Gå til innhold

Min 10 åring sier hun er lesbisk

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Igår, i fullt alvor sier sa hun at hun var lesbisk. Jeg ble jo naturligvis litt forbauset og spurte oppfølgingsspm. Men hun ville ikke svare på noe videre, bare fortelle det foreløpig. Jeg sa at det er helt greit, jeg bryr meg ikke om hun er lesbisk, bi eller heterofil så lenge hun har det bra. Idag har hun fortalt det til far, søster og venninne.

Men jeg lurer jo på om dette er sant. For ordens skyld, jeg behandler henne og responderer som om jeg tror henne. Men barn går jo gjennom faser osv. Hun var meget forelska i en gutt i klassen i fjor. Noen som har erfaringer her?😅

Anonymkode: 876b4...9d3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er 10 år.....

• Liker 7
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

En fase mest sannsynlig. Ikke at det er noe galt i å være lesbisk. Men barn som skifter kjønn og mener de har den og den seksuelle legningen synes jeg er hårreisende! 

Anonymkode: e97b4...059

• Liker 9
Skrevet
Athena Freyja skrev (1 minutt siden):

Hun er 10 år.....

Og poenget ditt er?

• Liker 8
Skrevet

Mange av oss kommer til litt ulike konklusjoner til ulike tider, men de fleste vet nok godt hvem de tiltrekkes av i tiårsalderen. Ikke alle tenker over at man ikke må velge fil... Jeg var superforelska i den alderen.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

En fase mest sannsynlig. Ikke at det er noe galt i å være lesbisk. Men barn som skifter kjønn og mener de har den og den seksuelle legningen synes jeg er hårreisende! 

Barn "skifter ikke kjønn" og kjønnsidentitet er heller ingen legning.

Anonymkode: 8dcdc...005

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
TinaChristina skrev (Akkurat nå):

Og poenget ditt er?

At det mest sannsynlig er en fase.  Litt vel tidlig å vite legningen sin som 10 åring. 

• Liker 6
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Dette har hun nok lært på skolen. Mye rart lærere skal lære barna i disse dager. 

Anonymkode: 5688e...f88

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Min voksne lillesøster fortalte oss rundt 11– årsalderen at hun likte jenter bedre enn gutter 😇 Hun er i dag lykkelig gift med sin kone. Vi trodde på henne og respekterte henne 

• Liker 19
  • Hjerte 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Igår, i fullt alvor sier sa hun at hun var lesbisk. Jeg ble jo naturligvis litt forbauset og spurte oppfølgingsspm. Men hun ville ikke svare på noe videre, bare fortelle det foreløpig. Jeg sa at det er helt greit, jeg bryr meg ikke om hun er lesbisk, bi eller heterofil så lenge hun har det bra. Idag har hun fortalt det til far, søster og venninne.

Men jeg lurer jo på om dette er sant. For ordens skyld, jeg behandler henne og responderer som om jeg tror henne. Men barn går jo gjennom faser osv. Hun var meget forelska i en gutt i klassen i fjor. Noen som har erfaringer her?😅

Anonymkode: 876b4...9d3

Det er vanskelig å vite før du har fasiten om noen år. Det kan hende hun er det. Det kan hende hun er bifil, kan hende hun ikke er det. Kan hende det er en fase, kan hende hun ikke en gang enda har opplevd sånne følelser på ordentlig og dermed ikke helt forstår. Eller kanskje hun forstår. Men det vil nok variere veldig fra person til person i den alderen og ikke alltid så lett å få helt klare svar på, så du må vell nesten bare vente å se. 😊

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

"En fase"

Meget farlig holdning. Meget farlig. Det er ikke rart barn blir i skapet til langt ut i voksenalder når de blir møtt med slike holdninger. Vi er ikke i 1950 lenger.

Anonymkode: 61231...d1e

• Liker 10
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette har hun nok lært på skolen. Mye rart lærere skal lære barna i disse dager. 

Og dette er EKSTREMT farlig holdning!

• Liker 13
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det vet hverken du eller datter på det nåværende tidspunkt. 

Anonymkode: 03a6e...eea

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje er det en fase, kanskje er hun lesbisk eller bifil. Fint at dere støtter henne uansett.

Anonymkode: 81e69...10c

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vår åtteåring kunne fortelle at hun var bifil. Jeg legger ikke veldig mye vekt på det, for å si det sånn, men kommer selvsagt til å støtte alle valg hun senere kommer til å ta i så måte.

Anonymkode: 9b71f...431

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Trodde de fleste tiåringer foretrakk eget kjønn - at tiltrekning til det motsatte kom litt et par år senere? 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 3fc03...64f

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er i den alderen man begynner å føle første tiltrekning så da har hun vel merket at hun tiltrekkes jenter på den måten da. 

Mitt homofobisk å lure på om det bare er en fase for det burde ikke spille noen rolle og dere skal ta hun på alvor uansett. 

Anonymkode: 4a5f3...087

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tja..en venn av min eldste fortalte det til meg da han var 11..at han ble forelska i gutter. Nå er han 23 og fortsatt homofil. Jeg svarte som du, at hva du er er ikke nøye for meg, er glad i deg uansett. Åsså sa jeg det kan være det endrer seg du er bare 11.. Nei, trukke det, fikk jeg til svar. 

Anonymkode: 701b6...fb2

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

"En fase"

Meget farlig holdning. Meget farlig. Det er ikke rart barn blir i skapet til langt ut i voksenalder når de blir møtt med slike holdninger. Vi er ikke i 1950 lenger.

Ofte er det ko faktisk en fase da. Når jeg gikk i 7 var alle 16 jentene lesbisk. Idag er ingen det. 

Anonymkode: 2af29...2c3

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er det ikke bra at de lærer at jenter kan forelske seg i jenter, og at gutter kan forelske seg i gutter?

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...