Gå til innhold

Hvor mye mat? Hamburgere, pølser...

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Per person? 

Anonymkode: 6685b...d8e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Til grilling? 

2 burgere med brød og 3 pølser med brød eller lompe. Alle vil sikkert ha burgere, så gjelder å spesifisere at det er Max 2 til hver. Det blir sikkert for mye mat, men det er alltid noen storspisere og flaut å gå tom. Pølser og burgere går lynkjapt å grille (eller steke), så lag opp etterhvert, det som ikke tilberedes kan fryses. 

Jeg antar du skal ha tilbehør, og hvis du har mye mettende tilbehør kan du jo tilpasse etter det. 

Anonymkode: 7329e...2b5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er det snakk om mini slidere eller burgere på 200 gram? 

Anyway, enig med ab ovenfor: 2 burgere og 3 pølser er bra standard, litt potet salat og ymse ved siden av om det er grilling så er det en grei porsjon per pers.

Anonymkode: 38631...893

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Til grilling? 

2 burgere med brød og 3 pølser med brød eller lompe. Alle vil sikkert ha burgere, så gjelder å spesifisere at det er Max 2 til hver. Det blir sikkert for mye mat, men det er alltid noen storspisere og flaut å gå tom. Pølser og burgere går lynkjapt å grille (eller steke), så lag opp etterhvert, det som ikke tilberedes kan fryses. 

Jeg antar du skal ha tilbehør, og hvis du har mye mettende tilbehør kan du jo tilpasse etter det. 

Takk...hva slags tilbehør foreslår du? :) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Anyway, enig med ab ovenfor: 2 burgere og 3 pølser er bra standard, litt potet salat og ymse ved siden av om det er grilling så er det en grei porsjon per pers.

Sånne frosne burgere, kanskje 100 gram før den er stekt? 

AnonymBruker
Skrevet

Seriøst? 2 burgere OG 3 pølser?!?!

dere mener eller håper jeg? 
Eller så forstår jeg 95% mer av slanketrådene her….

Anonymkode: 44bff...a0d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tilbehør: 

Sennep, ketchup, rå løk, grønn salat; eventuelt tomat og agurk pluss gresk salat, en kremet salat; enten potetsalat, brokkolisalat eller coleslaw, hvis brokkoli eller coleslaw, eventuelt en "blank"/fransk potetsalat (med vinaigrette), burgerbrød, pølsebrød, lomper, eventuelt en hamburgerdressing. Grillede maiskolber og/eller sopp er godt, men ikke nødvendig.  

Pass på totalen; Aioli og tzatziki er også godt til burger, men det er ikke nødvendig med veldig mye kremet tilbehør. 

Det er godt med grillede maiskolber eller sopp, men ikke nødvendig. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, det mener jeg. De fleste spiser ikke så mye, men noen kan fint trykke i seg nærmest det dobbelte, og man griller eller steker ikke opp alt i en vending, man ser an underveis. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det kleineste som er, er å gå tom for mat når man har invitert. Dessuten spiser folk gjerne litt mer i selskap enn ellers, om de blir sittende lengre ved bordet. Noen spiser også lite, mens andre spiser mye. Både burger og pølse går også helt fint å fryse, og man steker selvsagt ikke alle på en gang. Så ja, jeg er helt enig i 2 burgere og 3 pølser. 

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Pølsebrød, lomper, hamburgerbrød

Ketchup, sennep, hamburgerdressing, aioli, kremet potetsalat, coleslaw, blåmuggost (evt. blåmuggostdressing), cheddarost (evt. cheddardressing). 

Syltet rødløk, sylteagurk, salat, løk, mais, sprøstekt løk, tomater, avokado

Anonymkode: 36238...2c4

• Liker 4
Skrevet (endret)

2 Burgere og 4 pølser så har dere i alle fall restemat :D potetsalat vanlig salat er også tingen  regner med vi snakker 17 Mai ? :D  

Endret av Maskinfører
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja dette mener jeg helt seriøst og veldig på ekte:) Å sitte som vert og se at gjestene vegrer seg fra å ta den siste pølsa fordi du hadde beregnet på millimeteren til gjestene er ikke noe kjekt og igrunn ganske pinlig både for gjest og vertskap. 

Det betyr ikke at jeg tror alle gjestene spiser dette, det betyr heller ikke at jeg spiser dette hjemme hos meg selv, men i et selskap med grillmat så både spiser en gjerne mer enn hjemme og i flere omganger eller en sitter lengre. Det betyr heller ikke at selv om en spiser 2 burgere og 3 pølser på en grillfest en og annen gang så er en tykk som en kule og skriver slanketråder på kg dagen etterpå. Slapp av, det går an å kose seg med både mye og god mat på en grillfest uten å bli overvektig! 

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

En god og enkel hjemmelaget potetsalat er aldri feil, finnes jo mange oppskrifter men her er en https://detgladekjokken.no/oppskrift/potetsalat/

Jeg liker også godt tomat og ananas salsa til grillmat https://www.rema.no/oppskrifter/saus-dressing-og-dipp/salsa-med-ananas/

Ellers er mais kolbber godt til, og gode dressinger og annet som du allerede har fått gode tips om

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Du vet jo ikke om folk vil bare ha pølse eller bare burger. Alltid greit å ha litt ekstra. 

Som tilbehør ville jeg hatt gode dressinger, ketchup, sennep, potetsalat, en grønn salat, sylteagurker, rå løk og stekt løk. I tillegg til brød og lomper.

Endret av Ellah
  • Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.5.2023 den 19.44):

Ja, for det er jo det folk spiser på en dag som 17. mai og andre høytidsdager som betyr noe. Det er ikke, vet du! Det er hverdagsmaten som betyr mest, ikke de 3 pølsene og 4 kakestykkene du spiser på 17. mai!

Jeg er enig med forslagene, ts, og så syns jeg du fikk mange gode forslag til tilbehør lenger oppe i tråden.

Til pølser og hamburger hadde jeg blitt glad for et utvalg av løk, både myk og sprø og kanskje hjemmebakte pølsebrød hvis dere ikke foretrekker lomper. Til burger syns jeg det er veldig godt med potetsalat, da kan jeg droppe burgerbrød.

Lykke til med grillfesten, det blir sikkert kjemepbra!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Maskinfører skrev (På 11.5.2023 den 1.37):

2 Burgere og 4 pølser så har dere i alle fall restemat :D potetsalat vanlig salat er også tingen  regner med vi snakker 17 Mai ? :D  

Ikke 17.mai, nei :) bursdag 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.5.2023 den 19.44):

Selv min mann som løper 1-2 time hver dag ville spist maks 1 burger og 2 pølser 😜

Jeg er en normalt stor kvinne uten for mye hverdagsaktivitet. 1 burger er nok for meg, med tilbehør som en god salat. Alternativt 2 pølser. 

Ikke fordi vi er på slankeren eller noe, men for egen del ville jeg blitt ubehagelig mett om jeg spiste mer. 

Kan være det kun er "høtyidsdagene" at slik fråtsing skjer. Men om man unnskylder seg med det så er det ganske mange anledninger på et år, Jul, påske, sommerferie, alle bursdager, 17.mai, konfirmasjoner, og mulig mange fredager/lørdager på toppen. Så, ja, jeg forstår alle slanketrådene når jeg leser svarene her. 

Anonymkode: ad71d...d72

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Ikke 17.mai, nei :) bursdag 

Åja såpass ja :)  så forresten Extra kjørte tilbud på Grillpølser 99,- for 3 pakker :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.5.2023 den 19.37):

Dette er meningsløst mye mat. Jeg spiser ganske mye, og hadde ikke klart dette. De fleste er stappmette etter to burgere, og mange vil ikke klare det. En burger og to pølser er mer enn nok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...