Gå til innhold

Håndball genser (hjelp med oppskrift)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som har strikket Håndball genseren fra House of Yarn? 🙂 Har stoppet opp for meg i oppskriften fordi jeg ikke helt forstår.

Har nettopp felt av til halsen også står det videre: Samtidig, når det er felt til raglan i alt 10 (12) 15 (18) 22 (23) 25 (27) ganger, felles de midterste 19 (21) 21 (23) 23 (25) 25 (25) m på forstykket av til hals. Fortsett fram og tilbake i glattstrikk og mønster, og fell videre til halsen i begynnelsen av hver p i hver side 3,2,2 m, og deretter 1 m til raglanfellingene er ferdige på bakstykket.

Er det meningen at jeg felle 3 masker i hver siden på første pinnen, og på andre pinne skal jeg felle 2 masker i hver siden og 2 masker igjen på tredje? Og alle pinner etter det skal jeg kun felle 1 maske i hver side? :-)

Anonymkode: 9aad9...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 9.5.2023 den 20.04):

Er det noen som har strikket Håndball genseren fra House of Yarn? 🙂 Har stoppet opp for meg i oppskriften fordi jeg ikke helt forstår.

Har nettopp felt av til halsen også står det videre: Samtidig, når det er felt til raglan i alt 10 (12) 15 (18) 22 (23) 25 (27) ganger, felles de midterste 19 (21) 21 (23) 23 (25) 25 (25) m på forstykket av til hals. Fortsett fram og tilbake i glattstrikk og mønster, og fell videre til halsen i begynnelsen av hver p i hver side 3,2,2 m, og deretter 1 m til raglanfellingene er ferdige på bakstykket.

Er det meningen at jeg felle 3 masker i hver siden på første pinnen, og på andre pinne skal jeg felle 2 masker i hver siden og 2 masker igjen på tredje? Og alle pinner etter det skal jeg kun felle 1 maske i hver side? 🙂

Anonymkode: 9aad9...7f6

Litt seint svar ser jeg, men ja, du har forstått det riktig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...