AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #1 Skrevet 6. mai 2023 Fått invite til utdrikningslaget av en noe perifær venninne. Infoen er sett av tid fra morgen til langt på natt, det blir mye aktiviteter! Pris blir avklart etter de vet antall påmeldte. Synes helt ærlig det virker masete og potensielt dyrt. Hvor "stor greie" er det egentlig vanlig at dette er? Kunne gått om det var ettermiddag + kveld, men fra morgen til de sene nattetimer? Og å melde seg på noe jeg ikke vet hva er, til ukjent pris? Er det vanlig? Det blir jo potensielt veldig dyrt, mtp usikker pris og heldøgns barnepass? Anonymkode: c7149...72a
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #2 Skrevet 7. mai 2023 Har du lyst? Si ja.. Har du ikke lyst? Takk for invitasjonen og si at du dessverre ikke har mulighet. Jeg synes også det høres slitsomt ut om det er for en perifer venninne. Anonymkode: ac19a...372 1
solmåneogstjerner Skrevet 7. mai 2023 #3 Skrevet 7. mai 2023 Har fått vite prisen før jeg har meldt meg på. Har aldri vært med på noen voldsomt dyre utdrikningslag, tvert imot fått tilbud om (gratis) overnatting og rimelig mat. Men har hørt mye rare historier, hvor det koster kjempemye, og gjerne også bare er for noen, mens alle skal betale. F eks hudpleie for brud og forlover mens andre skal vente (og betale). Eller overdrevent pengeforbruk som kanskje går til alle, men som ikke alle har råd til å prioritere. Hva er galt med lunch på stranden, middag hjemme, litt tjo og hei, men rimelig for alle? 1
Brunello Skrevet 7. mai 2023 #4 Skrevet 7. mai 2023 De fleste utdrikningslag varer minst fra morgenen til langt på natt. De jeg har vært på, har stort sett vært med overnatting. Det koster normalt en del. Mengde fleste er stort sett i gode venners utdrikningslag, slik at dette er godt anvendt tid og penger. de færreste har vel de store problemene med at barnevakt må leies inn. De aller fleste barn har to foreldre, så det pleier å løse seg greit.
Brunello Skrevet 7. mai 2023 #5 Skrevet 7. mai 2023 solmåneogstjerner skrev (12 minutter siden): Har fått vite prisen før jeg har meldt meg på. Har aldri vært med på noen voldsomt dyre utdrikningslag, tvert imot fått tilbud om (gratis) overnatting og rimelig mat. Men har hørt mye rare historier, hvor det koster kjempemye, og gjerne også bare er for noen, mens alle skal betale. F eks hudpleie for brud og forlover mens andre skal vente (og betale). Eller overdrevent pengeforbruk som kanskje går til alle, men som ikke alle har råd til å prioritere. Hva er galt med lunch på stranden, middag hjemme, litt tjo og hei, men rimelig for alle? Ikke noe er galt med middag hjemme, men det må nødvendig vis ikke bli rimelig av den grunn.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #6 Skrevet 7. mai 2023 Billigste utdrikningslaget jeg har vært i var til rundt 1300,- Per pers. Da var det frokost, leker, gokart, spa for bruden (Alle var med å betalte litt her), lunsj, middag ute og noen drinker. Dyreste rundt 5000,- (overnatting, spa, spanehabdling, mat hele oppholdet) Når utdrikningslag planlegges tenker jeg det er vanlig å ha en pekepinn på hva ting koster og å ha flere alternativ så kan alle gjestene stemme på beste "opplegg". Da har iallefall flest mulig anledning til å være med. Anonymkode: 0da59...e36
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå