Gå til innhold

Enda et slanke spørsmål..

Fremhevede innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Enkelt og greit; hvor mange kilo i mnd er det okei å gå ned. Har hørt man ikke skal gå ned for mye på kort tid. Men husker ikke antallet..

Videoannonse
Annonse
Gjest Huldali
Skrevet

Tror det ikke er lurt å gå ned mer enn 1 kg i uka eller litt over det. Tror rundt 4 til 5 kilo bør være passe sunt.

Gjest Ananas
Skrevet

Jeg vil tro mer enn 500g i uka vil kunne være helseskadelig. Alt ettersom, det kommer sikkert an på hvor stor man er i utgangspunktet.

Skrevet

Ja, det kommer naturligvis an på hvor stor man er i utgangspunktet. Lurer på om jeg så på Grete Roede sine nettsider at man ikke burde gå ned mer enn 2 kg i uken de første ukene, deretter mindre.

Skrevet

Omtrent en kilo i uka høres ok ut, men det kommer selvfølgelig an på hvor mye man veier i utgangspunktet og hvor mange kilo man vil bli kvitt. Tror likevel at det viktigste ikke er hvor mange kilo man går ned i uka, men hvordan man går ned i vekt. Det er bedre å gå sakte ned og innarbeide gode mat- og treningsvaner, enn å gå ned raskt og kort tid etter kommer kiloene krypende tilbake... Lykke til!

Gjest -eline-
Skrevet

I utgangspunktet kan ikke kroppen kvitte seg med mer enn 0,5 - 1 kg fett i uka, i begynnelsen kan det gå fortere fordi du kvitter deg med endel vann. Dersom du er veldig stor så er vel 1-2 kg i uka er vel rundt det som er "anbefalt".

Gjest gjest1
Skrevet

Takk for svar folkens :) Skal ned ca 40 kg.. Klarte å gå ned 3 kg i jula... så jeg er i gang om ikke annet. Legen bablet om at en del av kiloene ville "sitte godt" pga de er kommet på pga medisinering...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...