Madame Butterfly Skrevet 13. juni 2023 #281 Del Skrevet 13. juni 2023 1 minutt siden, K.B. said: Ja og? jeg har allerede adressert dette. Må ha gått meg forbi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 13. juni 2023 #282 Del Skrevet 13. juni 2023 K.B. skrev (15 minutter siden): Du må jo spørre deg hvorfor de frikjenner.. Jeg har selv vært meddommer i en slik sak. Sympati for den stakkars tiltalte mannen og forakt mot den horete forførersken av fornærmede var å ta og føle på i rommet. Dessverre. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
slumkim Skrevet 13. juni 2023 #283 Del Skrevet 13. juni 2023 Rosalilje84 skrev (Akkurat nå): Jeg har selv vært meddommer i en slik sak. Sympati for den stakkars tiltalte mannen og forakt mot den horete forførersken av fornærmede var å ta og føle på i rommet. Dessverre. Samme erfaring. Dessverre 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 13. juni 2023 #284 Del Skrevet 13. juni 2023 K.B. skrev (1 minutt siden): Jeg kan ikke mene noe om dette uten å få langt mer informasjon om saken, men at fagdommere ser ting forskjellig er jo ikke uvanlig. Jeg råder deg å google Gunnar Nerdrum og hans uttalelser om at kvinner sier nei alt for ofte, at mannen har rett til å håndheve sine ekteskapelige rettigheter, og at et slik lite feiltrinn ikke bør ødelegge en ung manns liv. Dette er en høyesterettsadvokat med juridisk utdanning og langvarig praksis. Han uttalte holdningen offentlig, uten et snev av skam. 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 13. juni 2023 #285 Del Skrevet 13. juni 2023 slumkim skrev (1 minutt siden): Samme erfaring. Dessverre I min sak var "forførersken" ei 14 år gammel jente. Som to av meddommere mente hadde forført en 45 år gammel mann på en utspekulert måte. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AdonisFFM Skrevet 13. juni 2023 #286 Del Skrevet 13. juni 2023 Rosalilje84 skrev (1 minutt siden): Jeg råder deg å google Gunnar Nerdrum og hans uttalelser om at kvinner sier nei alt for ofte, at mannen har rett til å håndheve sine ekteskapelige rettigheter, og at et slik lite feiltrinn ikke bør ødelegge en ung manns liv. Dette er en høyesterettsadvokat med juridisk utdanning og langvarig praksis. Han uttalte holdningen offentlig, uten et snev av skam. Uten å ta standpunkt til hva du påstår, tipper jeg at en "google" vil ogdå ta hans påstander ut fra sammenhengen av hva han mente. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Huldertøsa Skrevet 13. juni 2023 #287 Del Skrevet 13. juni 2023 Rosalilje84 skrev (4 minutter siden): I min sak var "forførersken" ei 14 år gammel jente. Som to av meddommere mente hadde forført en 45 år gammel mann på en utspekulert måte. Jeg var 15 år selv, og han var 41. Han fikk en latterlig lav betinget straff for 20 tilfeller av voldtekt. Jeg syns likevel at du som meddommer, og kanskje mange med deg sitter med en holdning om at er du siktet og tiltalt så er du skyldig. Trenger jeg å påminne deg om Baneheia - saken, Birgitte - Tengs saken? Det er bedre at 100 skyldige går fri enn at 1 uskyldig blir dømt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest In absentia Skrevet 13. juni 2023 #288 Del Skrevet 13. juni 2023 Trolltunge skrev (26 minutter siden): Det er bra. At jenta ble voldtatt er bevist, ellers hadde ingen blitt dømt, så da sier det seg også selv at jenta ikke hadde frivillig sex med denne fyren, midt oppi en voldtekt. Hadde han sex med henne var det åpenbart voldtekt, ikke samtykket sex. Om dommen blir stående gir det nærmest fripass til å ikke innhente samtykke dersom man kaster seg på en gruppevoldtekt, selv om man altså ikke har fått samtykke, men skylder på at man trodde/tenkte at noen andre har fått samtykke. Å gi samtykke til sex med en mann kan dessuten ikke bety fritt frem for andre menn. "Du sa ja til Pål, så det er ja til meg også." Nei! Om det var formildende omstendigheter skulle det gitt utslag på straffeutmålingen, ikke medføre frifinnelse. Det er totalt ulogisk at tredjemann på en kvinne som beviselig ble voldtatt blir frifunnet for voldtekt, og dersom "trodde at det var greit " opphever kravet om samtykke, da kan vi jo egentlig bare stryke dette med at samtykke er nødvendig. Man kan bare tenke at noe sikkert er greit/noen andre har sikkert fått samtykke fra kvinnen tidligere, og kjøre på. Det skjer ikke et frivillig samleie midt i en traumatisk voldtekt, så selvfølgelig voldtok også han. Slik jeg har forstått det, så ble jenta voldtatt av ham, men dommerne mente at han ikke forstod at hun ikke ville det, fordi de andre fjorde det jo, og derfor hadde han ikke såkalt «forsett» om å voldta. Skjønner godt at påtalemyndigheten anket. Du kan ikke bare dukke opp til en gruppevoldtekt av en jente som er bundet og delta fordi du «antok» at hun vil det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AdonisFFM Skrevet 13. juni 2023 #289 Del Skrevet 13. juni 2023 Huldertøsa skrev (1 minutt siden): Jeg var 15 år selv, og han var 41. Han fikk en latterlig lav betinget straff for 20 tilfeller av voldtekt. Jeg syns likevel at du som meddommer, og kanskje mange med deg sitter med en holdning om at er du siktet og tiltalt så er du skyldig. Trenger jeg å påminne deg om Baneheia - saken, Birgitte - Tengs saken? Det er bedre at 100 skyldige går fri enn at 1 uskyldig blir dømt. Den som overfaller en kvinne og tvinger seg til sex er et patetisk individ. Der hersker inhen tvil. Så har vi det grå ingenmannsland. Deretter finner vi kvinner som kommer med falske anklager, eller påstander uten noe mer. Det siste har ødelagt mange menn. Vi hadde hatt Trond Giske som Ap-leder i dag om det ikke var for renke og maktspillet i partiet, basert på tullete påstander utifra typisk MeToo spinn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cppdude Skrevet 13. juni 2023 #290 Del Skrevet 13. juni 2023 Kjenner til en fyr som lå med ei på 15 da han var i slutten av 20-åra. Hun var forelsket i fyren, og han brukte henne for dette. Hun følte seg presset, og gikk heldigvis til en lærer, og fortalte om hva som hadde skjedd (uten å nevne navn) - slik at hendelsen var dokumentert/journalført. Mange år senere anmeldte hun dette, og det ble rettssak. Egentlig var det bare tilfeldig at saken ikke ble henlagt, men det var altså bevis som f.eks denne dokumentasjonen som læreren hadde skrevet ned, samt at fyren trodde det fantes SMS (på en gammel mobil) som dokumenterte at de hadde skrevet om forholdet. Da tilsto han forholdet...men fant jo ut etterpå at det slettes ikke fantes noen gammel mobil med SMS. Uansett, fyren fikk et par mnd. i fengsel og måtte betale et par titusener i erstatning. En liten brøkdel av straffen som disse kara har fått. Faktisk sto flere kvinner frem og anmeldte han, da de fikke høre at fyren var anmeldt - men alle disse ble henlagt pga. manglende bevis. Sannheten er vel at det er uhyre vanskelig å bli dømt for ting som dette i Norge, spesielt om det ikke finnes bevis eller vitner. Og jo lenger tid, des mindre sjanse er sjansen for at noe skjer. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest In absentia Skrevet 13. juni 2023 #291 Del Skrevet 13. juni 2023 (endret) K.B. skrev (33 minutter siden): Det er akkurat dette jeg forsøkte å adressere. Selvfølgelig kan man ikke gå tilbake i tid, det tror jeg alle vet, så da må man komme opp med kompromiss, det er hva fengselsstraff er, men gitt at livet er lengre en en fengselsstraff, så må det være mekanismer som sørger for at vedkommende kan reintegreres i samfunnet, da det ikke er bra for vedkommende det gjelder, men også for samfunnet. Tilbakefallsprosenten i Norge er blant de laveste i verden, så systemet fungerer. Om du har en nullvisjon for kriminalitet, ja da lever du i en fantasiverden. Tallene på tilbakefall er verdiløse når det kommer til voldtekt i og med at under 1% ender i dom. Det at flere av mennene her har vært involvert i flere henlagte saker i tillegg til de som var i retten tilsier at de er serieovergripere og ekstremt farlige. Endret 13. juni 2023 av In absentia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 13. juni 2023 #292 Del Skrevet 13. juni 2023 In absentia skrev (Akkurat nå): Slik jeg har forstått det, så ble jenta voldtatt av ham, men dommerne mente at han ikke forstod at hun ikke ville det, fordi de andre fjorde det jo, og derfor hadde han ikke såkalt «forsett» om å voldta. Skjønner godt at påtalemyndigheten anket. Du kan ikke bare dukke opp til en gruppevoldtekt av en jente som er bundet og delta fordi du «antok» at hun vil det. Akkurat. Helt enig. Det er bisarr tenkning at man ikke trenger å få samtykke fordi man tror at noen andre har fått samtykke. Selv om hun hadde samtykket til de to andre hadde det vært voldtekt om en person hun ikke hadde samtykket å ha sex med, og ikke ønsket å ha sex med, bare kastet seg med. At hun var ute av stand til å forsvare seg burde gjøre det enda mer opplagt at han selvfølgelig ikke bare burde kaste seg på og anta at det var greit. 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Huldertøsa Skrevet 13. juni 2023 #293 Del Skrevet 13. juni 2023 AdonisFFM skrev (8 minutter siden): Det siste har ødelagt mange menn. Vi hadde hatt Trond Giske som Ap-leder i dag om det ikke var for renke og maktspillet i partiet, basert på tullete påstander utifra typisk MeToo spinn. Tullprat! Hvis det ikke var noe i de sakene (ja, for det er ikke bare en sak), så hadde han ikke blitt presset ut. Jammen glad for at vi ikke har en sånn type mann i politisk ledelse i et av norges største partier. Kan godt være enig i at den ledelsen som sitter der nå ikke er den beste for meningsmålingene sin del, men hvis TG ble leder så er det garantert at hvertfall min stemme hadde gått et annet sted. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vinterjenta Skrevet 13. juni 2023 #294 Del Skrevet 13. juni 2023 Strafferabatt pga. medieoppstyr?? Er faen meg ikke greit. Når det blir gapestokk i media skyldes det at folks rettsoppfatning strider imot rettsvesenet. Disse kvalme gutta prøver å snike seg unna straffa si, det har de prøvd hele tiden. Takket være kamelen får de kanskje ikke noe jobb i framtiden. Det er no noe iallefall. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
000VF000 Skrevet 13. juni 2023 #295 Del Skrevet 13. juni 2023 1 hour ago, Rosalilje84 said: Jeg råder deg å google Gunnar Nerdrum og hans uttalelser om at kvinner sier nei alt for ofte, at mannen har rett til å håndheve sine ekteskapelige rettigheter, og at et slik lite feiltrinn ikke bør ødelegge en ung manns liv. Dette er en høyesterettsadvokat med juridisk utdanning og langvarig praksis. Han uttalte holdningen offentlig, uten et snev av skam. La oss heller ikke glemme Tor Erling Staff som spurte retorisk på TV om det "virkelig var så farlig at eldre menn tafset litt på unge gutter". 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chupacabra Skrevet 13. juni 2023 #296 Del Skrevet 13. juni 2023 4 minutter siden, Vinterjenta said: Strafferabatt pga. medieoppstyr?? Er faen meg ikke greit. Når det blir gapestokk i media skyldes det at folks rettsoppfatning strider imot rettsvesenet. Disse kvalme gutta prøver å snike seg unna straffa si, det har de prøvd hele tiden. Takket være kamelen får de kanskje ikke noe jobb i framtiden. Det er no noe iallefall. "Takket" være den tidligere voldsdømte Kamelen får de strafferabatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leselusa Skrevet 13. juni 2023 #297 Del Skrevet 13. juni 2023 Tråden er ryddet for personangrep, persondebatt, spekulasjon, avsporing, slettet innhold, brudd på rommets retningslinjer og svar til slettet innhold. Mvh. Leselusa, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carabilla Skrevet 13. juni 2023 #298 Del Skrevet 13. juni 2023 StinkySocks skrev (15 timer siden): Kanskje folk som forsøker å henge ut noen på sosiale medier faktisk lærer at vi burde være ferdige med offentlig gapestokk i 2023. Effekten ble kanskje ikke helt som de hadde tenkt seg, når de faktisk bidro til at gjerningspersonene fikk lavere straff. Det er bare å gratulere til alle fjottene på sosiale medier. Tror offentlig gapestokk desverre er et resultat av alt for lav strafferamme i spesielt sånne saker. Over grep mot barn, voldtekt og vold er så alvorlig og får så store konsekvenser for den som blir utsatt, at straffene bør være MYE høyere. Det koster staten mange milliarder i året i alt fra helsevesen og sosiale ytelser, mange vil aldri klare en vanlig jobb f eks og blir uføretrygdet. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carabilla Skrevet 13. juni 2023 #299 Del Skrevet 13. juni 2023 Penalihus skrev (15 timer siden): Nei, vet du hva Når voldtektsmenn får strafferabatt fordi de er uthengt så ødelegger det kun for offerene. Jentene selv hadde i rettsaken uttrykket redsel over tiktok banden som publiserte navn, lydklipp fra rettsalen og delt handlingsforløpet Sier ikke at jeg er for at slike ting sprer seg på.nett, iallfall ikke før evt dom er bestemt. Men det er desverre fryktelig vanskelig å unngå nå i dag. Nok med at en legger ut, så er delingen igang. Når det er sagt så er jeg for et åpent register over vold og overgrepsdømte for egen og andres sikkerhet... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest In absentia Skrevet 14. juni 2023 #300 Del Skrevet 14. juni 2023 AdonisFFM skrev (21 timer siden): Det KAN jo være 60%, eller 10, 22, 30.. Påtalemyndigheten hadde ikke tatt ut tiltale med mindre de mente bevisene holdt til dom. Så nei, ingen av disse alternativene kunne det vært. Hadde det vært under 90% ville saken vært henlagt av politiet slik flere andre saker mot denne gjengen ble. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå