Gå til innhold

Aleneforeldre: Hvordan dele utgifter til konfirmasjon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Deler dere bare utgiftene til festen? Eller deler dere påmeldingsavgift og leiravgift til konfirmasjonen også? Har forstått at utgifter til konfirmasjon ikke dekkes av barnebidraget. Lurer på hva som er vanlig praksis i.f.t. dette.

Anonymkode: 0cfec...973

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ingen som vet noe om dette? Dere trenger ikke dele egenerfaring, men vil gjerne ha råd og innspill.

Anonymkode: 0cfec...973

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt skal deles, men dere må være enige i utgiftene. Den ene kan ikke bare velge dyre alternativer og forvente at den andre skal betale halvparten uten å ha noe å si.

Anonymkode: 8515a...e66

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi deler alt 50/50 her. Vi har og ca. Like mange gjester hver, så det var veldig lett å dele. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan be Nav om ekstra barnebidrag dersom man ikke blir enige. Tror man får inntil mellom 5000-7000 kr.

Anonymkode: 71f0f...ba3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deler absolutt alt, inkl avgift, lommepenger til leir osv. ca like mange gjester. Deler bunad, deler mat. Jeg har ikke betalt en krone mer, er prinsipp. 

Anonymkode: 5be04...803

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kruspersilletaco

Her delte de alt. Pynt til bordene, klær til komfirmant, mat, leie av lokale, påmeldingsavgift. De var enige om hvem som skulle inviteres, og ca hvor mye de hadde tenkt å bruke. Ble dyrere, men det er jo fordi man ikke kommer på alle utgifter på forhånd.

Tillegg: eksempel på ting de glemte; utgiften til takkekort + postlegging av disse til de som ikke bor i nærheten 

Endret av kruspersilletaco
Tillegg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delte alt utenom gaven. 

Anonymkode: 51179...454

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi delte alt og samarbeidet og ble enige om type feiring (lokale, mat, drikke, gjesteliste osv), så det var enkelt. Vi delte også på utgifter til forberedelsene, men jeg tror jeg (mor) betalte antrekk (barnet ville ikke ha bunad). 

Dette er mange år siden, men jeg mene fortsatt at det er riktig å dele på alt inkludert utgifter til leir og forberedelser, antrekk, invitasjoner, eventuelt fotograf, takkekort etc. Jeg mener også at man bør dele iht gjesteliste hvis det er veldig skjevt, altså hvis den ene siden har 2# av gjestene bør vedkommende spytte i litt ekstra. 

Vanskeligere blir det jo hvis man ikke er enige om gjestelister og kostnadsnivå på feiring. 

Anonymkode: 12c51...1fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte alt. Ingen ting å hente på den andre siden. 

Er det mulig, er det normalt å dele på alle utgifter, men man må jo da være enig om det. Leir/ikke leir osv. 

Anonymkode: 5a1ea...7b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi delte alt 50/50. Dersom du får bidrag kan du kreve særbidrag til konfirmasjon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hvis motpart ikke ønsker å betale en krone? 
kan man da få ekstra hjelp vis Nav? 

Anonymkode: ffcd0...6b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kostnadene til konfirmasjonen skal deles forholdsmessig etter inntekt. Dvs at den som tjener mest skal dekke noe mer enn den andre.

nav kan beregne dette gratis for dere☺️

Anonymkode: d4fc7...087

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi delte, men regna sånn ca. Betalte halve hver av avgift og gave (ga sammen,) ellers fordelte vi i den forstand at vi kjøpte inn en del hver. Mulig det ble et par tusen i diff for en av oss, men det vet vi ikke. Veldig avslappet rundt det. Fint å gi gave sammen, synes jeg. 

Anonymkode: 8b6d0...9b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Man kan be Nav om ekstra barnebidrag dersom man ikke blir enige. Tror man får inntil mellom 5000-7000 kr.

Anonymkode: 71f0f...ba3

Ikke min erfaring , men mindre det har skjedd endringer . Fikk beskjed om å spare på kvitteringer og  levere de på nav . Så kunne de kreve inn fra far . ( da var det snakk om et rimelig/ ok prisnivå  på  lokaler , mat , div ) . Er egne regler om det på nav . Far er ment å dekke halvparten av utgiftene til en konfirmasjon . ( dette går utenom fastsatt barnebidrag )😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hva hvis motpart ikke ønsker å betale en krone? 
kan man da få ekstra hjelp vis Nav? 

Anonymkode: ffcd0...6b4

Snakk med nav om det. Det er egne regler . Far skal dekke halve ☺️. Man kan få det etterskuddsvis ved å spare på kvitteringer , å la nav kreve inn av far . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hva hvis motpart ikke ønsker å betale en krone? 
kan man da få ekstra hjelp vis Nav? 

Anonymkode: ffcd0...6b4

Du søker nav, så må motparten betale sin del. Nav kan kreve inn. Det er ikke frivillig å forsørge ungene sine. 

Anonymkode: 38540...d6b

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte alt. Ingenting å hente hos barnas far, så jeg har ikke prøvd å be om noe en gang. 

Men dersom begge er normalt oppegående mennesker med jobb, bør de dele utgiftene. 

Anonymkode: 2ed96...6d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her delte mannen min og ekskona utgifter til selskapet 50/50. Han var ikke helt fornøyd, for ho hadde ca 10 gjester, han ingen… Men han gadd ikke krangle på det, og det var jo ikke det største selvskapet heller (hjemme, men bestilte mat). De ga hver sin gave. 

Anonymkode: ce782...9f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Her delte mannen min og ekskona utgifter til selskapet 50/50. Han var ikke helt fornøyd, for ho hadde ca 10 gjester, han ingen… Men han gadd ikke krangle på det, og det var jo ikke det største selvskapet heller (hjemme, men bestilte mat). De ga hver sin gave. 

Anonymkode: ce782...9f7

HUN hadde ikke flere gjester, KONFIRMANTEN hadde alle gjestene, og som far betaler man halvparten for barnet sitt. 

Anonymkode: 8b6d0...9b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...