Gå til innhold

Blitt vant til å ha lite venner og trives med det..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har fire barn og samboer, og hund. Vi bor nære skole og barnehage og trives veldig godt med det. Eneste som plager meg litt er at vi har lite venner.. Har alltid vært slik og tenker ikke mye på det! 
 

Men tanken streifet meg igår.. Er det synd på oss som ikke har masse venner og familie? Vi har god økonomi og har romslig plass, men problemet er at vi ikke ser på det som et problem, men kanskje vi burde ha gjort det?

 

Anonymkode: a83d9...3d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er ikke et problem å ha få venner. Problemet kommer først hvis noen med få venner føler seg ensomme og savner flere venner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vi mennesker ikke evner å tilpasse oss vår situasjon så er det en psykiatrisk lidelse som er personlighetsforstyrrelsen " tilpasningsforstyrrelser"...det gjøres dyreforsøk i hytt og pine på å utforske f\hvor mye dyr kan påføres smerte før de tilpasser seg smerten..overført til pattedyret , mennesket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ufrivillige flere venner hele tiden, og det er noe jeg alltid har ønsket meg. Nå som det skjer er jeg mest utslitt og vil være med færrest mulig. Få nære venner er bedre for meg, for jeg har ikke kapasitet til å følge opp mange og ofte. 

Anonymkode: 60036...c98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du trives med det du har så er det ikke et problem tenker jeg. Bestevenninna mi er utrolig introvert, så masse venner blir bare stress og pes for henne. Det er liksom bare meg og jeg dekker det sosiale behovet hun har. Jeg på en annen side er litt mer sosial, så jeg har flere andre gode venner jeg treffer i tillegg. Uten dem hadde jeg nok blitt ensom. Så du må kjenne på det selv TS:)

Anonymkode: b0680...ce9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Har fire barn og samboer, og hund. Vi bor nære skole og barnehage og trives veldig godt med det. Eneste som plager meg litt er at vi har lite venner.. Har alltid vært slik og tenker ikke mye på det! 
 

Men tanken streifet meg igår.. Er det synd på oss som ikke har masse venner og familie? Vi har god økonomi og har romslig plass, men problemet er at vi ikke ser på det som et problem, men kanskje vi burde ha gjort det?

 

Anonymkode: a83d9...3d5

Dersom dere ikke ser på det som et problem, så er det ikke et problem. 

Anonymkode: d9957...34f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...