AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #21 Skrevet 10. mai 2023 Tanuki skrev (21 timer siden): Høres merkelig ut, er jo særlig i første trimester at noe kan skje. For meg er det i allefall betryggende med flere UL og oppfølgning. Noe forskning tyder på at det ikke er bra å ta ultralyd og bruke dopler på foster i første trimester, og selv om det skulle skje noe galt der inne er det jo dessverre ikke noe de kan gjøre i første trimester. Men om man har forhøyet risiko, tegn som tyder på at noe er galt eller vonde tidligere erfaringer så får man tettere oppfølging. Synes egentlig det er greit å la de få litt «fred» der inne også, man der er man nok veldig forskjellig. Betalte privat ultralyd i uke 7 sist, men det var mest av mentale årsaker, og håper jeg klarer å la være neste gang. 🙈 Anonymkode: f7ad8...ac5 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #22 Skrevet 10. mai 2023 Vi vurderte ikke dette. Fosteret er jo rimelig uferdig på det tidspunktet og det var en utrolig fin opplevelse å se babyen for første gang under/etter fødselen. Vi bruker heller penger på fine portretter nå som han er ute. Men hver sin lyst. Anonymkode: 5ec46...4b6
Drizzt Skrevet 10. mai 2023 #23 Skrevet 10. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 9.5.2023 den 9.34): Jeg er veldig nyskjerrig på hvordan nurket i magen ser ut, har angst for deformer osv avvik. Men alt sett bra ut på vanlig ultralyd så langt. Uke 28. Lurer på om 1500 kr er verdt pengene for å få et bilde? Noen som vet om man ser mer på 3d enn vanlig? Anonymkode: 96658...cc2 Verdt pengene for min del selv om jeg betalte 1200 og ikke 1500. 1500 ville kanskje fått meg til å være litt mer i tvil. Men det passer best innen en viss periode av svangerskapet. Mot slutten er det for vanskelig å se gode bilder. Jeg husker ikke akkurat hvilken uke jeg var, men rundt 25-26 et sted. Fikk veldig gode bilder og så også video Gadd ikke gjøre det med alle 3, kun førstemann fordi det var mest stas med første baby i magen
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #24 Skrevet 10. mai 2023 Vi fikk 3d på både TUL og OUL nå i år. Ultralydene ble gjort på forskjellige sykehus, så jeg hadde inntrykk av at det var normalt? Fikk også lov å filme/ta bilde av skjermen begge gangene. Fikk 5 bilder med hjem fra TUL og 11 bilder på OUL, samt alle vi selv tok med mobilen av skjermen. Tror ikke vi skal ta noe privat, med mindre vi blir veeeeeldig utålmodige før fødsel. Anonymkode: 61c7b...b1f
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #25 Skrevet 10. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi fikk 3d på både TUL og OUL nå i år. Ultralydene ble gjort på forskjellige sykehus, så jeg hadde inntrykk av at det var normalt? Fikk også lov å filme/ta bilde av skjermen begge gangene. Fikk 5 bilder med hjem fra TUL og 11 bilder på OUL, samt alle vi selv tok med mobilen av skjermen. Tror ikke vi skal ta noe privat, med mindre vi blir veeeeeldig utålmodige før fødsel. Anonymkode: 61c7b...b1f Da var du heldig! Vi spurte om å få se litt i 3D på slutten av OUL men fikk nesten kjeft og beskjed om at denne ultralyden var kun av medisinske årsaker og de var ikke interessert i å se ansiktet til babyen. Fikk fire bilder, men alle var nærmest like hverandre, og hun bare klipset noen fort på slutten. Spurte om hun kunne si ifra når hun skulle måle lårbenet også, for da kunne vi se vekk. Vi ønsker ikke vite kjønnet og var redd for å se noe ved et uhell. Fikk da til svar at vi like greit kunne la være å følge med i det hele tatt for det ble så mye jobb for henne å huske på å si ifra når hun skulle måle og titte der nede. 🙈 Skikkelig koselig opplevelse med andre ord, så vi bestemte en ny ultralyd privat og fikk en heeelt annet opplevelse og masse fine bilder! Anonymkode: f7ad8...ac5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå