Gå til innhold

2 voksne og 2 barn i London...utgifter?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye bruker dere total i london når dere er 2 voksne og 2 barn? Vi regner med 25.000 kr. Av det var ca 3000 for fly billetter. 7000kr for 4stjerners hotellet. Resten går til Uber, mat og litt shopping. Har vært på holland park og akvarium. Litt shopping

Hva om dere

Anonymkode: 93611...2d9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor mye bruker dere total i london når dere er 2 voksne og 2 barn? Vi regner med 25.000 kr. Av det var ca 3000 for fly billetter. 7000kr for 4stjerners hotellet. Resten går til Uber, mat og litt shopping. Har vært på holland park og akvarium. Litt shopping

Hva om dere

Glemte å skrive at det er for 4 netter

TS

AnonymBruker
Skrevet

Tror det varierer veldig. Vi brukte over 10000 på shopping og masse på å spise/drikke godt. Endte på 35 000 + for 4 dager.

Anonymkode: 68007...e67

AnonymBruker
Skrevet

Hotell tror jeg blir enda dyrere for 4 stjerners standard  sentralt i 4 netter. 

Anonymkode: 4f1a2...e6b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hotell tror jeg blir enda dyrere for 4 stjerners standard  sentralt i 4 netter. 

Anonymkode: 4f1a2...e6b

Ja, helt enig. Regn med minst 2500-3000kr hver natt, kanskje mer. London er beryktet for dyre og dårlige hoteller. 
Ellers: Kollektivtransport er billig. 
Aktiviteter kan koste fra 0 til mange tusen, så prisen der kommer helt an på hva dere skal gjøre. 
Mat er dyrt. Tenker dere å spise middag ute hver dag, blir det fort en betydelig utgift. 
Skal dere shoppe, kan det selvsagt bli kjempedyrt (eller ikke). 
Jeg tok med to barn til London i fjor sommer, det er nok enda dyrere nå. Vi spiste ute bare én kveld, det kostet lett 300-400kr per person. Vi var på akvarium (kjempedyrt), og også et par andre steder med inngangspenger på 150-250kr per stk. Pluss noen gratis museer. Shoppet for kanskje 3000kr (leker/bøker). Vi spiste mest på McDonalds og en lokal pub, det hjalp på matbudsjettet. Jeg aner ikke hva vi brukte til sammen. Men hvis man skal spare penger i London, er første bud å leie leilighet med kjøkken, tenker jeg. For matbudsjettet er det enkleste å gjøre noe med. Samt å droppe shopping, og velge aktiviteter som ikke koster så mye. Mye i London er gratis/billig! Men mye er også kjempedyrt. 

Anonymkode: 9b733...777

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, helt enig. Regn med minst 2500-3000kr hver natt, kanskje mer. London er beryktet for dyre og dårlige hoteller. 
Ellers: Kollektivtransport er billig. 
Aktiviteter kan koste fra 0 til mange tusen, så prisen der kommer helt an på hva dere skal gjøre. 
Mat er dyrt. Tenker dere å spise middag ute hver dag, blir det fort en betydelig utgift. 
Skal dere shoppe, kan det selvsagt bli kjempedyrt (eller ikke). 
Jeg tok med to barn til London i fjor sommer, det er nok enda dyrere nå. Vi spiste ute bare én kveld, det kostet lett 300-400kr per person. Vi var på akvarium (kjempedyrt), og også et par andre steder med inngangspenger på 150-250kr per stk. Pluss noen gratis museer. Shoppet for kanskje 3000kr (leker/bøker). Vi spiste mest på McDonalds og en lokal pub, det hjalp på matbudsjettet. Jeg aner ikke hva vi brukte til sammen. Men hvis man skal spare penger i London, er første bud å leie leilighet med kjøkken, tenker jeg. For matbudsjettet er det enkleste å gjøre noe med. Samt å droppe shopping, og velge aktiviteter som ikke koster så mye. Mye i London er gratis/billig! Men mye er også kjempedyrt. 

Bor man på hotell så må man vel spise ute?

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor opprette to like tråder?

Anonymkode: fb220...0cb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.5.2023 den 13.57):

Bor man på hotell så må man vel spise ute?

Man kan velge fastfood-muligheter i stedet for restaurant. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.5.2023 den 4.33):

Hva om dere

Hvorfor kaste bort penger på Uber. Kollektivtrafikken er jo enkel og vil ofte gå raskere enn en uber.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg betalte over 5000kr for én person, fire netter på 3-stjerners hotell i London nå i vinter. Da var det et lite rom med enkeltseng, et lite bord og et minibad. Med andre ord hørtes 7000kr veldig lite ut å budsjettere for hotell for det 

Anonymkode: 4bb9e...0c3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.5.2023 den 4.33):

Hva om dere

Høres urealistisk ut. 3000 for 4 flybilletter? 7000 for 4 personer 4 netter? Hotell 4 stjerner kommer lett opp i 15000++++og fly vil jeg tippe min 6-7000. For serverdigheter for 4 stk kommer det fort opp i 1500 pr serverdighet (om det ikke er gratis) så er det mat for 4 stk i 4 dager, ikke urealistisk med 1000 kr dagen. Så er det transport rundt om. Vil tippe ca 40000++

Anonymkode: efe64...27d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Får jo knapt tur-retur Oslo-Bergen for en person for den prisen lenger. Så tror du må litt opp i pris på fly.

Hotell med sengeplass til fire, firestjernes, og sentralt. Da må du nok ut med minst 3000 natta. Ville heller vurdert et leilighetshotell litt utenfor sentrum, men rett med tube.

Ta tube, og flytog, ikke uber. 

Mat og severdigheter kan dere jo gjøre som dyrt/rimelig dere vil. En takeaway pizza på hotellrommet er rimelig, men litt stusselig. 

Anonymkode: 30727...0d8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.5.2023 den 19.56):

Høres urealistisk ut. 3000 for 4 flybilletter? 7000 for 4 personer 4 netter? Hotell 4 stjerner kommer lett opp i 15000++++og fly vil jeg tippe min 6-7000. For serverdigheter for 4 stk kommer det fort opp i 1500 pr serverdighet (om det ikke er gratis) så er det mat for 4 stk i 4 dager, ikke urealistisk med 1000 kr dagen. Så er det transport rundt om. Vil tippe ca 40000++

Anonymkode: efe64...27d

Dette. Jeg betalte litt over 3200 for meg og min niese og vi reiser i slutten av juni. Og jeg sammenlignet alle flyselskap for å få det billigste.

AnonymBruker
Skrevet

Gå på Hotels.com og sjekk hotell for dine datoer. Da ser du fort hvor prisene ligger. Du sier ikke noe om når dere vil reise.

Anonymkode: 98c41...1cf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det blir dyrt å feriere i London nå...

Jeg skal dit med familien i juli, og det kommer til å bli en litt annerledes ferie enn vanlig. Tenker vi prøver å gjøre mest mulig som koster lite. Det er heldigvis mye som er gratis i London. Når det gjelder middager, hvis været er fint, blir det nok mye take away som vi kan spise som piknik i fine parker. Det blir annerledes, men jeg gleder meg veldig likevel.

Litt shopping må vi få til, men det store matbudsjettet som gjerne går i London må vi prøve å kutte litt.

Tidligere somre har det vært utplassert store fontener som barn (og voksne som bevarer barnet i seg...) kan løpe gjennom, stråler som kommer opp fra bakken. Disse er geniale, og hvis det finnes i år igjen, kommer vi til å legge turen innom der.

Anonymkode: c940e...ef3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...