Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Okei jeg må bare få ut litt frustrasjon. Må innrømme at jeg er rimelig forbannet. Vi har ei sur og egoistisk kjerring der jeg jobber. Vi pleier å samle inn penger til kollegaer når de har bursdag, går av med pensjon, slutter osv. Dette er spleiselag hvor vi kjøper fine gaver. Hu ene kollegaen min er faen meg aldri med på det, og det har alltid irritert meg noe inn i helvete. Hu forsurer arbeidsmiljøet ved å holde på sånn. Det toppet seg i dag da en kollega kom tilbake etter å ha vært kreftsyk i 1 års tid. Da spleiset alle på en fin blomst til henne. Dette ble jo selvfølgelig ikke dette menneske med på!! Det er snakk om 50 kr til en stakkars kollega som har hatt kreft. Fy faen, utrolig smålig.. skjønner meg på sånt. 

Anonymkode: 00992...44a

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bare hev deg over det. Ikke verdt å bruke energi på

Anonymkode: 9d0dd...206

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Enig i at hun med kreft burde fått noen kronasjer. Men ellers synes det er en uting med innsamlinger til gaver til kollegaer. Prøver å være med på minst mulig selv. Synes det er bra at andre også tør å si nei.

• Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Det er helt i orden. Det er man ikke forpliktet til. Jeg synes det er verre at man dømmer så kraftig for det. Noen har som prinsipp å ikke bruker penger på jobb og kollegaer og det må være greit.

• Liker 38
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bedriften bør jo stå for slike gaver, ikke dere ansatte. 
Jeg skjønner ikke at kollegaen din forsurer arbeidsmiljøet ved å ikke bli med på fellesgaver. Det er jo frivillig. Det som forsurer arbeidsmiljøet, må jo være at folk føler seg tvunget til å måtte bidra økonomisk til slike gaver. 

Anonymkode: 2073a...5f9

… og at folk blir sinte🙄

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Tja, jeg ville kanskje vært med på blonsten til den syke kollegaen, men utover det er det verste jeg vet når man på død og liv skal påtvinge ræl på andre. Vil ikke ha livets tre, eksentrisk keramikk eller annet nips, og ikke vil jeg påtvinge det til andre heller.

Anonymkode: 1c807...17c

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet

Helt ok med gave til en som har kreft eller som er langtidssyk. Det jeg sliter med er å bidra på bursdagsgaver til kolleger jeg knapt har prater med. Type:
«gunda blir 60. Vi gir mellom 50 og 100 kr hver» —- når jeg har vekslet tre setninger med henne på to år… liker det ikke.

• Liker 25
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tja, jeg ville kanskje vært med på blonsten til den syke kollegaen, men utover det er det verste jeg vet når man på død og liv skal påtvinge ræl på andre. Vil ikke ha livets tre, eksentrisk keramikk eller annet nips, og ikke vil jeg påtvinge det til andre heller.

Anonymkode: 1c807...17c

Hva er det med arbeidsplassgaver og keramikk? Og kunstglass og sånne stygge kunstfat fra Hadeland glassverk!!!

Endret av Djerv2020
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

dere kan jo lage gavekasse? Sette inn en sum hvert år som skal dekke typiske store feiringer av ansatte. 
hvor mange ansatte er dere? Jeg ble aldri med på sånt på min gamle jobb fordi vi var 120 ansatte og jeg kjente ikke alle en gang. Orket ikke spleise på gaver til folk jeg aldri hadde møtt eller kanskje jobbet med en sjelden gang. 

Anonymkode: f5edb...7ce

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bra for din kollega. Jeg er som hu. Betaler ikke for Gunn sin 50 års dag. Har vi hatt noen langtidsykemeldte på jobb har jeg faktisk sendt blomst på min egen regning.

Er flere av mine kolleger som ikke vil, men de tørr ikke fordi de som ikke betaler blir snakket ned. Litt sånn som deg 🤦‍♀️

Anonymkode: d9ada...52c

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Vi har og sånne innsamlinger til gaver til baby, bryllup, runde dager og slikt. Betaler alltid selv, men har ikke oversikt over hvilke av de andre som betaler eller ikke. Hvordan har du tilgang til den oversikten egentlig?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Okei jeg må bare få ut litt frustrasjon. Må innrømme at jeg er rimelig forbannet. Vi har ei sur og egoistisk kjerring der jeg jobber. Vi pleier å samle inn penger til kollegaer når de har bursdag, går av med pensjon, slutter osv. Dette er spleiselag hvor vi kjøper fine gaver. Hu ene kollegaen min er faen meg aldri med på det, og det har alltid irritert meg noe inn i helvete. Hu forsurer arbeidsmiljøet ved å holde på sånn. Det toppet seg i dag da en kollega kom tilbake etter å ha vært kreftsyk i 1 års tid. Da spleiset alle på en fin blomst til henne. Dette ble jo selvfølgelig ikke dette menneske med på!! Det er snakk om 50 kr til en stakkars kollega som har hatt kreft. Fy faen, utrolig smålig.. skjønner meg på sånt. 

Anonymkode: 00992...44a

Ved spesielle anledninger er det greit med gave/blomst slik som i dette tilfellet, eller når noen slutter eller går av med pensjon.

Men alle disse bursdagsgavene er en uting, syns jeg. Det blir jo hele tiden gaver i hytt og gevær. 

Anonymkode: 0901d...ff4

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Bedriften bør jo stå for slike gaver, ikke dere ansatte. 
Jeg skjønner ikke at kollegaen din forsurer arbeidsmiljøet ved å ikke bli med på fellesgaver. Det er jo frivillig. Det som forsurer arbeidsmiljøet, må jo være at folk føler seg tvunget til å måtte bidra økonomisk til slike gaver. 

Ja, som ekstravakt på sykehjem så følte jeg at jeg måtte være med å betale gaver og til forskjellige begivenheter, men jeg fikk aldri noen gave selv, så jeg sluttet til slutt å delta på det, og til slutt så sluttet jeg. Orker ikke presset. 

Anonymkode: 0901d...ff4

• Liker 6
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Fellesgave betalt av de ansatte er en uting. Man skal ikke pålegge folk å betale for å ha et greit arbeidsmiljø. Støtter kollegaen din jeg.

Anonymkode: 603ad...d9d

Enig.

Spleiselag=tiggelag (det tar ingen ende)

Type mennesker som tror de skal sette standarden:bruk alt du har grin når andre ler

Anonymkode: 50c30...f26

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare på KG "alle" boikotter slik.

Fellesgaver er jo en veldig fin ting, som viser at man setter pris på kollegaene sine. 

Nå har jeg heldigvis aldri opplevd å være kollega med en av disse surpompene i det virkelige liv, TS, men om jeg hadde møtt på en slik en hadde jeg bare ignorert det. Ingen vits i å bruke energi på slikt. Se heller slik på det at hun neppe kan ha det så veldig godt inne i seg selv når hun velger å leve livet på den måten. 

Ps. Arbeidsplass med høyt lønnsnivå, ingen vikarer og slik. Jeg ser at de som tjener lite kan oppleve slikt som press. Så på slike arbeidplasser bør man mulig finne andre løsninger. 

Anonymkode: b3a0e...8fa

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er bare på KG "alle" boikotter slik.

Fellesgaver er jo en veldig fin ting, som viser at man setter pris på kollegaene sine. 

Nå har jeg heldigvis aldri opplevd å være kollega med en av disse surpompene i det virkelige liv, TS, men om jeg hadde møtt på en slik en hadde jeg bare ignorert det. Ingen vits i å bruke energi på slikt. Se heller slik på det at hun neppe kan ha det så veldig godt inne i seg selv når hun velger å leve livet på den måten. 

Ps. Arbeidsplass med høyt lønnsnivå, ingen vikarer og slik. Jeg ser at de som tjener lite kan oppleve slikt som press. Så på slike arbeidplasser bør man mulig finne andre løsninger. 

Anonymkode: b3a0e...8fa

KG logikk; en person vil ikke være med å spleise på en gave = surpomp som ikke har det godt inni i seg selv.

Nei, man er ikke surpomp fordi man ikke er med å spleise på alt mulig rart. Man kan fint være i et godt humør og være en super kollega, selv om man mener at det å måtte spleise på gaver til diverse kollegaer er tull. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

På min arbeidsplass har vi innsamling en gang i året til gaver og blomster ved runde tall, lengre sykemeldinger etc. De som er med på det får gave, de som ikke er med får ikke. Så enkelt er det og ingen sure miner. Fullt akseptert at det er forskjellige meninger rundt dette. 

Anonymkode: fb4a3...bd3

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...