Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er det å føde på Ullevål? 

Har de fremdeles badekar, eller forsvant det med abc? Lystgass? 

Forstår det sånn at man blir sendt rett på hotellet, så ut etter få timer? 

Anonymkode: 5bb4d...250

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har født både på vanlig fødeavdeling på Ullevål og på abc.

Det var ikke badekar på vanlig men på abc.

Lystgass hadde de på vanlig fødeavdeling men det er endel år siden, tror de har sluttet med det nå.

Om du har en vanlig fødsel, blir du sendt på hotellet noen timer etter og kan være der to døgn.

Mannen min (og jeg) hadde en mye bedre opplevelse på abc med dobbeltseng og han følte seg mye mer delaktig i fødselen.

Anonymkode: fb002...43c

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg har født både på vanlig fødeavdeling på Ullevål og på abc.

Det var ikke badekar på vanlig men på abc.

Lystgass hadde de på vanlig fødeavdeling men det er endel år siden, tror de har sluttet med det nå.

Om du har en vanlig fødsel, blir du sendt på hotellet noen timer etter og kan være der to døgn.

Mannen min (og jeg) hadde en mye bedre opplevelse på abc med dobbeltseng og han følte seg mye mer delaktig i fødselen.

Anonymkode: fb002...43c

Kjedelig at abc er lagt ned. 

Tror om rommene bare står tomme 🤔

Anonymkode: 5bb4d...250

AnonymBruker
Skrevet

De har ikke lystgass, da tror jeg du må til Bærum.

Anonymkode: 0ae8c...fd9

AnonymBruker
Skrevet

De har ikke lystgass nei. Barselhotellet var veldig bra. Men neste gang håper jeg på ahus, der er det lystgass, barselhotell og nye, fine fasiliteter såvidt jeg har skjønt. (Hadde jeg ikke hatt rask fødsel og ikke rukket epidural ville Ullevål vært helt topp)

Anonymkode: cd481...93a

AnonymBruker
Skrevet

Mener de sa en av fødestuene hadde badekar? 

Jeg lå et døgn på barsel før jeg ble flyttet til hotellet. Fikk mer hjelp med baby på barsel men var og fint med hotellet med eget rom der mannen fikk sove over. Men lite bemanning der.

Vi ble flere dager fordi baby ikke hadde gått opp nok i vekt. Følte ikke at de prøvde få oss fort ut. Dette var i 2022

Anonymkode: 0a9dc...6db

AnonymBruker
Skrevet

De har noen badekar på Ullevål, så hvis det er ledig badekar når man kommer, så har man muligheten. Kommer an på om de allerede er tatt av noen andre når man ankommer eller ikke. Hvis alt står bra til med mor blir man sendt til barselhotellet to timer etter fødsel. Hvis man er førstegangsfødende kan man være der i tre netter. Usikker på hva som er praksis hvis man har født før. 

Anonymkode: fd722...e99

Skrevet

Ullevål er et gammelt sykehus så de har ikke badekar. De sa også til meg at pga ventilasjonen ikke er bra nok kan de ikke tilby lystgass. Mener de har lystgass på Ahus, men ikke helt sikker.

Jeg syns det var helt ok å føde der, men har ikke noe å sammenligne med.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har både jobbet på føden på Ullevål og født der selv 🥰

- Det er 1 ordinær fødestue med badekar, denne kan du ikke reservere på forhånd, men du kan spørre om den er ledig ved ankomst.

- Ullevål tilbyr ikke lystgass pga ventilasjon, ønsker du dette må du søke Bærum eller Ahus - begge tilbyr lystgass.

- Dersom alt ligger til rette for det blir du sendt rett på hotellet etter fødsel med ønske om hjemreise raskest mulig.

Personlig synes jeg det var betryggende å føde på Ullevål fordi jeg vet det sitter enorm kompetanse i veggene der. Jeg hadde riktignok hele fødselen frem til vakuumforløsning på ABC da, så hadde både badekar og den roen bare ABC kunne gi.

Anonymkode: 1b5e0...c4a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dersom man har fått fødeplass på Ullevål og ønsker å bytte til Ahus for eksempel, går det an å gjøre det? Har vært litt i tvil om Ullevål, men valgte det egentlig pga. at de har nyfødtintensiv. Har alltid ønsket å føde i vann, og unngå epidural (slik at jeg kan bevege meg under fødsel og ikke bare ligge på ryggen) men uten lystgass eller badekar høres det litt stusselig ut.

Har noen født på Riksen? Har de badekar og lystgass?

Anonymkode: fe075...7ab

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Dersom man har fått fødeplass på Ullevål og ønsker å bytte til Ahus for eksempel, går det an å gjøre det? Har vært litt i tvil om Ullevål, men valgte det egentlig pga. at de har nyfødtintensiv. Har alltid ønsket å føde i vann, og unngå epidural (slik at jeg kan bevege meg under fødsel og ikke bare ligge på ryggen) men uten lystgass eller badekar høres det litt stusselig ut.

Har noen født på Riksen? Har de badekar og lystgass?

Anonymkode: fe075...7ab

Det skjønner jeg, kan bli hardt uten smertelindring og uten noe annet. Denne typen fødsler var det jo ABC som sto for :( Riksen har heller ikke badekar og lystgass tror jeg. 

Ring ahus og Bærum og hør med dem direkte om evt mulighet for bytte! :) 

Anonymkode: 1b5e0...c4a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...