Gå til innhold

Slutt på forhold


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ble nylig slutt mellom meg og dama. Men hun ønsker at vi blir boende i samme leilighet, siden vi har to barn med spesielle behov. Men jeg vet ikke hvordan jeg vil forholde meg til det. Hun vil ikke ta med en ny kjæreste i leiligheten, men en dag vil det jo skje at han møter barna, og at de flytter sammen. Jeg ønsker henne alt vel, og innser at jeg har har vært en dårlig kjæreste. Men vet ikke hvordan jeg skal forholde meg følelsesmessig, siden jeg fortsatt er glad i henne. 

Anonymkode: d1792...a76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må jo vurdere om det er greit å bo i "kollektiv" med henne. Høres utforende ut, spesielt siden du fremdeles er glad i henne.

Hvorfor gjorde hun det slutt?

Du sier du innser at du har vært en dårlig kjæreste. Hvorfor har du ikke gjort noe med det før det var for sent? Er der overhodet mulig å redde forholdet?

Hvis dere skal fortsette å bo under samme tak av hensyn til barna ville jeg for det første gjøre mitt ytterste for å være en god far, og en god "samboer". Jeg ville voktet meg vel for å ta initiativ til å prøve å bli kjærester igjen, det må evt bli hennes initiativ. 

Her må du tenke langsiktig. Dere har felles barn, og må samarbeide om dem de neste 10-20 årene, kanskje ennå lenger? Det er viktig at du klarer å ha et greit forhold til henne selv om dere ikke er kjærester. 

Skal dere bo sammen må dere bli enige om økonomiske forhold og praktiske forhold. Skal dere feriere sammen? Hvordan skal dere ordne det praktiske i hverdagen? Husvask. Klesvask. Matlaging. Transport. Leksehjelp osv osv.

Kunne dere kjøpt en leilighet i nærheten og bodd annenhver uke i leiligheten og annenhver uke med barna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke mulig å redde forholdet Hun mistet følelsene for meg. Kan til viss grad forstå det, siden jeg har vært ufin verbalt. Har jo hatt et ønske om endring, og vi var til familierådgivning for mange år siden, men exen mente det var jeg som hadde problemer og ikke hun . Men har også innsett at vi er ulike, på mange plan.Vi har ikke vært kjærester på flere år. Kan si at vi har 2 autister, men de er fine gutter. Å kjøpe en leilighet til er ikke aktuelt pga økonomi.

Endret av Diry72
Ekstra info
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...