Gå til innhold

Hvordan gi trøst?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og en venninne ble gravide nesten samtidig, men hun mistet tidlig. Jeg fikk nettopp babyen min, og vil selvsagt vise h*n frem for hele verden, og h*n er alt jeg tenker på. Venninnen min er kjempegod med barnet mitt, men jeg merker at det selvfølgelig er veldig sårt å være i hennes situasjon, og hun blir ofte lei seg når hun besøker oss.

Har noen liknende erfaringer, og kanskje noen råd til hva jeg kan gjøre for henne, om det er noe?

Anonymkode: 69e95...fb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg og en venninne av  meg ble gravid nesten samtidig. Jeg mistet i uke 12. 

Det var andre gangen jeg mistet. Jeg fikk trøstende ord her og der men hadde klart meg bedre uten dem. Jeg hadde klart å lukke dette kap.ganske fort, så når det ble et tema igjen ville jeg bare snakke om noe så fort som mulig. 

Anonymkode: 9d378...b37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg og en venninne av  meg ble gravid nesten samtidig. Jeg mistet i uke 12. 

Det var andre gangen jeg mistet. Jeg fikk trøstende ord her og der men hadde klart meg bedre uten dem. Jeg hadde klart å lukke dette kap.ganske fort, så når det ble et tema igjen ville jeg bare snakke om noe så fort som mulig. 

Anonymkode: 9d378...b37

Annet*

Anonymkode: 9d378...b37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det er sårt for henne. Men det er ikke din feil at hun mistet og det gikk bra med deg. Hun må jobbe med sine følelser knyttet til hennes tap. Bare snakk om helt vanlige ting, og vær som vanlig, så lenge hun ikke sier noe om sin sorg. 
Men prøv å ikke gni det inn på henne og send masse bilder på snap osv. ton det litt ned om du skjønner, men fortsett å vær glad og ha det bra i din barseltid 

Anonymkode: a6b1f...a0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fint sv deg å tenke på det ❤️ Kanskje du kunne spurt henne rett om hvordan det går, og om hun synes det er vanskelig å være med deg og babyen? Spørre henne om det er noe du kan gjøre for å gjøre det lettere? Mest sannsynlig er det nok ikke det, men jeg kan tenke meg at det kan være godt for henne bare å se at du forstår og ønsker henne godt. 

Anonymkode: 0c945...c5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...