke stil opp i media med navn og det hele.. Hadde rett og slett vært skamfull! ← Helt enig. Hadde dette vært min datter hadde jeg ikke fortalt om det til noen..
Gjest Melk Skrevet 6. januar 2006 #5 Skrevet 6. januar 2006 Skjønner heller ikke helt behovet for denne eksponeringen. Selv ville jeg vært flau.
Gjest Chriselia Skrevet 6. januar 2006 #7 Skrevet 6. januar 2006 Må si jeg lurer litt på foreldrene til denne jenta. Og hvis mot formodning noe slikt skulle skje med mine barn( ikke at jeg har noen), hadde jeg ikke stil opp i media med navn og det hele.. Hadde rett og slett vært skamfull! ← Samme her!
Gjest Gamle Alex Skrevet 6. januar 2006 #8 Skrevet 6. januar 2006 Nå får jeg sikkert mange spark på leggen, men hun så jo også ut som hun tilbragte litt for mye tid stillesittende. Nei , håper foreldrene innser at her trengs det noen aktiviteter
marta Skrevet 6. januar 2006 #9 Skrevet 6. januar 2006 Nå får jeg sikkert mange spark på leggen, men hun så jo også ut som hun tilbragte litt for mye tid stillesittende. Nei , håper foreldrene innser at her trengs det noen aktiviteter ← Hvorfor spark på leggen? Jenta har jo åpenbart sittet mye stille!
Gjest Gamle Alex Skrevet 6. januar 2006 #10 Skrevet 6. januar 2006 Hvorfor spark på leggen? Jenta har jo åpenbart sittet mye stille! ← For dette er KG
Gjest Melk Skrevet 6. januar 2006 #11 Skrevet 6. januar 2006 For dette er KG ← Jepp, og det er forbudt å si noe stygt eller kritisk om barn. De søte små.
Amanlis Skrevet 6. januar 2006 #12 Skrevet 6. januar 2006 Skremmende!! Et varsku til alle oss surfere og spillere. Nei, ut i skogen og opp i trærne, med både oss selv og ungene, jenter.
Gjest gjest1 Skrevet 6. januar 2006 #13 Skrevet 6. januar 2006 Er det virkelig mulig? Jeg trodde man måtte sitte ufattelig mye foran pc'n for å pådra seg noe slikt. Er det blitt sånn at 4 åringer sitter i timesvis foran dataen daglig?
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2006 #14 Skrevet 6. januar 2006 Ikke jeg engang har fått musesyke, og jeg sitter foran data på jobben hele dagen, og stort sett her inne hele kvelden!
Gjest Gjesta Skrevet 6. januar 2006 #16 Skrevet 6. januar 2006 Må si jeg lurer litt på foreldrene til denne jenta. Og hvis mot formodning noe slikt skulle skje med mine barn( ikke at jeg har noen), hadde jeg ikke stil opp i media med navn og det hele.. Hadde rett og slett vært skamfull! ← Helt enig. Og jeg hadde tatt meg selv kraftig i nakken og nektet jenta å sitte foran dataen mer enn en halv time daglig. Fire år og musesyke?
Octavia Skrevet 6. januar 2006 #17 Skrevet 6. januar 2006 Hun må nok ha sittet der en god del, men det kan kanskje også ha noe med størrelsen på musa å gjøre, at den ikke er tilpasset små barnehender. Dermed må hun kanskje holde hånda i en vinkel som gjør det til en ekstra belastning.
Varja Skrevet 6. januar 2006 #18 Skrevet 6. januar 2006 Hun må nok ha sittet der en god del, men det kan kanskje også ha noe med størrelsen på musa å gjøre, at den ikke er tilpasset små barnehender. Dermed må hun kanskje holde hånda i en vinkel som gjør det til en ekstra belastning. ← Er enig med Octovia at det nok er størrelsen på musen og sittestillingen det er noe i veien med. Hvis PCen står på et voksen-bord og hun sitter på en svingstol for voksne uten å ha noe støtte til beina tror jeg ikke hun behøver å spille så lenge engang før hun får problemer. Belastningsskader kan oppstå veldig fort med feil stilling. Se på pultene i klasserommene. De er små og tilpasset barnets alder. Alle vet hvor viktig det er å ha god sittestilling når man skal gjøre lekser og skolearbeid + godt lys og skriveredskap. Samme erfaring bør man ta med seg over i data-alderen.
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2006 #19 Skrevet 6. januar 2006 Er så tullete at de har begynt å kalle helt normal senebetennelse for musesyke. Enig i at det ikke hører noen sted hjemme at småbarn skal tilbringe dagene foran data'n.
Gjest Gjesta Skrevet 6. januar 2006 #20 Skrevet 6. januar 2006 Er så tullete at de har begynt å kalle helt normal senebetennelse for musesyke. Enig i at det ikke hører noen sted hjemme at småbarn skal tilbringe dagene foran data'n. ← Det er da ikke "helt normalt" at en fireåring får senebetennelse uansett?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå