AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #1 Skrevet 9. mai 2023 En person skylder ca 25000 kroner, personen er «dømt» til å betale dette, men pengene må jeg kreve inn selv.. har googlet litt rundt og ser at man må sende et krav til personen som rekommandert brev og om personen ikke betaler da kan namsmann ta over innkreving. Personen som skylder penger vet jo hva det rekommanderte brevet som kommer i posten handler om og kommer ikke til å hente ut dette. Så hva gjør jeg da? Anonymkode: 8143f...1ab
NiceOrNothing Skrevet 9. mai 2023 #2 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): En person skylder ca 25000 kroner, personen er «dømt» til å betale dette, men pengene må jeg kreve inn selv.. har googlet litt rundt og ser at man må sende et krav til personen som rekommandert brev og om personen ikke betaler da kan namsmann ta over innkreving. Personen som skylder penger vet jo hva det rekommanderte brevet som kommer i posten handler om og kommer ikke til å hente ut dette. Så hva gjør jeg da? Anonymkode: 8143f...1ab Hvis det står at rekkefølgen skal være sånn , må du jo prøve det først . For så å bevise at du har prøvd , men ikke fått respons . 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #3 Skrevet 9. mai 2023 Ikke så mye du får gjort. Men du kan lære av det og aldri låne penger bort privat. Anonymkode: 8fc76...7e2 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #4 Skrevet 9. mai 2023 Så lenge du sender det rekommandert, og personen ikke henter det i posten så har du ditt på det tørre. Da kan du går videre til namsmannen. Dokumenter sendingen og at hen ikke henter det rekommanderte brevet. Anonymkode: 890b6...f2f 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #5 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): En person skylder ca 25000 kroner, personen er «dømt» til å betale dette, men pengene må jeg kreve inn selv.. har googlet litt rundt og ser at man må sende et krav til personen som rekommandert brev og om personen ikke betaler da kan namsmann ta over innkreving. Personen som skylder penger vet jo hva det rekommanderte brevet som kommer i posten handler om og kommer ikke til å hente ut dette. Så hva gjør jeg da? Anonymkode: 8143f...1ab Hvor har du det fra at du må sende et rek brev? Du følger bare oppskrifte til politiet på https://www.politiet.no/tjenester/namsmann-og-forliksrad/utleggsforretning/begjare-utleggsforretning/dom/ Enkelt og greit. Anonymkode: 71c65...290
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #6 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Så lenge du sender det rekommandert, og personen ikke henter det i posten så har du ditt på det tørre. Da kan du går videre til namsmannen. Dokumenter sendingen og at hen ikke henter det rekommanderte brevet. Anonymkode: 890b6...f2f Hvor har dere det fra at man må sende en rek sending? Anonymkode: 71c65...290
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #7 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor har dere det fra at man må sende en rek sending? Anonymkode: 71c65...290 Jeg har ikke sagt at hun MÅ sende det rekommandert, fortalte gangen i dette med å sende rekommandert brev. Anonymkode: 890b6...f2f
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #8 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har ikke sagt at hun MÅ sende det rekommandert, fortalte gangen i dette med å sende rekommandert brev. Anonymkode: 890b6...f2f Du skrev at da kunne hun gå til namsmannen for da hadde hun sitt på det tørre. Jeg skjønner bare hvorfor dere blander inn et rek brev i tvangsfullbyrdelse. Anonymkode: 71c65...290
_popcorn_ Skrevet 11. mai 2023 #9 Skrevet 11. mai 2023 Ryddet for forherligelse av lovbrudd og svar til det. _popcorn_, adm
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #10 Skrevet 13. mai 2023 Du anmelder saken til namsmannen, legg ved bevis du har på at han skylder deg de pengene. Dere blir innkalt til møte hos namsmannen og møter han ikke opp så blir det uteblivelsendom. Dette må du krysse av på anmeldelsen, ellers kan namsmannen innkalle til nye møter igjen. Ei jeg kjenner gjorde som jeg skrev og den saksøkte møtte ikke opp. Saksøkte skrev bare noen få linjer om at han ikke kjente til de pengene. Saksøker kunne legge ved flere bevis på at saksøkte hadde denne gjelden. Saksøkte ble dømt til å betale via lønnstrekk, samt alle utgifter som tilkommer hver gang saksøker purrer på saken. Nå har den gjelden steget med 12000.- fordi den saksøkte har masse annet som også går vis namsmannen og lønnstrekk. Saksøker purrer på saken hver 6 mnd ig hver gang tilfaller ett beløp saksøker må betale, men som tilfaller den saksøkte til slutt. Derav den økningen i saken hun jeg omtalte. Anonymkode: f3c1a...9ff
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #11 Skrevet 14. mai 2023 Har noen prøvd de sidene der man kan opprette faktura selv og sende ut? Anonymkode: 7a270...694
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå