Gå til innhold

Har voksne egentlig venner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har voksne egentlig venner? Jeg er 30 og føler meg «for gammel og rar» for sånne 20-åringting, men har ikke mann eller famillie så sitter bare alene hjemme uten noe å gjøre. 

Hva gjør egentlig 30-åringer?

Anonymkode: 350e8...748

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke hva 30-åringer gjør, men jeg er 37 og gjør det samme som deg. Har heller ingen venner. Jeg har bare fryktelig mange bekjente som alle er opptatt med seg og sitt. Og det virker på meg som om at de fleste har få nære rundt seg annet enn kolleger og partnere. 

Hva andre i 30-årene gjør vet jeg ikke. Godt spørsmål egentlig, for jeg ser ingen av dem annet enn på jobb og på butikken. 

Innbiller meg at det er slik det komfortable A4-livet er. Heldigvis er jeg bestevenn med meg selv, og trives veldig godt i mitt eget selskap, selv om jeg innimellom kjenner på at jeg savner nærhet, gode samtaler, humor, noen å dele øyeblikk med og noen å slarve med. 

  • Liker 3
  • Hjerte 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har venner 43 år :) 

Anonymkode: b57e0...06a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt inntrykk er at relasjonene har forandret seg veldig etter fylte 30. jeg er ikke lenger så opptatt av å «bli likt» av vennene mine, og det resulterer i at noen trekker seg unna/ vi naturlig vokser fra hverandre. Jeg orker ikke å hige etter å være en del av gjengen og gjøre alle til lags lenger. Så nei, har ikke mange venner og trives veldig godt med det. Synes det er hyggelig å møte en venninne en gang i mnd ca., da kan vi gå en tur i skogen eller ha en hyggelig middag, men ellers har jeg mer enn bok med mann, barn og familie. 

Anonymkode: 20e85...734

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har venner. Er 40. Vi går ut på byen sammen, reiser på ferie sammen, går turer, tekster, ringes. Har sluttet å leke med Barbie, men venner har jeg fortsatt. Kjæreste også. Føler meg heldig

Anonymkode: 379d7...5ab

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt har vi venner, noen tette bånd, andre litt mer perifere. Dette er personer vi snakker med, søker råd og trøst hos, og ikke minst ler sammen med. Vi går tur, går på kino/teater/konserter, reiser på turer, går på kafe, besøker hverandre osv. I perioder i livet kan kontakten med noen bli litt knapp, men vi gir hverandre rom for det.

Anonymkode: c2888...a82

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har mange venner og er over 50 år. Mange av de har vært vennene mine i 50 år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går besøk, snakker om ting som interesserer meg, ler,  går på tur fjell eller strand, drar på konsert, har fester, går på cafe...soler oss. Du slapper av med venner og koser deg. Av og til lytter du og gir en klem. Opplever ting ..

K46

Anonymkode: b06ee...0ad

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har venner og venninner jeg er sammen med daglig, vi  går turer sammen, lunsjer sammen, ser film sammen , finner på sprø ting sammen. Har alltid hatt venner gjennom hele livet, jeg er en sosial og utadvent person som liker å finne på ting med folk :) 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har venner som jeg møter jevnlig, enten hjemme hos hverandre og prater over ett par kopper kaffe ellet glass vin, eller så går vi turer sammen, drar på cafe, kino eller shopping og så videre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste TROR de har venner, men det er egentlig sånne «kaffe latte venner» som er der bare for «good times», overfladiske samtaler. 

Anonymkode: 22c18...572

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 29, men jeg har venner. Vi har bare litt travlere liv nå, så det er ikke så lett å få tid til hverandre 😅 Men jeg møter venner i forening, møter venner med barna våre så de kan leke i mens vi tar en kaffe, går tur på kveldstid etter at barna er lagt, sender snapper og memes til hverandre i allefall ukentlig, vi pleier å gå ut å spise feks når en av oss har fødselsdag, spør hverandre om hjelp og tjenester om vi trenger noe, går kanskje på byen en gang i skuddåret 😅🥰 Er glad jeg har noen å snakke med utenom mannen. 

Anonymkode: 8894e...6b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er over 40 år og har venner jeg møter jevnlig. Noen av de er 10-20 år eldre enn meg, så at det er noe man universelt vokser fra når man fyller 30 år stemmer nok ikke 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Bombasi said:

Vet ikke hva 30-åringer gjør, men jeg er 37 og gjør det samme som deg. Har heller ingen venner. Jeg har bare fryktelig mange bekjente som alle er opptatt med seg og sitt. Og det virker på meg som om at de fleste har få nære rundt seg annet enn kolleger og partnere. 

Hva andre i 30-årene gjør vet jeg ikke. Godt spørsmål egentlig, for jeg ser ingen av dem annet enn på jobb og på butikken. 

Innbiller meg at det er slik det komfortable A4-livet er. Heldigvis er jeg bestevenn med meg selv, og trives veldig godt i mitt eget selskap, selv om jeg innimellom kjenner på at jeg savner nærhet, gode samtaler, humor, noen å dele øyeblikk med og noen å slarve med. 

Jeg vil si at fra slutten av 20-årene så gjelder det de fleste av oss om vi skal være ærlige. Etter at folk begynner å slå seg til ro og få barn og/eller fokuserer på karieren så overskygger det alt annet. Så er det dette med tidsklemma som puster alle i nakken som gjør at alle er "opptatt" hele tiden og klarer ikke å sette av nok tid. Tror samfunnet hadde hatt godt av mer samhold og nærhet, i motsetning til den veldig individuelle vestlige livsstilen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har venner ja :)  men det arter seg litt annerledes enn i ungdommen. Har ikke så god tid lenger, og treffes ikke like ofte som da jeg var yngre. Snakkes mye på meldingsbasis, og stikker innom hverandre når vi kan.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 36 og har venner, men jeg ser dem mye sjeldnere enn jeg gjorde før. Når folk får barn, har jeg inntrykk av at de fokuserer veldig på sin egen familie og etterhvert nesten utelukkende sosialiserer med de som har barn på samme alder som sine egne. Jeg har vært barnløs frem til nå og har opplevd tredveårene som en periode hvor jeg har blitt mer og mer isolert. Er gravid nå og føler ikke at jeg kommer til å ofre noe som helst når det barnet kommer. Livet mitt er et sosialt vakuum uansett. 

Anonymkode: 3c100...e7c

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er i 30årene og jeg elsker vennene mine! Har ikke så mange, men ca. 4-5 gode venner. Vi finner på ting som turer, søndagsmiddager, kino, strand, skiturer etc. Vi går turer i hverdagen og vi snakker gjevnlig sammen. Vi har alle jobber og barn, men livet hadde vært ganske kjedelig om det kun var Jobb, hjem til barna, sove, repeat. Det er deilig å bare være sammen og snakke om alt mellom himmel og jord. 

Anonymkode: 40170...9af

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi har flere venner. Har passert 50.

Anonymkode: 07d4b...74f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og samboer er rundt 30 og har begge venner, men han har mange flere enn meg som han omgåes jevnlig. Jeg har en veldig god venninne som stiller opp og vice versa, og så har jeg flere jeg anser som venner, men som likevel ikke er like nær som hun ene. Jeg regner med at nå når vi får barn vil det bli betydelig mindre omgang med vennene, samt at de kommer nok også til å få barn selv veldig snart. 

Anonymkode: 1f488...67d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 45 og har bare noen få gode venninner som jeg treffes jevnlig for å gå en tur, på kafe osv

Ellers så har jeg mannen min, han er ikke bare kjæresten min, men min bestevenn også. Får aldri nok av han. Vi har snart vært gift i 20 år 🥰

Vi har også en datter. Og hun liker at vi to finner på ting i sammen og, så vi planlegger en liten weekend tur i sammen snart 

Anonymkode: 75350...0ff

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...