Gå til innhold

Burde jeg gi konfirmasjon gave til barn av kollega ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det vanlig og burde jeg? 

Anonymkode: 3b9f1...f78

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er litt trist at du må ha andres anonyme meninger om det, framfor å vurdere dette selv. 
Tenk: er det en nær kollega som også er din venn? 
ta den avgjørelsen selv uten å spør om andres mening. Det er din mening som er viktig 

Anonymkode: 2aaac...f6d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mitt svar er nei. Jeg gir heller ikke gaver til venners barn, kun nær familie.

Anonymkode: 8d736...513

• Liker 4
Skrevet

Spørs vel litt hvor nær dere er, hvor mange ansatte dere er, forventer du å få til dine barn. I mitt liv; nei

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det vanlig og burde jeg? 

Anonymkode: 3b9f1...f78

Nei det hadde jeg aldri en gang tenkt tanken på med mindre hen var en god/nær venn på fritiden i tillegg.

Anonymkode: d7c43...c45

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei 

Anonymkode: 3b8e4...1af

Skrevet

Pleier gi kort og 200,-. Fast. Likt for alle, bare som en hyggelig gest.

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg gir  om det er en kollega jeg også har kontakt med på fritiden, ellers ikke. 

• Liker 1
Skrevet

Nei,det syns jeg ikke man må.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør det

Anonymkode: d5d36...d9d

AnonymBruker
Skrevet

Barnet vårt fikk av en nabo, ellers av egne venner/familie. Ikke fra mine venner som ikke kjenner han perosonlig.

Anonymkode: a760d...bfd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Barnet vårt fikk av en nabo, ellers av egne venner/familie. Ikke fra mine venner som ikke kjenner han perosonlig.

Anonymkode: a760d...bfd

Min konfirmant fikk pengegave av naboer, venner av mamma, mine tanter og onkler, gavekort på 1000 kr av alle kollegaene mine, elever fra klassen osv. her er det vanlig å gi. 
Alle ansatte på jobb får gavekort på 1000 til konfirmanten sin. 
her gir naboene også, selv om vi ikke kjenner de så godt. 
vanlig skikk og bruk her vi bor.

konfirmanten endte opp med 89.000 kr i går 

• Hjerte 1
Skrevet

Den gangen jeg hadde kolleger, så hadde jeg nærmere 200 av dem, så svaret mitt er nei. 

En kollega er en kollega, ikke en venn. Hvis denne kollegaen også er din venn, kan du vurdere det - og sammenligne med hva du gjør med andre venners barn. Men jeg synes ikke kollegaers barn er noen man må gi konf.gave til.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg fikk kort av mammas kollegaer der det var naturlig, men ingen penger/gave. Dette var de kollegaene som hun omgikk på fritiden så de var jo venner også.

Anonymkode: da262...192

AnonymBruker
Skrevet

Ikke vanlig her. Mine kollegaer kjenner ikke sønnen min så godt. Gaven er jo til han og ikke til meg 

Anonymkode: ae1d6...422

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Mezzosoprena skrev (6 timer siden):

Den gangen jeg hadde kolleger, så hadde jeg nærmere 200 av dem, så svaret mitt er nei. 

En kollega er en kollega, ikke en venn. Hvis denne kollegaen også er din venn, kan du vurdere det - og sammenligne med hva du gjør med andre venners barn. Men jeg synes ikke kollegaers barn er noen man må gi konf.gave til.

Du jobber ikke tett sammen med 200 personer

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.5.2023 den 1.13):

Det er litt trist at du må ha andres anonyme meninger om det, framfor å vurdere dette selv. 
Tenk: er det en nær kollega som også er din venn? 
ta den avgjørelsen selv uten å spør om andres mening. Det er din mening som er viktig 

Detxer litt trist at du må svare sånn når noen ber om råd. 

Anonymkode: 56348...5f2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Min konfirmant fikk pengegave av naboer, venner av mamma, mine tanter og onkler, gavekort på 1000 kr av alle kollegaene mine, elever fra klassen osv. her er det vanlig å gi. 
Alle ansatte på jobb får gavekort på 1000 til konfirmanten sin. 
her gir naboene også, selv om vi ikke kjenner de så godt. 
vanlig skikk og bruk her vi bor.

konfirmanten endte opp med 89.000 kr i går 

Bare en liten innvending. Hva /hvo mye fikk konfirmanten av venner av mamma og naboer?

AnonymBruker
Skrevet

Min konfirmant får nok verken av naboer, venner av oss foreldre eller kolleger. Vi jobber begge offentlig og treffer bare venner 4-5 ganger i året. Ikke venner med kolleger på fritiden. Barna kjenner ikke vennene eller kollegene våre. Kun såvidt truffet noen venner. Jeg har heller ikke gitt til andre perifere venners konfirmanter. Vi bor forøvrig i storby om det kan ha noe å si for disse normene.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gode venner er dere fortsatt hvis en av dere bytter jobb?

Anonymkode: 4e374...847

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...