Gjest gjest1 Skrevet 5. januar 2006 #1 Skrevet 5. januar 2006 Enkelt og greit; hvor mange kilo i mnd er det okei å gå ned. Har hørt man ikke skal gå ned for mye på kort tid. Men husker ikke antallet..
Gjest Huldali Skrevet 5. januar 2006 #2 Skrevet 5. januar 2006 Tror det ikke er lurt å gå ned mer enn 1 kg i uka eller litt over det. Tror rundt 4 til 5 kilo bør være passe sunt.
Gjest Ananas Skrevet 5. januar 2006 #4 Skrevet 5. januar 2006 Jeg vil tro mer enn 500g i uka vil kunne være helseskadelig. Alt ettersom, det kommer sikkert an på hvor stor man er i utgangspunktet.
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2006 #5 Skrevet 6. januar 2006 Ja, det kommer naturligvis an på hvor stor man er i utgangspunktet. Lurer på om jeg så på Grete Roede sine nettsider at man ikke burde gå ned mer enn 2 kg i uken de første ukene, deretter mindre.
salsera Skrevet 6. januar 2006 #6 Skrevet 6. januar 2006 Omtrent en kilo i uka høres ok ut, men det kommer selvfølgelig an på hvor mye man veier i utgangspunktet og hvor mange kilo man vil bli kvitt. Tror likevel at det viktigste ikke er hvor mange kilo man går ned i uka, men hvordan man går ned i vekt. Det er bedre å gå sakte ned og innarbeide gode mat- og treningsvaner, enn å gå ned raskt og kort tid etter kommer kiloene krypende tilbake... Lykke til!
Gjest -eline- Skrevet 6. januar 2006 #7 Skrevet 6. januar 2006 I utgangspunktet kan ikke kroppen kvitte seg med mer enn 0,5 - 1 kg fett i uka, i begynnelsen kan det gå fortere fordi du kvitter deg med endel vann. Dersom du er veldig stor så er vel 1-2 kg i uka er vel rundt det som er "anbefalt".
Gjest gjest1 Skrevet 6. januar 2006 #8 Skrevet 6. januar 2006 Takk for svar folkens Skal ned ca 40 kg.. Klarte å gå ned 3 kg i jula... så jeg er i gang om ikke annet. Legen bablet om at en del av kiloene ville "sitte godt" pga de er kommet på pga medisinering...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå