Gå til innhold

Bekjent som går på Aap


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjenner ei som går på aap. 
Hun sier at hun er så så dårlig og kan ikke jobbe, men hun er ute å fester hver helg. Gjerne fredag og lørdag.

Reiser til utlandet og lever det gode livet,. 
Hun gjør noe hver eneste dag, så da tenker jeg hvorfor klarer ikke hun å jobbe?

Hun har også litt indirekte sagt at Nav er lett å lure. Kjenner jeg blir frustrert for her driver vi andre og jobber livet av oss..

Jeg sliter med rygg, endometriose og har aldri tatt meg en sykemelding.  Og så skal andre som er helt friske går rundt og leve luksus uten å gjøre noe. Eller så mye penger får hun ikke, så mistenker hun har skyhøy gjeld fordi forbruket hennes er enorm.

Jeg har kuttet henne ut av mitt liv fordi hun drev og sa at jeg er taper fordi jeg jobber. Jeg elsker å jobbe og være en del av samfunnet. 

Anonymkode: 2bea8...b34

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg sliter med rygg, endometriose og har aldri tatt meg en sykemelding. 

Men det er jo isåfall din egen feil at du ikke bruker velferdssystemet som er på plass for å hjelpe i sånne situasjoner.

Anonymkode: 7b9a8...ab8

  • Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Kjenner ei som går på aap. 
Hun sier at hun er så så dårlig og kan ikke jobbe, men hun er ute å fester hver helg. Gjerne fredag og lørdag.

Reiser til utlandet og lever det gode livet,. 
Hun gjør noe hver eneste dag, så da tenker jeg hvorfor klarer ikke hun å jobbe?

Hun har også litt indirekte sagt at Nav er lett å lure. Kjenner jeg blir frustrert for her driver vi andre og jobber livet av oss..

Jeg sliter med rygg, endometriose og har aldri tatt meg en sykemelding.  Og så skal andre som er helt friske går rundt og leve luksus uten å gjøre noe. Eller så mye penger får hun ikke, så mistenker hun har skyhøy gjeld fordi forbruket hennes er enorm.

Jeg har kuttet henne ut av mitt liv fordi hun drev og sa at jeg er taper fordi jeg jobber. Jeg elsker å jobbe og være en del av samfunnet. 

Anonymkode: 2bea8...b34

Jeg hadde kuttet henne ut av livet selv. Selv om jeg er delvis på aap. Det er mennesker som dette som ødelegger for oss som faktisk er syke og trenger et økonomisk sikkerhetsnett. Du skal være stolt av at du står i jobb.

Anonymkode: 37eb8...34f

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Men det er jo isåfall din egen feil at du ikke bruker velferdssystemet som er på plass for å hjelpe i sånne situasjoner.

Anonymkode: 7b9a8...ab8

Velferdsstaten fungerer fordi folk som ts står på i jobb, på tross av smerter. Vi er veldig mange som jobber hver dag med ulike lidelser. 

Anonymkode: 098b7...596

  • Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På toppen av det så har ikke hun bodd i Norge så lenge og jobbet bare akkurat nok til å kunne få sykepenger og jobbet hun ikke mer etter det. Reiser flere ganger i året til hjemlandet. Jeg er utenlandsk selv og har ikke besøkt hjemlandet mitt på mange år.

Jeg kjenner bare en irritasjon inni meg av at folk skal utnytte systemet på den måten, tenk på de andre som faktisk har behov for støtte men for avslag fordi velferdskassen blir brukt opp.

Hadde hun hatt et skjult sykdom som depresjon osv så hadde jeg følt sympati, men hun har sagt rett ut at hun hater å jobbe og at nav er lett å lure. Hun har også greid å lure legen til å tro at hun har depresjon. Men hun har innrømmet at hun sliter ikke med det og så prøvde å få meg til å være med på å ikke jobbe så vi kunne henge sammen i hverdager og finne på morsomme ting. Det ønsker ikke jeg å gjøre i livet mitt.

Anonymkode: 2bea8...b34

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må hun har tjent godt tidligere om 66% av tidligere lønn er nok til å feste flere ganger i måneden, reise på utenlandsturer osv. 

Anonymkode: 28ba5...a13

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

På toppen av det så har ikke hun bodd i Norge så lenge og jobbet bare akkurat nok til å kunne få sykepenger og jobbet hun ikke mer etter det. Reiser flere ganger i året til hjemlandet. Jeg er utenlandsk selv og har ikke besøkt hjemlandet mitt på mange år.

Jeg kjenner bare en irritasjon inni meg av at folk skal utnytte systemet på den måten, tenk på de andre som faktisk har behov for støtte men for avslag fordi velferdskassen blir brukt opp.

