Gå til innhold

Anbefaling av vektstang og plater til hjemmebruk

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ønsker å lage oss et lite hjemmegym og vektstang og skiver er jo et must. Noen som vil anbefale noe fra sine hjemmegym?

Anonymkode: c052f...f91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange av de billige stengene er litt for feite, så grep og slikt blir vanskelig. De har også dårlig serratering. Jeg ville faktisk dratt rundt på fysiske butikker for å kjenne på forskjellige stenger. Til hjemmebruk vil jeg også absolutt anbefale bumper plates og ikke vanlige gummibelagte skiver. Det er så mye mer behagelig og skånsomt å trene med :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt stenger og skiver på xxl. Har hatt mesteparten av det i over 12 år nå. 

Jeg foretrekker standard-vektskiver/stenger (25 mm) fremfor opympisk (5 mm), for da kan jeg bruke vektskivene til manual-stenger også. 

Ulempen er jo at jeg ikke har noen 20-kg-skiver (høyeste jeg har er 15), så når jeg tar markløft-varianter o.l. bygger jeg opp under der skivene møter gulvet litt, slik at stangen kommer i riktig høyde for et markløft (om stangen er for nærmt gulvet, som den blir ved skiver med liten diameter, er det belastende for korsryggen). 

Synes det funker helt fint. 

Anonymkode: da8f0...6b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg kjøpte akkurat en olympisk vektstang i outleten på thights.no. Rett under 500. Dameversjonen på 15 kg og 185 cm. Veldig fornøyd sålangt. Vektplater kjøpte jeg på xxl 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...