Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jenta mi blir 2 år til sommeren. Far skal ha sommerferie. Vi har hatt advokat i bilde og ting har vært komplisert. Jeg mente 1+1 uke ferie var nok- 2 uker, men ikke sammenhengende. Far gikk med på dette selvom han ikke var enig. Han ønsket 2+1 uke. Vi avtalte ferien den 29. april og hvilke uker det skulle være. Plutselig i dag får jeg melding fra advokat om at han «krever» 2+1,uke. Avtalen er allerede satt! Han vil få avsatt lengde på ferie for 2024 og 2025, men det har jeg sagt vi må vente med til det nærmer seg. Hva gjør jeg her? 

Anonymkode: 90e57...965

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jenta mi blir 2 år til sommeren. Far skal ha sommerferie. Vi har hatt advokat i bilde og ting har vært komplisert. Jeg mente 1+1 uke ferie var nok- 2 uker, men ikke sammenhengende. Far gikk med på dette selvom han ikke var enig. Han ønsket 2+1 uke. Vi avtalte ferien den 29. april og hvilke uker det skulle være. Plutselig i dag får jeg melding fra advokat om at han «krever» 2+1,5 uke. Avtalen er allerede satt! Han vil få avsatt lengde på ferie for 2024 og 2025, men det har jeg sagt vi må vente med til det nærmer seg. Hva gjør jeg her? 

Endret av Vkvello
Skrev feil
Skrevet

Tenker vel at 2 uker uten mor blir lenge? Hvordan samvær har dere ellers? 
 Han burde vel se hva som er best for barnet, og ikke sette sine ønsker først

• Hjerte 1
Skrevet
Tipaa skrev (Akkurat nå):

Tenker vel at 2 uker uten mor blir lenge? Hvordan samvær har dere ellers? 
 Han burde vel se hva som er best for barnet, og ikke sette sine ønsker først

Annenhver helg. 

Skrevet
Vkvello skrev (1 minutt siden):

Annenhver helg. 

Da er 2 uker sammengengende alt for mye. Dette skjønner alle. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
Mamajune11 skrev (Akkurat nå):

Da er 2 uker sammengengende alt for mye. Dette skjønner alle. 

👏🏻👏🏻

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du forholder deg til avtalen. Så enkelt er det. Og i dine ferieperioder utgår selvfølgelig hans helgesamvær.

Anonymkode: 7a996...e28

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du forholder deg til avtalen. Så enkelt er det. Og i dine ferieperioder utgår selvfølgelig hans helgesamvær.

Anonymkode: 7a996...e28

Hva tenker dere om å fastsette lengde på ferie fra 2024/2025?

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jenta mi blir 2 år til sommeren. Far skal ha sommerferie. Vi har hatt advokat i bilde og ting har vært komplisert. Jeg mente 1+1 uke ferie var nok- 2 uker, men ikke sammenhengende. Far gikk med på dette selvom han ikke var enig. Han ønsket 2+1 uke. Vi avtalte ferien den 29. april og hvilke uker det skulle være. Plutselig i dag får jeg melding fra advokat om at han «krever» 2+1,uke. Avtalen er allerede satt! Han vil få avsatt lengde på ferie for 2024 og 2025, men det har jeg sagt vi må vente med til det nærmer seg. Hva gjør jeg her? 

Hør med advokaten hva han råder deg til . Vil tro at man holder seg til avtalen signert i fellesskap . Og det er også opp til deg om du vil endre den . ikke noe han kan «kreve « . Tenker at ferien 24 avtales i april 24 , og samme med ferien 25 . Avtales i april 25. høres ut som du har  en eks som liker å lage litt turbulens . Sitt stille i båten å si at du ønsker å prøve ut avtalen som ble avtalt i april . Evnt forlang en megling på fvk . 

• Liker 1
Skrevet
Vkvello skrev (5 minutter siden):

Nei , det er for tidlig . Først må dere evaluere ferien 23 , når den er ferdig . Ta ett år om gangen . Det er helt vanlig . 

• Liker 2
Skrevet
NiceOrNothing skrev (1 minutt siden):

Hør med advokaten hva han råder deg til . Vil tro at man holder seg til avtalen signert i fellesskap . Og det er også opp til deg om du vil endre den . ikke noe han kan «kreve « . Tenker at ferien 24 avtales i april 24 , og samme med ferien 25 . Avtales i april 25. høres ut som du har  en eks som liker å lage litt turbulens . Sitt stille i båten å si at du ønsker å prøve ut avtalen som ble avtalt i april . Evnt forlang en megling på fvk . 

Har brukt 40.000 på advokat med han nå i jula og kjenner jeg ikke har lyst å ta meg råd til mer. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes en uke i strekk er å tøye strikken om det faste samværet kun er annenhver helg, men det er vel ikke mulig å få noe kortere. To uker virker som barnemishandling, det går ikke an for et så lite barn. Det hadde vært tusen prosent uaktuelt her i gården i allefall. Si nei og si dere har en avtale og den forholder du deg til. 

Anonymkode: 9f558...70a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei , det er for tidlig . Først må dere evaluere ferien 23 , når den er ferdig . Ta ett år om gangen . Det er helt vanlig . 

Han tenker ikke uker og dato, men at han ønsker 2+1 uke i ferien fremover tror jeg han mener.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for "tilbudet", men si at du ønsker å holde deg til avtalen dere akkurat har fastsatt. Videre at du ønsker å evaluere årets ferie før dere fastsetter fremtidig ferie.

Anonymkode: 464f5...155

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Vkvello skrev (8 minutter siden):

Det er for tidlig. 
1. Du vet ikke hvordan det går i sommer

2. Fars samvær skal vel økes på sikt og med det øke ferielenge. Det lønner seg ikke for han eller barn og avklare ferie før samvær er økt.

Svar du kan gi er:

Om det ønskes avklaring på ferie for 2024/2025 kan vi på nåværende tidspunkt avtale 1+1 for 2024. Å avtale 2+1 for 2024 på nåværende tidspunkt er ikke aktuelt men kan vurderes 15.Jan.2024 da vi har mer oversikt over samværsituasjonen og barnets utvikling. Ferieavklaring for 2025 på lik linje som 2024.

Anonymkode: 6a389...f5f

Skrevet
Vkvello skrev (4 minutter siden):

Har brukt 40.000 på advokat med han nå i jula og kjenner jeg ikke har lyst å ta meg råd til mer. 

Skjønner det. Men ikke la deg presse . Du har hovedomsorgen å sitter med gode kort på hånda . Svar bare at du er fornøyd med , og ønsker forholde deg til avtalen gjort 29 april . Å at ang ferie 24/25 får dere komme tilbake til neste år . Ikke alle ønsker / krav  trenger å etterkommes .

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Alle skjønner at det er alt for mye. Du må ikke la deg skremme av at han krever. Og det er alt for tidlig å bestemme ferie for 24/25 også. Det må dere se an hva som blir det beste for barnet da. Avvis «kravet»

Anonymkode: 3cddd...036

• Nyttig 1
Skrevet
Vkvello skrev (6 minutter siden):

Han tenker ikke uker og dato, men at han ønsker 2+1 uke i ferien fremover tror jeg han mener.

Takk for henvendelse , men svar at det er noe dere bestemmer når det nærmer seg de feriene .  Bare en kverulant sitter å krever sånn så langt frem . 

• Liker 1
Skrevet

Takk for henvendelse , men svar at det er noe dere bestemmer når det nærmer seg de feriene .  Bare en kverulant sitter å krever sånn så langt frem . 

Ja, alt annet er uaktuelt!

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...