Hadde hun hatt et skjult sykdom som depresjon osv så hadde jeg følt sympati, men hun har sagt rett ut at hun hater å jobbe og at nav er lett å lure. Hun har også greid å lure legen til å tro at hun har depresjon. Men hun har innrømmet at hun sliter ikke med det og så prøvde å få meg til å være med på å ikke jobbe så vi kunne henge sammen i hverdager og finne på morsomme ting. Det ønsker ikke jeg å gjøre i livet mitt.

Anonymkode: 2bea8...b34

Hvis hun ikke har bodd her så lenge så vil hun slite med å få en evt permanent uføretrygd i alle fall. Hun kan umulig ha opparbeidet seg nok trygdetid. Utrolig kjipt med de som prøver å lure systemet, men slike blir ofte stoppet litt senere i prosessen 🤞🏻

Anonymkode: f8376...b11

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis hun ikke har bodd her så lenge så vil hun slite med å få en evt permanent uføretrygd i alle fall. Hun kan umulig ha opparbeidet seg nok trygdetid. Utrolig kjipt med de som prøver å lure systemet, men slike blir ofte stoppet litt senere i prosessen 🤞🏻

Anonymkode: f8376...b11

Det var det jeg prøvde å si til henne fordi målet hennes er å bli uføretrygd, men det tror jeg ikke går. Hun jobbet bare i 6 mnd og så ble hun sykemeldt.

Aner ikke hvor hun får penger til å reise og spise ute 4-5 ganger i uken, noen rart driver hun med. 
Derfor tenkte jeg at denne personen må jeg kutte tvert av. Men satt her og bare følte meg skikkelig irritert av å ha blitt mobbet av en person som utnytter systemet🙈

Anonymkode: 2bea8...b34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Velferdsstaten fungerer fordi folk som ts står på i jobb, på tross av smerter. Vi er veldig mange som jobber hver dag med ulike lidelser. 

Anonymkode: 098b7...596

Men da er dere jo friske nok til å jobbe, så da er det jo ikke så galt.

Mulig denne dama som nevnes i HI er en trygdesnylter, mulig hun er sykere enn TS tror. Uansett er det sånn at enten er man frisk nok til å jobbe eller så er man for syk til å jobbe. Og så finnes det gradert uførhet. Folk som sutrer over at de jobber til tross for at de har vondt overalt og har alskens lidelser og problemer er nesten like irriterende som de som "leker" syk og mottar trygd uten grunn. Begge grupper overdriver og ødelegger for de som virkelig er syke.

AAP er jo dessuten ikke et sikkerstikk for å bli ufør. Man er jo under arbeidsavklaring, så dersom denne dama reiser rundt og fester og koser seg, men plutselig blir akutt syk så snart det er snakk om jobb, så oppdages det fort. Altså, folk som mangler kroppsdeler må jo bevise hver eneste år at kroppsdelen fremdeles mangler, sånn er papirmølla i Norge. Det er ikke lett å lure til seg uføretrygd, selv om mange på KG innbiller seg det.

Anonymkode: dfe45...3e8

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det var det jeg prøvde å si til henne fordi målet hennes er å bli uføretrygd, men det tror jeg ikke går. Hun jobbet bare i 6 mnd og så ble hun sykemeldt.

Aner ikke hvor hun får penger til å reise og spise ute 4-5 ganger i uken, noen rart driver hun med. 
Derfor tenkte jeg at denne personen må jeg kutte tvert av. Men satt her og bare følte meg skikkelig irritert av å ha blitt mobbet av en person som utnytter systemet🙈

Anonymkode: 2bea8...b34

Tenker at om hun ikke er syk, eller bare har moderat depresjon, at AAP løpet vil inneholde noe arbeidstrening og motivasjonskurs for å få henne tilbake i arbeidslivet. De vil nok ikke innvilge uføretrygd så lett hvis hun er ung med lite arbeidserfaring og lite trygdetid. 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men da er dere jo friske nok til å jobbe, så da er det jo ikke så galt.

Mulig denne dama som nevnes i HI er en trygdesnylter, mulig hun er sykere enn TS tror. Uansett er det sånn at enten er man frisk nok til å jobbe eller så er man for syk til å jobbe. Og så finnes det gradert uførhet. Folk som sutrer over at de jobber til tross for at de har vondt overalt og har alskens lidelser og problemer er nesten like irriterende som de som "leker" syk og mottar trygd uten grunn. Begge grupper overdriver og ødelegger for de som virkelig er syke.

AAP er jo dessuten ikke et sikkerstikk for å bli ufør. Man er jo under arbeidsavklaring, så dersom denne dama reiser rundt og fester og koser seg, men plutselig blir akutt syk så snart det er snakk om jobb, så oppdages det fort. Altså, folk som mangler kroppsdeler må jo bevise hver eneste år at kroppsdelen fremdeles mangler, sånn er papirmølla i Norge. Det er ikke lett å lure til seg uføretrygd, selv om mange på KG innbiller seg det.

Anonymkode: dfe45...3e8

Det er mye lettere å få AAP enn uføretrygd så veiledere og spesialister avslører nok om det er reell alvorlig sykdom eller ikke lenge før uføretrygd er aktuelt. 

Anonymkode: f8376...b11

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det var det jeg prøvde å si til henne fordi målet hennes er å bli uføretrygd, men det tror jeg ikke går. Hun jobbet bare i 6 mnd og så ble hun sykemeldt.

Aner ikke hvor hun får penger til å reise og spise ute 4-5 ganger i uken, noen rart driver hun med. 
Derfor tenkte jeg at denne personen må jeg kutte tvert av. Men satt her og bare følte meg skikkelig irritert av å ha blitt mobbet av en person som utnytter systemet🙈

Anonymkode: 2bea8...b34

Mobbet? Nå må du gi deg. En syrlig kommentar er ikke mobbing.
Hvis hun faktisk har pådratt seg gjeld og lever over evne, og så satser på å få uføretrygd, så synes jeg oppriktig synd på henne. Det høres ikke ut som noe som er verdt å lure seg til. I tillegg mister hun jo tydeligvis venner også, så det kan fort bli en ensom og trist tilværelse.

Kanskje hun har en sugardaddy som spanderer reiser og måltider ute på henne? Får håpe for hennes del at han fortsetter å spandere når hun får uføretrygd da.

Slutt å irriter deg og gled deg over at du mest sannsynlig har et bedre liv enn henne, uansett om hun er syk eller ikke.

Anonymkode: dfe45...3e8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Velferdsstaten fungerer fordi folk som ts står på i jobb, på tross av smerter. Vi er veldig mange som jobber hver dag med ulike lidelser. 

Anonymkode: 098b7...596

Det er akkurat dette som er kjernen i uføredebatten. Dersom man trekker ut de 50% som er sykest. Sitter man igjen med en gruppe mennesker som i det alt vesentlige er syke. Men samtidig er det mange andre i full jobb som er like syke som de som er ufør. Forskjellen er terskelen for ikke å orke/ville jobbe.

Endret av Brunello
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Men da er dere jo friske nok til å jobbe, så da er det jo ikke så galt.

Anonymkode: dfe45...3e8

Kanskje man er frisk nok til å jobbe deltid, kanskje man jobber og bruker all overskudd på jobb og derfor ikke har overskudd i fritiden. Det er ikke alltid svart og hvit. Noen ganger må man ofre ting for å kunne stå i jobb. Tror det for noen går på manglende vilje til å ofre seg litt for fellesskapet.

Anonymkode: bf07d...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mener du virkelig at en festkveld krever like mye av deg som en arbeidsuke? 

Anonymkode: ba1b0...c26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Men da er dere jo friske nok til å jobbe, så da er det jo ikke så galt.

Mulig denne dama som nevnes i HI er en trygdesnylter, mulig hun er sykere enn TS tror. Uansett er det sånn at enten er man frisk nok til å jobbe eller så er man for syk til å jobbe. Og så finnes det gradert uførhet. Folk som sutrer over at de jobber til tross for at de har vondt overalt og har alskens lidelser og problemer er nesten like irriterende som de som "leker" syk og mottar trygd uten grunn. Begge grupper overdriver og ødelegger for de som virkelig er syke.

AAP er jo dessuten ikke et sikkerstikk for å bli ufør. Man er jo under arbeidsavklaring, så dersom denne dama reiser rundt og fester og koser seg, men plutselig blir akutt syk så snart det er snakk om jobb, så oppdages det fort. Altså, folk som mangler kroppsdeler må jo bevise hver eneste år at kroppsdelen fremdeles mangler, sånn er papirmølla i Norge. Det er ikke lett å lure til seg uføretrygd, selv om mange på KG innbiller seg det.

Anonymkode: dfe45...3e8

Hva om en vet med 100% sikkerhet at det ikke er vanskelig å lure til seg trygd?

Anonymkode: 9c1c5...716

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Jævla troll. Dette skjedde ikke, du bare koker i hop et amalgamvesen av alle fordommer folk har mot AAP-mottakere. 

Anonymkode: fd061...1b8

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kjenner ei som går på aap. 
Hun sier at hun er så så dårlig og kan ikke jobbe, men hun er ute å fester hver helg. Gjerne fredag og lørdag.

Reiser til utlandet og lever det gode livet,. 
Hun gjør noe hver eneste dag, så da tenker jeg hvorfor klarer ikke hun å jobbe?

Hun har også litt indirekte sagt at Nav er lett å lure. Kjenner jeg blir frustrert for her driver vi andre og jobber livet av oss..

Jeg sliter med rygg, endometriose og har aldri tatt meg en sykemelding.  Og så skal andre som er helt friske går rundt og leve luksus uten å gjøre noe. Eller så mye penger får hun ikke, så mistenker hun har skyhøy gjeld fordi forbruket hennes er enorm.

Jeg har kuttet henne ut av mitt liv fordi hun drev og sa at jeg er taper fordi jeg jobber. Jeg elsker å jobbe og være en del av samfunnet. 

Anonymkode: 2bea8...b34

Kjenner flere av den sorten der. Går på nav , halvt eller hel ufør . Skyhøy gjeld , fester mye . Syns bare synd i de. Tydelig at de ikke tenker på pensjon / fremtid. Men de må jo bare få gjøre som de vil . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kjenner ei som går på aap. 
Hun sier at hun er så så dårlig og kan ikke jobbe, men hun er ute å fester hver helg. Gjerne fredag og lørdag.

Reiser til utlandet og lever det gode livet,. 
Hun gjør noe hver eneste dag, så da tenker jeg hvorfor klarer ikke hun å jobbe?

Hun har også litt indirekte sagt at Nav er lett å lure. Kjenner jeg blir frustrert for her driver vi andre og jobber livet av oss..

Jeg sliter med rygg, endometriose og har aldri tatt meg en sykemelding.  Og så skal andre som er helt friske går rundt og leve luksus uten å gjøre noe. Eller så mye penger får hun ikke, så mistenker hun har skyhøy gjeld fordi forbruket hennes er enorm.

Jeg har kuttet henne ut av mitt liv fordi hun drev og sa at jeg er taper fordi jeg jobber. Jeg elsker å jobbe og være en del av samfunnet. 

Anonymkode: 2bea8...b34

Virker som en venninne med slett moral som utnytter systemet. Det er dessverre noen av dem og de er med på å ødelegge ryktet til alle som går på trygd, selv om de fleste nok er folk som ønsker å jobbe, prøver å jobbe, men som ikke klarer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (38 minutter siden):

Det er akkurat dette som er kjernen i uføredebatten. Dersom man trekker ut de 50% som er sykest. Sitter man igjen med en gruppe mennesker som i det alt vesentlige er syke. Men samtidig er det mange andre i full jobb som er like syke som de som er ufør. Forskjellen er terskelen for ikke å orke/ville jobbe.

Dette er bare tull og fordommer. Man kan ha den samme sykdommen,  men ikke dermed sagt at man har den samme funksjonsevnen / muligheten til å stå i arbeid.

Bare å anta at noen som er i 100 % jobb er like syk som noen som er 100 % ufør blir jo helt spinnvillt.

Og hvordan tenker du egentlig å trekke ut de 50 % som er sykest? Det blir helt feil å sette sykdommer opp mot hverandre på denne måten. Alle som har fått innvilget uføretrygd har gått gjennom en lang vurdering av leger og legespesialister, saksbehandlere i NAV og ROL i NAV av inntektsevnen. Likevel så tror du at de hadde vært friske nok til å stå i full jobb.

Håper virkelig ikke at du en dag blir så syk selv at du må bite i deg ordene dine.

Anonymkode: 51a17...c54

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette er bare tull og fordommer. Man kan ha den samme sykdommen,  men ikke dermed sagt at man har den samme funksjonsevnen / muligheten til å stå i arbeid.

Bare å anta at noen som er i 100 % jobb er like syk som noen som er 100 % ufør blir jo helt spinnvillt.

Og hvordan tenker du egentlig å trekke ut de 50 % som er sykest? Det blir helt feil å sette sykdommer opp mot hverandre på denne måten. Alle som har fått innvilget uføretrygd har gått gjennom en lang vurdering av leger og legespesialister, saksbehandlere i NAV og ROL i NAV av inntektsevnen. Likevel så tror du at de hadde vært friske nok til å stå i full jobb.

Håper virkelig ikke at du en dag blir så syk selv at du må bite i deg ordene dine.

Anonymkode: 51a17...c54

Jeg sier at det er ca 50% som er så syke at de uansett ikke vil klare å jobbe. De siste 50 % (kanskje mindre) er ganske syke, men ikke sykere enn at de kan jobbe. Det vil gi de andre utfordringer, men ikke så ille at det er en del som velger å leve med det. Det sier seg selv egentlig. Ta eksempelet søsknene som har nøyaktig samme lidelse. Bror har ingen utdanning og tjener 400 000,- i året. Søster er siv.ing og leder i et stort selskap med årslønn på 1,9 millioner. Bror taper drøyt hundre tusen på å bli ufør. Søster taper et sted mellom 1,5 millioner (dersom ingen privat ordning) og 750 000 (med normal privat ordning). Sier seg selv at søster gjør en mye større innsats for ikke å bli ufør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...