Gå til innhold

Trollet jeg over en grense her?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min sønn har en venn som ofte er med oss hjem. Vi satt og snakket rundt middagsbordet om hvordan livet deres som voksen kan bli. Så glipper det ut av meg «når dere blir voksne og får kone eller mann og barn så …» så sier venen at de kan jo ikke få mann når de er gutter, og jeg retter på han og sier at det kan man (det er jo fakta?) og så spør han litt mer om det til jeg avbryter og sier at det kan han snakke med mammaen og pappaen sin om.

Nå har moren ringt og sagt at det ikke var greit å si det til hennes  sønn og at det var en veldig privat samtale å ha med noen som ikke er ens eget barn.

Jeg syntes jo hun overreagerer noe voldsomt! jeg vet ikke hva gutten har sagt hjemme, men jeg syntes det var ganske uskyldig. Hadde jo ikke planlagt å prate med han om det, men det kom bare opp. 

Anonymkode: 3911f...4b3

• Liker 23
  • Hjerte 7
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Wæææ! *tråkket

ts 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

tvert imot, det er en ting man bør kunne snakke åpent om, det er ikke noe tabu som skal tas innenfor husets fire vegger. ved at du snakker om det med dem på en naturlig måte, gjør du det til noe naturlig normalt, noe det selvsagt er.

• Liker 32
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du gjorde helt rett. 
Faktisk så virker det jo som de foreldre ikke kommer til å ta den praten med det første, så det var fint han fikk høre om dette fra deg. Det burde være like naturlig å snakke om som Askepott og prinsen eller andre heterofile par. 

Anonymkode: 3d816...586

• Liker 32
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde du snakket om hvordan barn blir til, og forskjellige måter å ha sex på, så hadde det vært å ha en altfor privat samtale å ha med noen andres barn.

Men det å si at man kan være gift med samme kjønn også videre er ikke privat nei. Rist det av deg TS, bare tull det den moren sier. 

Anonymkode: 429a4...212

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

jeg retter på han og sier at det kan man (det er jo fakta?) og så spør han litt mer om det til jeg avbryter og sier at det kan han snakke med mammaen og pappaen sin om.

Hvorfor ba du han om å ta det opp med sine foreldre? Du har begynt å åpne boksen, da får du fullføre. Foreldrene ser jo ikke ut til å ta en slik samtale med han.

Det er ganske utrolig hvor mye foreldre egentlig ikke snakker med barna sine om livet og alt mellom himmel og jord. Har hatt mye opplæring med vennene til dattera mi. De har vært meget lærevillige og har synes det har vært kjempespennende om livets nyanser og kroppen. Mange spørsmål har de også hatt.

Anonymkode: c9e53...bb9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Min sønn har en venn som ofte er med oss hjem. Vi satt og snakket rundt middagsbordet om hvordan livet deres som voksen kan bli. Så glipper det ut av meg «når dere blir voksne og får kone eller mann og barn så …» så sier venen at de kan jo ikke få mann når de er gutter, og jeg retter på han og sier at det kan man (det er jo fakta?) og så spør han litt mer om det til jeg avbryter og sier at det kan han snakke med mammaen og pappaen sin om.

Nå har moren ringt og sagt at det ikke var greit å si det til hennes  sønn og at det var en veldig privat samtale å ha med noen som ikke er ens eget barn.

Jeg syntes jo hun overreagerer noe voldsomt! jeg vet ikke hva gutten har sagt hjemme, men jeg syntes det var ganske uskyldig. Hadde jo ikke planlagt å prate med han om det, men det kom bare opp. 

Selvfølgelig må du respektere det hans foreldre sier i forhold til hva dem ønsker å lære han. 

En annen gang kan en mer korrekt tilnærming være å si at vi mener menn kan gifte seg med menn. Men at det er forskjellige meninger om det. 

Da hadde det ikke kunne bli oppfattet som at du forsøkte å prakke på din tro på ungen deres. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Om hun synes dette er noe privat man ikke bør nevne for barn så bør hun rette en klage til Kongen også, da han tross alt la velt på dette i en av sine taler for noen år siden…

Synes absolutt du ikke gikk over noen grense her, dette er en realitet i den verden barna vokser opp i, og som er veldig greit at de føler er ok å føle på og snakke om.

Anonymkode: b76bc...03a

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Vel, nå får disse foreldrene en samtale oppi fanget som du hadde initiert, så jeg skjønner de er irritert. 

Anonymkode: 99cb6...a4a

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet du hva..om ikke foreldrene har snakket med barnet om det, så vil han garantert plukke det opp ute..hundre ganger bedre at de kom fra deg.

Tror jeg hadde ledd hadde jeg fått en slik tlf! Her i huset snakkes det ofte om da tantene til barna våres har fått barn! Tabu og privat!?! Vi lever i 2023, det kalles normalt nå! 

Anonymkode: 7e427...94e

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Vel, nå får disse foreldrene en samtale oppi fanget som du hadde initiert, så jeg skjønner de er irritert. 

Det hadde de fått så fort barnet fikk se på tv eller tilgang til internett på ett eller annet vis. Eller plutselig om de så noen par av samme kjønn på butikken. Så på tide å ha den kanskje 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det hadde de fått så fort barnet fikk se på tv eller tilgang til internett på ett eller annet vis. Eller plutselig om de så noen par av samme kjønn på butikken. Så på tide å ha den kanskje 

Det er ikke opp til TS å bestemme.

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, Mountain Man said:

Selvfølgelig må du respektere det hans foreldre sier i forhold til hva dem ønsker å lære han. 

En annen gang kan en mer korrekt tilnærming være å si at vi mener menn kan gifte seg med menn. Men at det er forskjellige meninger om det. 

Da hadde det ikke kunne bli oppfattet som at du forsøkte å prakke på din tro på ungen deres. 

I Norge er det heldigvis ikke bare en meningsutveksling. Det er loven. Menn kan gifte seg med menn. 

Anonymkode: 970c5...305

• Liker 33
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg hadde seriøst klikket på deg om du satt slik rundt middagsbordet med min sønn. Du hadde virkelig fått høre det, og etter det hadde du ikke turt å åpne kjeften foran mitt barn igjen.

Hvorfor nevne dette i det hele tatt om guttene ikke selv har vist interesse for tematikken? Hva var målet ditt her? Om han selv identifiserer seg som gutt og hetero, så kan man ikke få mann i fremtiden nei. Stemmer du mot venstresiden kanskje? Gutter flest er ikke interessert i samme kjønn. Ja, noen er det, men det er ikke normalen. Av mine 1000 venner på Facebook, så er det 3 av de homofile liksom.

Anonymkode: aadf3...9d9

• Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Trodde først tråden handlet om noen som sitter og troller på KG - trollet jeg for mye liksom hehehe

Jeg ser ikke noe galt med den kommentaren din i det hele tatt jeg. Barn tåler fint å høre at jenter kan bli kjæreste med jenter og gutter man bli kjæreste med gutter, for å sitere kongen vår (sånn omtrentlig). Det lærer de jo allerede i barnehagen. Min er i hvert fall veldig glad i de barnehage-mysterie-bøkene om Kråkeslåttet barnehage, og der er det jo et barn som har to mammaer. Det er ikke noe skummelt med det akkurat. 

Anonymkode: ce61e...1e3

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg hadde seriøst klikket på deg om du satt slik rundt middagsbordet med min sønn. Du hadde virkelig fått høre det, og etter det hadde du ikke turt å åpne kjeften foran mitt barn igjen.

Hvorfor nevne dette i det hele tatt om guttene ikke selv har vist interesse for tematikken? Hva var målet ditt her? Om han selv identifiserer seg som gutt og hetero, så kan man ikke få mann i fremtiden nei. Stemmer du mot venstresiden kanskje? Gutter flest er ikke interessert i samme kjønn. Ja, noen er det, men det er ikke normalen. Av mine 1000 venner på Facebook, så er det 3 av de homofile liksom.

Du troller for mye.

Anonymkode: ce61e...1e3

• Liker 21
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Oh Lord 😅! Moren følte seg krenka ! Vi pleier å tulle med ungene å si at vi gleder oss til de tar med gutte kjærestene hjem en dag 😅😅😅! Ingen krenka her 😅

Anonymkode: a6dc6...975

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

I Norge er det heldigvis ikke bare en meningsutveksling. Det er loven. Menn kan gifte seg med menn. 

Anonymkode: 970c5...305

Foreldre er uansett suverene i hva de ønsker at andre skal lære deres barn.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Nå er jeg ikke ts, men jeg kan også si det samme til mine barn når vi snakker om fremtiden. Kan også si det at noen ikke ønsker kjæreste eller barn. Om det er noen andre barn tilstedet eller ikke, bryr jeg meg ikke om.

Hadde du ringet å skjelt meg ut, ville du fått så øra flagra. 

Anonymkode: d6e03...b69

• Liker 22
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...