Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En person skylder ca 25000 kroner, personen er «dømt» til å betale dette, men pengene må jeg kreve inn selv.. har googlet litt rundt og ser at man må sende et krav til personen som rekommandert brev og om personen ikke betaler da kan namsmann ta over innkreving. 
 

Personen som skylder penger vet jo hva det rekommanderte brevet som kommer i posten handler om og kommer ikke til å hente ut dette. Så hva gjør jeg da? 

Anonymkode: 8143f...1ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

En person skylder ca 25000 kroner, personen er «dømt» til å betale dette, men pengene må jeg kreve inn selv.. har googlet litt rundt og ser at man må sende et krav til personen som rekommandert brev og om personen ikke betaler da kan namsmann ta over innkreving. 
 

Personen som skylder penger vet jo hva det rekommanderte brevet som kommer i posten handler om og kommer ikke til å hente ut dette. Så hva gjør jeg da? 

Anonymkode: 8143f...1ab

Hvis det står at rekkefølgen skal være sånn , må du jo prøve det først . For så å bevise at du har prøvd , men ikke fått respons . 

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke så mye du får gjort. Men du kan lære av det og aldri låne penger bort privat. 

Anonymkode: 8fc76...7e2

  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du sender det rekommandert, og personen ikke henter det i posten så har du ditt på det tørre. 

Da kan du går videre til namsmannen. 

Dokumenter sendingen og at hen ikke henter det rekommanderte brevet. 

Anonymkode: 890b6...f2f

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

En person skylder ca 25000 kroner, personen er «dømt» til å betale dette, men pengene må jeg kreve inn selv.. har googlet litt rundt og ser at man må sende et krav til personen som rekommandert brev og om personen ikke betaler da kan namsmann ta over innkreving. 
 

Personen som skylder penger vet jo hva det rekommanderte brevet som kommer i posten handler om og kommer ikke til å hente ut dette. Så hva gjør jeg da? 

Anonymkode: 8143f...1ab

Hvor har du det fra at du må sende et rek brev? 

Du følger bare oppskrifte til politiet på https://www.politiet.no/tjenester/namsmann-og-forliksrad/utleggsforretning/begjare-utleggsforretning/dom/ 

Enkelt og greit.

Anonymkode: 71c65...290

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Så lenge du sender det rekommandert, og personen ikke henter det i posten så har du ditt på det tørre. 

Da kan du går videre til namsmannen. 

Dokumenter sendingen og at hen ikke henter det rekommanderte brevet. 

Anonymkode: 890b6...f2f

Hvor har dere det fra at man må sende en rek sending?

Anonymkode: 71c65...290

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor har dere det fra at man må sende en rek sending?

Anonymkode: 71c65...290

Jeg har ikke sagt at hun MÅ sende det rekommandert, fortalte gangen i dette med å sende rekommandert brev. 

Anonymkode: 890b6...f2f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har ikke sagt at hun MÅ sende det rekommandert, fortalte gangen i dette med å sende rekommandert brev. 

Anonymkode: 890b6...f2f

Du skrev at da kunne hun gå til namsmannen for da hadde hun sitt på det tørre. Jeg skjønner bare hvorfor dere blander inn et rek brev i tvangsfullbyrdelse.

Anonymkode: 71c65...290

Skrevet

Ryddet for forherligelse av lovbrudd og svar til det. 

_popcorn_, adm

AnonymBruker
Skrevet

 Du anmelder saken til namsmannen, legg ved bevis du har på at han skylder deg de pengene. Dere blir innkalt til møte hos namsmannen og møter han ikke opp så blir det uteblivelsendom. Dette må du krysse av på anmeldelsen, ellers kan namsmannen innkalle til nye møter igjen.

Ei jeg kjenner gjorde som jeg skrev og den saksøkte møtte ikke opp. Saksøkte skrev bare noen få linjer om at han ikke kjente til de pengene. Saksøker kunne legge ved flere bevis på at saksøkte hadde denne gjelden. Saksøkte ble dømt til å betale via lønnstrekk, samt alle utgifter som tilkommer hver gang saksøker purrer på saken. Nå har den gjelden steget med 12000.- fordi den saksøkte har masse annet som også går vis namsmannen og lønnstrekk.

Saksøker purrer på saken hver 6 mnd ig hver gang tilfaller ett beløp saksøker må betale, men som tilfaller den saksøkte til slutt. Derav den økningen i saken hun jeg omtalte.

Anonymkode: f3c1a...9ff

AnonymBruker
Skrevet

Har noen prøvd de sidene der man kan opprette faktura selv og sende ut?

Anonymkode: 7a270...694

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...