Gå til innhold

Forslag til guttenavn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Navnet Ove har vokst litt på meg i det siste, det er kort og enkelt.

Mer moderne er kanskje Liam, Leon, Noah, Noel, Mio

Anonymkode: e2dae...890

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Hm, men her handler det kun om hvilke navn hver enkelt person har hørt fra før og har assosiasjoner til. Sjøl om du synes Malvin høres søtt ut til en unge, tenker jeg på en creepy gammel mann.
 

Det fryser over i helvete før jeg tenker det blir søtt på en liten unge. Til en gubbe på 50 derimot? Helt perfekt! 

Anonymkode: 4a2d7...35c

Malvin høres ut som en skrive feil.. 

Anonymkode: 1bdee...f85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Malvin høres ut som en skrive feil.. 

Anonymkode: 1bdee...f85

Malvin er fint, men Alvin er enda bedre :)  Så lenge du ikke tenker på ekornet😅 eller Elvin

Anonymkode: 19950...59e

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor så viktig at det skal fungere i utlandet? Og hva mener du med fungere? Har aldri skjønt det kriteriet 

Anonymkode: 5a39b...c91

Da har du kanskje et navn som fungerer i utlandet? Jeg har ikke det og det har plaget meg endel. Barna mine har navn som fungerer «overalt»

Anonymkode: 669a7...fb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Da har du kanskje et navn som fungerer i utlandet? Jeg har ikke det og det har plaget meg endel. Barna mine har navn som fungerer «overalt»

Anonymkode: 669a7...fb3

Jeg har et skikkelig norsk navn som ikke funker noen annen plass enn Norge. Hater navnet, men synes det er litt kult og eksotisk at jeg har et navn som ingen i f.eks USA har hørt om. Mye kulere å hete «Åshild» i USA enn Emma nr.1000.

Anonymkode: 81f71...fcd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg hadde prøvd å unngå 10 topp. Det blir så veldig mange av Tobias, Oliver, Isak, Adrian og Leander i klassene. 

Jeg liker godt : Even, Sivert, Steffen, Erik og Mikkel. 

Anonymkode: e65e2...08f

Det kommer veldig an på hvor du bor. Jeg er lærer «på bygda» og har minst en Even, Eirik, Sivert og Mikkel i hver klasse. De er mer vanlige navn enn navnene du nevner som topp 10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 10.5.2023 den 18.03):

Østen? 

Anonymkode: 1bdee...f85

Østen ja. Kjenner 2 som heter det. 

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

 Nå glemmer KG-tantene at ungen skal bli voksen. Tenk å hete Malvin eller Theo som 50 år gammel mann🤣

 

Anonymkode: bec96...020

Akkurat Malvin var jo på topp for 100 år siden, så de fleste Malvin er gamle menn som er gått i grava nå eller nærmer seg 90 år i allefall. De sier jo navn går i 120 års sykluser, så om 20 år er det mye mulig ganske poppis igjen :) 

Theo er derimot et nyere navn, det var vanligere å bruke Theodor før. 

Anonymkode: 853f0...cfa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

 Nå glemmer KG-tantene at ungen skal bli voksen. Tenk å hete Malvin eller Theo som 50 år gammel mann🤣

 

Anonymkode: bec96...020

Malvin er da virkelig et gammelt navn. Vet om flere eldre menn som het det da jeg var barn for 30 år siden. 

Anonymkode: 96c03...074

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.5.2023 den 19.37):

 Nå glemmer KG-tantene at ungen skal bli voksen. Tenk å hete Malvin eller Theo som 50 år gammel mann🤣

 

Anonymkode: bec96...020

Då tenkjer eg heller: tenk å heite Malvin som ein liten baby 😂

AnonymBruker skrev (På 10.5.2023 den 13.55):

Leo, Theo, Mats, Aksel, Jonas, Felix, Arian, Liam, Leon, Even, Noah, Mikkel, Herman, Hugo, Truls, Birk, Emrik, Joel, Luka, Olai, Odin, Ask, Georg, Karsten, Østen, Didrik, Varg, Elmer, Oskar, Sivert, Filip, Bastian, Adam, Wilmer, Henrik, Dennis, Jakob, Edvin, Gustav, Jens, Malvin, Levi.

Anonymkode: 853f0...cfa

Er Østen verkeleg eit namn? 🙈 Blir i same kategori som Kardashian-familiem: North, Chicago, True... 😅

 

Aksel, Mikkel, Ola.. mange fine og korte namn 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
RockyRose skrev (På 11.5.2023 den 20.40):

Då tenkjer eg heller: tenk å heite Malvin som ein liten baby 😂

Er Østen verkeleg eit namn? 🙈 Blir i same kategori som Kardashian-familiem: North, Chicago, True... 😅

 

Aksel, Mikkel, Ola.. mange fine og korte namn 😊

Østen er vel en form av Øystein. Det er et gammelt nordisk navn, men kanskje litt sjeldent i dag :) Det har et annet tonefall enn «Det fjerne østen», mer samme tonefall som «besten» (bestefar).  Men jeg vet på ekte om 2 stk som heter dette, så tenkte ikke at det var såå uvanlig 😅

Anonymkode: 853f0...cfa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 10.5.2023 den 21.41):

Malvin er fint, men Alvin er enda bedre :)  Så lenge du ikke tenker på ekornet😅 eller Elvin

Anonymkode: 19950...59e

Alvin and the Chipmunks Wallpapers - Top Free Alvin and the Chipmunks  Backgrounds - WallpaperAccess

Anonymkode: 25932...07a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Timo, Salah, Miko, Mikkel, Aslak, Stein, Ørn, Ravn, Odin, Hauk, Toini

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Theis, Bjart, Tor, Lars, Eirik 

Anonymkode: 64b4c...3ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 5/10/2023 at 10:55 PM, AnonymBruker said:

Jeg har et skikkelig norsk navn som ikke funker noen annen plass enn Norge. Hater navnet, men synes det er litt kult og eksotisk at jeg har et navn som ingen i f.eks USA har hørt om. Mye kulere å hete «Åshild» i USA enn Emma nr.1000.

Anonymkode: 81f71...fcd

Ikke såå kult å være "Ass-hild" vel

Anonymkode: 54c2d...564

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jon synes jeg er kjempefint hvis du vil ha et kort navn. Lett å si på både norsk og de fleste andre språk. Ikke noe mote-navn, samtidig som det er velkjent.

Har også hørt flere kalle guttene sine Finn, det burde også fylle kriteriene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.5.2023 den 17.48):

Ikke såå kult å være "Ass-hild" vel

Anonymkode: 54c2d...564

Folk som snakker engelsk klarer faktisk å uttale lyden å, selv om de ikke har bokstaven i alfabetet...

De fleste nordmenn har utrolig liten tiltro til hvor gode folk i utlandet er til å uttale norske navn. Husk at folk som har engelsk som morsmål er veldig vant til å uttale navn fra hele verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...