AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #1 Skrevet 7. mai 2023 Jeg skal ha ett selskap Søndag 22 Mai hjemme hos meg selv. Vi blir ca 17-18 personer hvordan 3 er barn under 5. Alle er i familie. Jeg tenker å servere snitter, men tenker jeg dropper karbonader. Jeg skal ha roastbiff, laks og eggerøre, noe skinke, egg og reker og der stopper det. Selvfølgelig dandere med feks agurk, paprika, rødløk og frukt. Skal skjære opp ekstra av grønnsaker så de kan forskyve seg mer om de vil. Jeg tenker toast brød, ferdig oppskjært, men nå kom jeg på kanskje chinatta, rundstykker. Hva foretrekker dere, toast eller annet bakverk? Har dere forslag til annet jeg kan ha på snittene? Det blir kaffe og kaker etter snittene. Jeg har kommet på etter innbydelsen at jeg ikke har så mange asjetter, glass og kopper. Jeg vurderer å kjøpe litt fine engangs kopper, bestikk og asjetter. Vil det se stusselig ut? Skal pynte med noen blomster og pene servietter. Er det fint vær den dagen blir vi nok sittende på terrassen, iallefall etter vi har spist snitter. Blir noe chips, sjokolade, is også. Det er ikke noe stivt selskap og vil nok vare maks 4-5 timer pga barn som legger seg tidlig. Kom gjerne med andre tips om jeg har glemt noe 😊 Anonymkode: 96c0d...7c7 1
Sansa20 Skrevet 7. mai 2023 #2 Skrevet 7. mai 2023 Kjør på med fine papp tallerkener 😃👌 skal selv ha party nå på lørdag så må kjøre på med papp tallerken/ plast .
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #3 Skrevet 7. mai 2023 Engangs funker helt fint syns jeg, men jeg hadde blitt skikkelig skuffa om jeg ble servert snitter uten karbonade😅 Anonymkode: 9cb4d...7d1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #4 Skrevet 7. mai 2023 Engangs er helt fint det. Høres helt topp ut👌🏼 Anonymkode: b020a...cca
Ullvott Skrevet 7. mai 2023 #5 Skrevet 7. mai 2023 Det kommer an på hva slags selskap dette egentlig er, men var jeg deg ville jeg ganske sikkert heller lett etter rimelige servisedeler som kan supplere det du allerede har. Oftast-serien til IKEA er et eksempel. Alle deler er hvite og delene koster 7 kr per stk. Drikkeglass og kaffekrus fås også til en billig penge flere steder. Alternativt finnes det mye brukt. Uansett er det ikke store summene å spare på å kjøpe engangs, og du kan få nytte av tingene flere ganger (eller selge dem igjen). Snitter er absolutt stiligere og mer stas enn rundstykker eller ciabatta(?), og både som gjest og som vertskap foretrekker jeg det. Garnityr på snittene: på roastbiffen er det vanlig med remulade, rødløk og sylteagurk på laks og eggerøre er agurk og dill enkelt og greit til reker er majones, sitron og dill vanlig Flere typer snitter: brie og blå druer spekeskinke og honningmelon hummus og grønnsaker (vegansk alternativ) 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #6 Skrevet 8. mai 2023 Spekeskinke og brie Salat, ost og skinke Eggesalat Pesto og salatkylling Anonymkode: 06026...836
Brunhilde Skrevet 9. mai 2023 #7 Skrevet 9. mai 2023 Jeg har lett for å ty til matprat.no hvis jeg ønsker meg tips til forskjellig og de har en fin side (syns jeg) om snitter og smørbrød her.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #8 Skrevet 9. mai 2023 Hva slags selskap er dette? Anonymkode: d70ad...13c 1
Luckiness Skrevet 9. mai 2023 #9 Skrevet 9. mai 2023 Mitt forslag er at du kjøper inn noe finere engangsservise og heller lager et slags koldtbord med pålegg, tilbehør som grønnsaker/salat, majones, aioli o.l. Så har du både rundstykker og godt brød. Da kan folk forsyne seg selv og du slipper å bruke tid på å lage snittene. Med mindre dette er arbeid du koser deg med og har god tid til. Det varierer jo om folk liker å stå på kjøkkenet eller ikke
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå