Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvordan gjør man dette på et universitet? Koster det noe, når man ikke har strøket?

Er det da slik at jeg får ta dem sammen med dem som strøk, eller må jeg vente til neste semester?

Jeg fikk b på en eksamen, og det med et minimum av forberedelse. Om jeg leser en dag til, klarer jeg nok bedre. Det er bare for gøy da, jeg er litt... rar..?? :sjarmor:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja du er rar!!!!

kan jeg spørre hva du studerer? b e rjo trossalt bra. tenk på de som fikk e! de tar opp eksamen, og ikke fordi de synes det er gøy, men fordi de må!! og du sier det er gøy..skjerp deg!

Gjest gjest1
Skrevet

Her hvor jeg studerer avholdes eksamen i hvert fag bare en gang per semester. så om en ønsker å forbedre en karakter så må en nok vente til slutten av neste semester (og da tar en følgelig eksamen med alle andre som ønsker å forbedre karakteren, de som var syk, de som strøy og alle nye som tar faget for første gang). Dette koster oss ingenting.

Dette kan selvsagt variere fra studiested til studiested, så jeg ville ha tatt kontakt med sudieadministrasjonen så fort som mulig hvis jeg var deg. Hvis det avholdes konteeksamen i begynnelsen av semesteret på ditt studiested må du nok (om du får lov til å ta den) melde deg opp snarest.

Når det er sagt så hadde jeg aldri tatt en B opp igjen. Her hvor jeg studerer henger de gode karakterene høyt, og en jubler over en B. Men du kjenner deg selv, og din studiesituasjon best - så hvis du føler at du har mulighet for å få en bedre karakter så er det jo bare å prøve seg. En har jo ingenting å tape, annet enn litt tid. :)

Skrevet (endret)

Herreguuud..... Skjerpe meg? Er du mora mi? :ler:

Kanskje jeg heller ville bruke to kvelder på å lese til denne eksamenen for å få en a på den, heller enn å se på tv eller lese i en annen bok? Kan det hende at karaktersnittet mitt avgjør hvilket studie jeg kan gå videre på etter dette....? Og da er det vel naturlig å ville forbedre den karakteren jeg ikke føler koster meg noe særlig.

Jeg må selv få lov til å bestemme hva JEG syntes er gøy! Kanskje studerer jeg noe som for meg er kjekt å lese på..

Dessuten var det ikke det jeg spurte om.. ;)

Endret av lil
Skrevet

Takk for svar, Titta!

Det blir avholdt en "kontinueringseksamen" i februar, for dem som strøk. Lurer på om jeg får være med på den.. Kan jo ringe og høre.

Gjest Gulltopp
Skrevet

Går du på UiO? Isåfall tillater de ikke dette. Jeg tror faktisk ikke de automatisk tillater kontinuasjonseksamen for de som har strøket engang.

Skrevet

Nei, Uit. Vet ikke hvordan det funker i det hele tatt. :forvirret:

Gjest Gulltopp
Skrevet

På UiTø lar de deg iallfall kontinuere dersom du har strøket. (Såvidt jeg kan huske, jeg gikk forresten på hum.fak, mulig de har andre regler på andre fakulteter.) Men jeg tviler veldig på at de lar deg gjøre det for å forbedre en ståkarakter. Det er nok best å spørre en studiekonsulent.

Skrevet

Du får ikke konte ved Uio. I hvertfall ikked ved mitt fakultet. Konteeksamen er for de som ble syke under forrige eksamen og har legeerklæring på dette. Vil du ta opp igjen må du vente til neste ordinære eksamen.

Skrevet

Jeg syns ikke du er rar, men det er kanskje fordi jeg er enda værre;)

Fikk to B'er i høst selv, de skal jeg prøve å få A på, men har meldt meg opp i eksamen til våren!!! Hadde nok ikke gjort dette om det ikke var fordi jeg skulle inn på et studie som krever A'er, men jeg forstår tilfredstillesen av en toppkarakter på kortet, og det ser jo bra ut med en A hvis man bruker dette ved søk av jobber også;)

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...