AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #1 Skrevet 8. mai 2023 Søker en del stillinger innen kundeservice/kontor og administrasjon, men så fort jeg leser krav om engelsk tør jeg ikke søke. Føler meg bare klønete hvis jeg skal forklare noe og er redd jeg får prestasjonsangst om jeg kommer i en sånn situasjon. Samtidig vil jeg jo gjerne bli bedre i engelsk, både skriftlig og muntlig. Er det noen som har erfaring med dette? Anonymkode: 182e8...b3b
Million Skrevet 8. mai 2023 #2 Skrevet 8. mai 2023 (endret) Jeg bestemte meg tidlig for å holde engelsk-kunnskapene vedlike og ikke glemme, da jeg gikk ut av skolen. Den gangen hadde vi ikke internett, så løsningen ble å begynne og kjøpe engelske bøker og lese dem ukentlig eller daglig. I starten var det tungt å lese engelsk, og jeg måtte ha ordboka liggende klar ved siden av. Men det gikk seg til, og sakte men sikkert lærer man og utvider ordforrådet og grammatikken sin for hver gang man leser. Jeg startet friskt med en murstein av en bok, Roots, på 1100 sider. Den kom jeg gjennom, og fortsatte videre de neste tiårene. Jeg leser engelske bøker hele tiden ennå. Viktig å ikke stoppe og la ting glemmes. Det er bare en ting som kan gjøre deg bedre i engelsk, og det er å øve. LES bøker! Slutt å lese undertekster slavisk i filmer på tv, lytt i stedet og se kun på teksten hvis det blir sagt et ord du ikke forstår. Men skal du kunne skrive engelsk (som jobber ofte krever), må du lese mye for å se det skriftlig og lære. Det nytter ikke bare å lytte. Endret 8. mai 2023 av Million 2
Mardina Skrevet 8. mai 2023 #3 Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Søker en del stillinger innen kundeservice/kontor og administrasjon, men så fort jeg leser krav om engelsk tør jeg ikke søke. Føler meg bare klønete hvis jeg skal forklare noe og er redd jeg får prestasjonsangst om jeg kommer i en sånn situasjon. Samtidig vil jeg jo gjerne bli bedre i engelsk, både skriftlig og muntlig. Er det noen som har erfaring med dette? Anonymkode: 182e8...b3b Beste måten å bli bedre i engelsk, er å skrive og bruke språket litt hver dag. Jeg har hatt jobb hvor jeg måtte snakke engelsk hver dag. I tillegg ser jeg YouTube og DVD'er uten undertekster stadig vekk. Engelsk er heldigvis ikke det vanskeligste språket å lære seg 😊 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #4 Skrevet 8. mai 2023 Litt usikker på hva du spør om her - erfaring med hva? Hos oss er det en del stillinger hvor gode engelskkunnskaper er et krav. For de stillingene ber vi kandidatene på intervju om å fortelle litt om seg selv på engelsk. Anonymkode: dd714...fb2
Sidsel Skrevet 8. mai 2023 #5 Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Søker en del stillinger innen kundeservice/kontor og administrasjon, men så fort jeg leser krav om engelsk tør jeg ikke søke. Føler meg bare klønete hvis jeg skal forklare noe og er redd jeg får prestasjonsangst om jeg kommer i en sånn situasjon. Samtidig vil jeg jo gjerne bli bedre i engelsk, både skriftlig og muntlig. Er det noen som har erfaring med dette? Anonymkode: 182e8...b3b Jeg søkte på en jobb hvor de krevde engelskkunskaper, selv om jeg følte meg veldig rusten. De testa engelsken min på intervjuet, og sa det var bra nok. Etter at jeg starta i jobben og brukte engelsk hver dag ble jeg etterhvert skikkelig god! Etter å ha jobba der et drøyt år ble jeg faktisk stadig tatt for å ha engelsk som førstespråk, og den dag i dag får jeg ofte komplimenter for engelsken min.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #6 Skrevet 9. mai 2023 Takk for gode tips👍, skal absolutt låne bøker på biblioteket. Jeg forstår engelsk godt, men problemet er når jeg selv skal snakke det eller forklare noe, da kan jeg få prestasjonsangst. Har ingen problemer med å forstå engelsk på film feks. Foretrekker uten undertekster da faktisk 😊 Anonymkode: 182e8...b3b
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #7 Skrevet 9. mai 2023 Veldig fint med råd om lesing av bøker og slik, men min erfaring er at de fleste (under en hvis alder) har svært god forståelse og gode engelskkunnskaper skriftlig, men at det skorter veldig på å selv snakke engelsk. Mye fordi man mangler selvtillit og fordi man ikke har nok øving. Snakk engelsk TS, det er den eneste måten å bli bedre på. Anonymkode: 452a8...74a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå