Gå til innhold

5 etnisk norske menn i 20-årene tiltalt for en rekke voldtekter, gruppevoldtekt og overgrep mot mindreårige.

Gjest In absentia

Anbefalte innlegg

paprikaskrue skrev (1 time siden):

Kan bare ønske dem velkommen til virkeligheten når de blir voksne.

Ja, disse mennene "guttene" har ødelagt livene sine fullstendig. Håper de  får en lang forvarinsdom, men uansett vil dette henge med dem, alltid , og en dag vil kanskje samvittigheten innhente dem.  Jobb søknader  forhold til familie venner, damer . stifte familie.  De må nok bytte navn, men allikevel er det noen som vi vite  eller finne ut hvem de er. , og de må leve med trussler og må se seg over skuldrene. Ser mennene fra Hemsedal saken, var redde for å gå ut pga av saken. 

Kommer de i fengsel, blir de neders på rangstigen Godt jobba! 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 hours ago, Carabilla said:

Han ene jeg har sett videoer av oser det sadist og psykopat lang vei av...han kommer til å fortsette samme kjøret fremover, null respekt for verken loven eller andre folk...bare gliser av hele greia.

Mest sannsynlig vil han få grisejuling av folk i Bergen, for rettsystemet i dette landet her er en stor vits og en skam.

Hmmm...klarer liksom ikke helt å gi opp disse gærningene, jeg. Snakker mye med folk i Texas, som har null behandling i sine fengsler. Og kriminaliteten bare eser ut. 

Noen ganger tenker jeg at vi skulle få tiden tilbake, hvor 15-åringer dro til sjøs og arbeidet hardt i 2 år. Tror seriøst dette kunne få slike profiler raskere på rett kjøl enn juling. Selv om det er en fristende tanke å banke om slike folk.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper virkelig rettsvesenet setter en streng dom som ett eksempel.

Dessverre har jeg tenkt dette om de kommende generasjoner som lever hele barndommen sin, samt ungdommen i den digitale verden. Det å få views and likes er viktigere enn å faktisk tenke moral og etikk.

Jeg har selv enkelt klart å finne navnet på han som la ut skryte bilde på instagram. TIl alle dere som lager dere tiktok-bruker for å finne det. Man kan bruke tiktok uten å ha appen eller konto. Bruker nettleser. Så lenge videoene er offentlige, trenger man ikke konto. Brukte 3 min max, før jeg fant videoene. Du ser han skryter av å gå etter mindreårige. Flasher dyre biler, klokker og dom perignon. Det er status og kult for ungdommen, og derfor mener jeg at rettsvesenet burde slå hardt ned på hva de opplever med denne saken her. 

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar nok veldig lang tid før saken kommer opp. Ei jente ble utsatt for en hendelse/overgrep i et busskur, alle de 4 involverte har tilknytning til Nordland. Senere har politiet klassifisert dette som en spesielt grov voldtekt. Men flere medier omtaler dette fortsatt som overgrep.

https://www.vol.no/nyheter/i/APvk13/de-fire-siktede-mennene-varetektsfengsles

Etter det jeg forstår, er alle de involverte på frifot.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fryktelig glad for at dette ikke har skjedd med min datter, for da vet jeg ærlig talt ikke hva jeg ville gjort. At disse gjøkene går fritt rundt uten å bli rundtjult av en gjeng foreldre er merkelig.

De lever nok farlig.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest In absentia
kat-e skrev (2 timer siden):

Tar nok veldig lang tid før saken kommer opp. Ei jente ble utsatt for en hendelse/overgrep i et busskur, alle de 4 involverte har tilknytning til Nordland. Senere har politiet klassifisert dette som en spesielt grov voldtekt. Men flere medier omtaler dette fortsatt som overgrep.

https://www.vol.no/nyheter/i/APvk13/de-fire-siktede-mennene-varetektsfengsles

Etter det jeg forstår, er alle de involverte på frifot.

Overgripere virker å være en beskyttet gruppe i samfunnet. Får man slike i nærmiljøet er man i praksis rettsløs kan det virke som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonio skrev (4 timer siden):

Jeg er fryktelig glad for at dette ikke har skjedd med min datter, for da vet jeg ærlig talt ikke hva jeg ville gjort. At disse gjøkene går fritt rundt uten å bli rundtjult av en gjeng foreldre er merkelig.

De lever nok farlig.

Er det lov å håpe at noen tar saken i egne hender? Eneste sjanse for at de får en skikkelig straff i dette landet. Og dette er IKKE en oppfordring til vold, siden det ikke er lov. Hadde mine døtre blitt utsatt for noe sånt er det en sjanse for at jeg hadde gjort noe ulovlig.

Moderert etter oppfordring.

Endret av Tusseladen
moderering, unngå at tråd blir stengt
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser disse gutta jobber i bilbransjen… Er det virkelig så mye penger å tjene som bilselger at man kan leve som en finanstopp i kronisk kokaintåke?

For noen motbydelige guttevalper.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

slumkim skrev (På 10.5.2023 den 14.54):

Hvor i artikkelen står det at de er etnisk norske, i og med at du sier det i overskriften?   Fant det ikke hvertfall 

De er etnisk norske 😁

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest paprikaskrue
11 hours ago, Lana01 said:

Ja, disse mennene "guttene" har ødelagt livene sine fullstendig. Håper de  får en lang forvarinsdom, men uansett vil dette henge med dem, alltid , og en dag vil kanskje samvittigheten innhente dem.  Jobb søknader  forhold til familie venner, damer . stifte familie.  De må nok bytte navn, men allikevel er det noen som vi vite  eller finne ut hvem de er. , og de må leve med trussler og må se seg over skuldrene. Ser mennene fra Hemsedal saken, var redde for å gå ut pga av saken. 

Kommer de i fengsel, blir de neders på rangstigen Godt jobba! 

Om de blir dømt så blir nok fengselsoppholdet en hyggelig opplevelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en ordentlig uting å oute de før en eventuell rettskraftig dom. Om de blir dømt så tenker jeg det er helt ok, da må de stå for handlingene sine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest In absentia
Rotehodet skrev (2 minutter siden):

Er en ordentlig uting å oute de før en eventuell rettskraftig dom. Om de blir dømt så tenker jeg det er helt ok, da må de stå for handlingene sine. 

Ingen blir outet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

In absentia skrev (5 minutter siden):

Ingen blir outet her.

De har vel blitt outet på sosiale medier slik jeg har forstått det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

In absentia skrev (19 timer siden):

Han ene er en semi-kjent person i sosiale medier. Og innholdet han legger ut på tiktok er jammen en studie.

Han gir inntrykk av å eie en sportsbil, bruke mye kokain og mye damer og sex. Alt dette kan så klart være løgn/skryt, men det er i hvert fall det han legger ut. Hannskryter også av å ha mobbet andre på skolen, og sier at målet med alt han gjør av trening osv er å kapre de diggeste damene. Det virker som om han mener at dersom man er attraktiv nok så kan man gjøre absolutt hva man vil mot hvem man vil.

En god del av videoene er objektifiserende innhold om damer, eller skal jeg si unge jentebarn.  I flere videoer fra 2021 snakker han  mye om «05-jentene», som det jeveste blant jenter. Disse ville altså vært 16 og han 22. Men mange kommenterer under at de kjenner til disse guttene, og at mange av jentene er nede i 13-årsalderen. I en video sier han at jenter født i 98 er for gamle. Han forsvarer også kyssing og klining med barn under 16 fordi det «ikke er ulovlig». 

Det er tydelig fra innholdet hans at omtrent alt han gjør er motivert av å få beundring og sjalusi fra andre menn. Alt fra bilene til dameskrytet. Det virker også som om kremen av cred i denne fyrens verden, er å vise makten sin over kvinner ved å nedverdige dem på alle mulige måter foran andre menn. Han fremstår generelt blottet for empati og ser på kvinner som ting som eksisterer for å skaffe ham cred blandt gutta.

13-16- åringer har ingen erfaring og ingen penger, og ofte lav selvtillit. De synes det er spennende med penger, biler, rusmidler, fester og mediepersonligheter ig er sårbare for eldre som tilbyr nettopp dette. Det er derfor vi har seksuell lavalder i det hele tatt. Jeg kan godt tenke meg at mange har hatt traumatiske opplevelser for livet i møte med disse guttene. 

Han skryter og er åpen om det meste på tiktok, og har ikke hatt vett til å slette disse videoene selv om han nå er tiltalt og saken går for retten. Han legger ut vitser om saken åpent på instagram, og diskuterer saken under fullt navn inne på tiktok, der han innrømmer at han er tiltalt. Det virker nesten som han nyter den ekstra oppmerksomheten.

Jeg tør ikke poste navnet selv, men moderator må gjerne bekrefte/avkrefte om det er mot forumets regler å videreformidle navnet når han offentliggjør det selv

Nå er ikke jeg noen ekspert, men det kan da umulig være «offentliggjøring» av hemmelig informasjon når han selv offentliggjør det åpent på både Tiktok og Instagram. Dette er offentlig kjent informasjon nå, publisert av ham selv. 

KG modererte i hvert fall bort alt som kunne identifisere den voldsdømte moren i Angelicasaken selv om hun stilte til det ene intervjuet etter det andre under fullt navn og med bilde. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest In absentia
Rotehodet skrev (8 minutter siden):

Ja, det har de. Men han som diskuteres mest her har lagt ut informasjonen offentlig selv, og da er det ikke outing å videreformidle det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest In absentia
Marihønepøne skrev (1 minutt siden):

KG modererte i hvert fall bort alt som kunne identifisere den voldsdømte moren i Angelicasaken selv om hun stilte til det ene intervjuet etter det andre under fullt navn og med bilde. 

Ok. KG kan ha strengere retningslinjer enn loven. Uansett har ingen blitt navngitt her.

Endret av In absentia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Rotehodet said:

De har outet seg selv ved å skryte av hva de har gjort. Disse folkene er syke. Det er verken ulovlig eller en uting, når de selv er så PR-kåte og dumme at de skryter av voldtekt på sosiale medier.

Endret av Anonio
  • Liker 20
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest In absentia
Warrior skrev (På 10.5.2023 den 18.05):

Det må være skikkelig flaut for voldtektsmenn å være så desperat og synke så lavt at de må voldta noen. Også mindreårige😡

Nå vet ikke jeg hva som gikk gjennom hodet på guttene i akkurat dette tilfellet. 

Men jeg har møtt på liknende typer før. 

For noen så er makten, bekreftelsen og mesteingsfølelsen slike psykopater føler av å presse, manipulere og fysisk tvinge jenter til ting de ikke vil var selve appellen. 

Jo drøyere og verre for jenten, jo morsommere syntes de det er. Det var nok et mål at det skulle være en fæl opplevelse for jentene, også andre tilfeller som var mer eller mindre frivillig. Det skulle gjerne være unge jomfruer uten erfaring som skulle bli truffet av en kanonkule av manipulering og press som de ikke har noe referansepunkt til å stå i mot. Men fikk ikke disse gutta et ja, så brydde de seg heller ikke om et nei. 

Disse guttene ville sannsynligvis ikke hatt problemer med å få en kjæreste blant jevnaldrende jenter hvis de ville. Men det gir dem ingen maktrus for å mate den ekstreme narcissismen deres. Det gir ikke stoff å skryte av online, eller poeng i drøyhetskonkurransen med gjengen.

Sleng på litt kronisk kokainrus som noen her så fint kalte det på toppen av denne mentaliteten, så har du en livsfarlig blanding. 

Endret av In absentia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er greit å nevne at de er etnisk norske. Det er viktig å få frem at nordmenn også voldtar.

Det må vi menn tåle å høre.

• Liker 17
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...