AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #1 Skrevet 7. mai 2023 Jeg har ALDRI fortalt dette til noen. Og trenger bare å få det ut, har ingen planer om å gjøre noe som helst med det, jeg er voksen dame i midten av 30 åra. Da jeg var 9-10 år så kysset og lekte broren min ( ja, broren min!) som var ca 15-16 år med puppene mine. Han sleiket også alltid meg og ba meg lukke øynene for at jeg ikke skal «vite» hva han gjør. Jeg vet ikke hvorfor jeg aldri sa noe, jeg prøver å ikke tenke på det men det kan plutselig dukke opp minner i hodet og det irriterer meg at jeg ikke vet hva jeg skal føle! Jeg føler liksom ikke sinne, sorg eller skam ☹️ Hvorfor kan jeg ikke kjenne på følelser? Anonymkode: 7a245...5c1 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #2 Skrevet 7. mai 2023 Det er nok dessverre ganske vanlig. At unge gutter er veldig nysgjerrig på jenter og så er lillesøster "tilgjengelig". De vet ikke hvilken utrygghet de skaper. Du er ikke forpliktet til noen konkret følelse, så akkurat hva du føler (eller ikke føler) trenger ikke være grunnen til bekymring. Men det er ganske mange som trenger drahjelp fra profesjonelt hold for å prosessere dette. Spesielt hvis denne assosiasjonen kommer opp i andre situasjoner. Typiske situasjoner konfrontasjoner, 1-til-1 situasjoner og ikke minst når du prøver å være intim med en person. Hvis disse minnene dukker opp og paralyserer følelsesregisteret ditt, så kan det være greit å prøve å til en terapitime. F.eks via fastlege Og du kan være ganske direkte med de. De har hørt det meste før og har taushetsplikt. Anonymkode: b16cb...268 1
Andro Skrevet 7. mai 2023 #3 Skrevet 7. mai 2023 Det er dessverre ikke helt uvanlig at søsken begår overgrep mot de yngre søsknene. Du bør komme deg til en terapitime, og finne fred med følelsene dine. Å stenge av følelser er en overlevelsesstrategi i situasjoner der man er hjelpeløs. Det hjelper oss gjennom kriser, men er skadelige for oss om vi ikke kommer oss ut av denne flatheten. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #4 Skrevet 7. mai 2023 Skjønner dere mener godt når dere sier det ikke er uvanlig - men jeg tenker det er uheldig å fremstille dette som vanlig. Det er det overhodet ikke. Dette er seksuelt overgrep, og seksuelt/relasjonelt avvikende. Men blant de som opplever seksuelle overgrep, så er jo ikke familiær relasjon sånn sett uvanlig. Det er jo noe så enkelt som tilgang, og stor mulighet for manipulasjon. Det kan jo være du blokkerer ut følelsene? Helt naturlig for mange. Anonymkode: 749ff...d48 1 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #5 Skrevet 7. mai 2023 Trist å høre at du også har opplevd dette ❤️ i mitt tilfelle har disse episodene ført til skam rundt egen kropp og seksualitet. Klarer f.eks bare å slappe av og nyte sex når jeg er full. Var også sjeleglad for at jeg ikke fødte en gutt da jeg fikk egne barn, nettopp av frykt for en bror kan gjøre mot en søster.. Anonymkode: 3bd38...ecd 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #6 Skrevet 7. mai 2023 Jeg ble jevnlig misbrukt av min mye eldre søster fra jeg var 10 til rundt 15 da hun flyttet hjemmefra. Prøvde så vidt jeg husker å fortelle det til min mor, men det ble aldri tatt videre. Visste liksom ikke hva jeg skulle gjøre og var redd for at ingen trodde meg. Er i dag en voksen dame på over 40, men det sitter litt i ennå. Det var ikke snakk om brutale overgrep, men manipulasjon og lokking til å gjøre intime ting. Anonymkode: 2b7d0...c57
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #7 Skrevet 7. mai 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg ble jevnlig misbrukt av min mye eldre søster fra jeg var 10 til rundt 15 da hun flyttet hjemmefra. Prøvde så vidt jeg husker å fortelle det til min mor, men det ble aldri tatt videre. Visste liksom ikke hva jeg skulle gjøre og var redd for at ingen trodde meg. Er i dag en voksen dame på over 40, men det sitter litt i ennå. Det var ikke snakk om brutale overgrep, men manipulasjon og lokking til å gjøre intime ting. Anonymkode: 2b7d0...c57 Hvordan er forholdet ditt med henne nå? Merker jeg er mer sinna på broren min enn ellers i familien. Jeg er kjempe glad i han men han var jo stor nok til å forstå dette er ikke ok. ts Anonymkode: 7a245...5c1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #8 Skrevet 7. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvordan er forholdet ditt med henne nå? Merker jeg er mer sinna på broren min enn ellers i familien. Jeg er kjempe glad i han men han var jo stor nok til å forstå dette er ikke ok. ts Anonymkode: 7a245...5c1 Vi har ikke noe kontakt lengre. Det bare ebbet ut da hun flyttet hjemmefra. Mine foreldre lever ikke lenger, så har ingenting som binder oss sammen heller av familiesammenkomster eller noe. Synes det er like greit at det er et tilbakelagt kapittel. Hadde vært mye verre dersom jeg måtte treffe i sammenkomster o.l. Anonymkode: 2b7d0...c57
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #9 Skrevet 7. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvordan er forholdet ditt med henne nå? Merker jeg er mer sinna på broren min enn ellers i familien. Jeg er kjempe glad i han men han var jo stor nok til å forstå dette er ikke ok. ts Anonymkode: 7a245...5c1 Skjønner at det må være spesielt å måtte omgås og aldri kunne snakke om det. Barn kan jo gjøre dumme ting som blir "glemt og tilgitt", men vanskelig når den ene er voksen eller nesten voksen. Anonymkode: 2b7d0...c57
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #10 Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hvordan er forholdet ditt med henne nå? Merker jeg er mer sinna på broren min enn ellers i familien. Jeg er kjempe glad i han men han var jo stor nok til å forstå dette er ikke ok. ts Anonymkode: 7a245...5c1 Ja, en 15-16-åring vet meget godt at det der er galt. Har broren din døtre? Anonymkode: 27be4...5ea
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #11 Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ja, en 15-16-åring vet meget godt at det der er galt. Har broren din døtre? Anonymkode: 27be4...5ea Ja, 2 jenter og 1 gutt Anonymkode: 7a245...5c1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #12 Skrevet 8. mai 2023 Omgås du din bror nå? Kan være grunn til bekymring angående hans barn da, om han har dragning mot små jenter. Lever dine foreldre? Anonymkode: 039e3...26e
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #13 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Omgås du din bror nå? Kan være grunn til bekymring angående hans barn da, om han har dragning mot små jenter. Lever dine foreldre? Anonymkode: 039e3...26e Nei nei. Absolutt ikke noe fare for det helt sikkerr Anonymkode: 7a245...5c1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå