Gjest anonymidag Skrevet 6. januar 2006 #1 Skrevet 6. januar 2006 Hm. Jeg hadde mensen i jula. Jeg sluttet på p-ring på mandag. I går kom mensen igjen. Det er bare fjorten dager siden jeg hadde den sist. Jeg regner med at dette har med at jeg fjernet ringen å gjøre, men jeg har jo nylig hatt mensen......Så hvorfor kommer den igjen allerede nå ? Jeg skal starte opp på ny prevensjon om et par uker, og hadde da "timet" legetimen etter når jeg trodde jeg skulle ha mens.... Slik at jeg kunne starte på ny prevensjon første dag av mens, men nå fungerer jo ikke det når jeg får mensen nå. Hva slags syklus skal jeg legge meg etter nå ? Jeg pleier alltid å være presis. Skal jeg telle 28 dager fra i går som jeg fikk mensen som jeg egentlig ikke skulle hatt før om 2 uker eller skal jeg telle f.o.m da jeg egentlig skulle hatt den ? Jeg lurer egentlig på når jeg får mensen neste gang nå, når alt er snudd opp ned ? Noen som har en idè ?
Gjest Virvel Skrevet 6. januar 2006 #2 Skrevet 6. januar 2006 Den blødningen du har når du bruker hormonprevensjon er jo ikke mensen. P-ringen fungerer vel på samme måte som p-piller: 21 dager på og 7 dager av. I løpet av den hormonfrie uken får du en blødning. Når du da tok ut ringen på mandag, tror kroppen din at du er i den hormonfrie uken, derav blødningen. Neste gang du får mensen vil det imidlertid være den "ordentlige" mensen, men akkurat når den kommer er vel litt vanskelig å si. Det tar som regel litt tid å komme helt i lage igjen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå