Gå til innhold

Fikk beskjed om å ikke snakke om venninne som har gått bort.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En venninne og tidligere kollega gikk brått bort igår og jeg er fortsatt i sjokk. Idag er det jubileumsfest for jobben, hadde det ikke vært for at jeg har lovet å hjelpe til med å stelle i stand lokale før festen så,hadde jeg nok ikke dratt. Men jeg er den eneste som skal hjelpe til og setter sjefen i knipe hvis jeg melder avbud nå. Sjefen syntes selvfølgelig også det er trist med kollegaen vår og vet om det tette båndet vi hadde, men hun sa på tlf idag at vi lar være å snakke om dødsfallet, fordi det legger bare demper på stemningen imorgen. Jeg skjønner jo det, men syntes samtidig dette er veldig provoserende, en kollega og venninne har nettopp dødd og vi kan ikke snakke om det. I tillegg ligger festlokale i samme gate som hun døde. :( 

Anonymkode: c9383...641

  • Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

En venninne og tidligere kollega gikk brått bort igår og jeg er fortsatt i sjokk. Idag er det jubileumsfest for jobben, hadde det ikke vært for at jeg har lovet å hjelpe til med å stelle i stand lokale før festen så,hadde jeg nok ikke dratt. Men jeg er den eneste som skal hjelpe til og setter sjefen i knipe hvis jeg melder avbud nå. Sjefen syntes selvfølgelig også det er trist med kollegaen vår og vet om det tette båndet vi hadde, men hun sa på tlf idag at vi lar være å snakke om dødsfallet, fordi det legger bare demper på stemningen imorgen. Jeg skjønner jo det, men syntes samtidig dette er veldig provoserende, en kollega og venninne har nettopp dødd og vi kan ikke snakke om det. I tillegg ligger festlokale i samme gate som hun døde. :( 

Anonymkode: c9383...641

Du skriver at hun er tidligere kollega. Hvor lenge er det siden hun sluttet?

Anonymkode: fa5a0...f02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer! ❤️

Forstår både deg og din sjef. 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg hjulpet til med å rigge i stand, og sagt «lykke til med festen i kveld, jeg orker dessverre ikke å delta med tanke på at jeg har mistet en kjær kollega og venn, og attpåtil forventes å late som ingenting».

Så respektløst av sjefen din. Kondolerer med tapet av en god venn ❤️

Anonymkode: 06cda...b38

  • Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke snakke om dødsfallet for ikke å legge en demper på festen?

Hæ??

For en kald overflatisk sjef du har.

Skal man si det til hennes mann, barn, søsken og foreldre også da eller?

For et egoistisk samfunn vi lever i🤢

Anonymkode: aa3b7...175

  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer 🧡

Anonymkode: aa3b7...175

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så trist, kondolerer❤️

Er det nylig hun sluttet? I såfall synes jeg det er rart at festen i det hele tatt holdes. En kollega av meg døde noen dager før julebordet, og da ble julebord avlyst og det ble heller holdt minnestund i arbeidstiden.

Er det lenge siden hun sluttet kan man forstå at festen ikke avlyses, men blir rart å nekte folk å snakke om det selv om jeg forstår at sjefen ikke ønsker det skal bli hovedfokus hvis det er mange på festen som ikke kjente personen f.eks.

Anonymkode: 2f091...a47

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det normale ville vært å avlyse. Ganske spesielt å ikke avlyse når en kollega på arbeidsplassen dør. 

Anonymkode: 7a155...03f

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det normale ville vært å avlyse. Ganske spesielt å ikke avlyse når en kollega på arbeidsplassen dør. 

Anonymkode: 7a155...03f

Det er en tidligere kollega. Altså jobbet hun ikke der nå. Når det gjelder festen, tenker jeg det er flere faktorer å tenke på. Hvor lenge siden er det vedkommende jobbet der? Forrige måned? Fem år? Det er en forskjell. Har bedriften avdelingskontorer/leverandører/kunder som deltar på festen? Kanskje det er tilreisende både fra inn og utland. Da sitter det brått enda lenger inne å avlyse. Hvor stor er bedriften? Er det en liten sammensveiset bedrift der alle har jobbet sammen i 30 år er det én ting, men om en tidligere ansatt i Equinor går bort, er det neppe grunnlag for å avlyse et arrangement, for å gå til andre enden av skalaen. 
Skjønner at TS synes det er tungt, da den avdøde var en god venninne. Hun har vel en god grunn til å ikke delta, synes jeg, men man må nesten vite litt mer om arbeidsplass og omstendigheter før man kaster sjefen helt under bussen. 
Å ikke skulle nevne et nylig dødsfall, høres uansett litt rart ut, da😕

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at å snakke om dette vil dempe festen, samtidig blir dette elefanten i rommet. Det alle tenker på. 
Nå er det slik at folk som får et slikt budskap opplever både sjokk og sorg. Da er det vanskelig å skru av en bryter og kose seg på en fest noen døgn etter. 
jeg mistet en nær for et par måneder siden. Jeg er fortsatt sykmeldt og orker ikke sosiale sammenkomster enda. 

Anonymkode: 71bc6...e0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke snakke om det? Legge demper på?

Hvis det er mange der som kjente damen, hadde jeg hvis jeg var deg ts, reist meg og utbedt en skål for den avdøde kollegaen. 
 

Det er etter min mening, det rette å gjøre. Møte sorgen i livet. Ikke backe unna…

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...