Sophie-Ann Skrevet 8. mai 2023 #81 Skrevet 8. mai 2023 Made4u skrev (13 minutter siden): Enn så lenge, det blir mindre spennende, for dere begge vil jeg anta... Da går sexlivet over i gjensidige avvisninger og sex blir sjeldnere og sjeldnere. Det skjer alle par, før eller siden... Vel, det kan godt være at du har rett, men jeg velger å leve i nuet og kose meg glugg med det jeg har nå. Synd du er så negativ ♥️ 1 2
Geojak Skrevet 8. mai 2023 #82 Skrevet 8. mai 2023 (endret) Made4u skrev (1 time siden): Enn så lenge, det blir mindre spennende, for dere begge vil jeg anta... Da går sexlivet over i gjensidige avvisninger og sex blir sjeldnere og sjeldnere. Det skjer alle par, før eller siden... Du må ha vært veldig uheldig med dine partnere, eller de har mistet lysten på deg, kanskje på grunn av dine holdninger? Litt trist at du ikke har fått oppleve hun fantastiske, som er oppfinnsom, åpen for å prøve ut nye ting osv. som faktisk gjør sex til en god opplevelse gjennom flere år. Men at du har vært uheldig, betyr jo ikke at alle andre menn også har vært det. Tenker at du heldigvis ikke er fasiten på hvordan menn er. Finnes nok fler som deg, men finnes også mange andre menn, som tørr å føle, og leve ut følelsene. En virkelig tøff mann, tørr å vise følelser 😏 Endret 8. mai 2023 av Geojak 1 2 1
Gjest Made4u Skrevet 8. mai 2023 #83 Skrevet 8. mai 2023 Sophie-Ann skrev (2 timer siden): Vel, det kan godt være at du har rett, men jeg velger å leve i nuet og kose meg glugg med det jeg har nå. Synd du er så negativ ♥️ Realisme må ikke forveksles med negativitet.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #84 Skrevet 8. mai 2023 En mann som jeg holdt litt på med når jeg var 22. Han var 34. Voksen mann som virkelig satte pris på en formfull kropp. Han visste hva han drev på med. jeg er nå 38 år å drømme titt og ofte om han. Han er gift med 2 barn å bor 7 timer unna. Anonymkode: 05123...1c4 1
Gjest Made4u Skrevet 8. mai 2023 #85 Skrevet 8. mai 2023 Geojak skrev (2 timer siden): Du må ha vært veldig uheldig med dine partnere, Absolutt ikke, snarere tvert imot så har jeg vært ekstremt heldig med de fleste av dem, så de fleste menn kan misunne meg. Geojak skrev (2 timer siden): eller de har mistet lysten på deg, kanskje på grunn av dine holdninger? Hadde de valgt meg om de ikke så noe i meg? Nei! Altså konstruerer du her noe jeg ikke kjenner meg igjen i, hva gjelder mine holdninger så har dem vært godt mottatt dem. Geojak skrev (2 timer siden): Litt trist at du ikke har fått oppleve hun fantastiske, som er oppfinnsom, åpen for å prøve ut nye ting osv. som faktisk gjør sex til en god opplevelse gjennom flere år. Nå har jeg hatt flere langvarige forhold, men mest kortvarige da som du skjønner er dem mest spennende og intense. Er altså ikke helt uerfaren med langvarige forhold, men å nær sagt ha ei halve livet, det har jeg ikke hatt (og takk og lov for det, da hadde jeg gått glipp av mye). Geojak skrev (2 timer siden): Men at du har vært uheldig, betyr jo ikke at alle andre menn også har vært det. Du har neppe vært like heldig som meg med dem du har hatt, tror jeg absolutt ikke. Og har du for det meste hatt ei, da har du det garantert ikke. Er det ikke jeg som skal få definere om jeg har vært heldig eller ikke, at du skal anse meg som uheldig føles rart når jeg tviler på at du har hatt damer av den standarden noen av dem jeg har hatt. Er slik at jeg heller føler synd på deg som ikke har opplevd samme spenningen... Forhold er mest intense og lidenskapelige i starten!! Geojak skrev (2 timer siden): Tenker at du heldigvis ikke er fasiten på hvordan menn er. Finnes nok fler som deg, men finnes også mange andre menn, som tørr å føle, og leve ut følelsene. Jo da, det finnes men som liker å sitte og gråte sammen med kjærestene sine mens de ser på såpeserier, sensitivitetsmenn er det nok av og de liker å trøstes. Geojak skrev (2 timer siden): En virkelig tøff mann, tørr å vise følelser 😏 Når noen dør og noe dramatisk skjer ja, ikke en som føyer seg og er den dama vil at han skal være og som sier alt for å vise at han er myk, det blir bare ynkelig.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #86 Skrevet 9. mai 2023 Made4u skrev (9 timer siden): Enn så lenge, det blir mindre spennende, for dere begge vil jeg anta... Da går sexlivet over i gjensidige avvisninger og sex blir sjeldnere og sjeldnere. Det skjer alle par, før eller siden... Ja, fortsett å hopp fra partner til partner resten av livet. Regner med man får seg mange attraktive partnere og fri tilgang på sex som singel resten av livet. Alle voksne kvinner vil jo ha en rundbrenner på 60 som fra starten av relasjonen er bestemt på at dette skal være en kortvarig relasjon for «det kommer til å bli kjedelig i lengden». Alle undersøkelser viser at de som er i forhold generelt har mer sex enn single. Vi har vært sammen et sted mellom 15 og 20 år og har fortsatt sex 4-5 dager i uken året rundt. Senest kl. 5.30 i dag før barna sto opp. Det er også mange par som har lite sex, men som trives med det. Det er ikke noe galt med noen av dem av den grunn, hverken testosteronmangel, avvikende seksualitet eller andre "feil". Så lenge man er kompatible har det ingenting å si. Jeg lurer oppriktig på hva det er som har skjedd i livet ditt som gjør deg så bitter overfor alle som klarer å opprettholde en god og aktiv seksuell relasjon over tid. Du må jo se at det er flere som er uenig med deg enn som holder med deg? Hvor ser du for deg at du er når det kommer til seksuelle relasjoner når du er 60 og fortsatt ikke har landet med en partner du klarer å være tilfreds med for at det eneste som gir deg tilfredsstillelse er spenning? Hvorfor må du trykke negativitet inn hos de som tydeligvis er fornøyd med tilværelsen sin? Hvorfor må alle ligge rundt? Er det virkelig så vanskelig å forstå at noen har prøvd tilfeldige ligg, men heller VELGER langvarige relasjoner når de har funnet seg en partner som de virkelig er kompatible med. Hvorfor skal jeg kvitte meg med en fantastisk sexpartner hvor jeg har fri tilgang på god, altså virkelig god sex, for å vandre fra partner til partner hvor sjansen for god sex er minimal? Jeg har testen den spenningen som du roper så høyt om, og som mange andre sier: den spenningen kan ikke måle seg med kvaliteten på sexen over tid. Anonymkode: 8847e...9c6 1 3
isw Skrevet 9. mai 2023 #87 Skrevet 9. mai 2023 Made4u skrev (9 timer siden): Realisme må ikke forveksles med negativitet. Det er sant. Men din realisme trenger ikke å være alle andres realisme. Det finnes par som har et rikt sexliv fram til de havner på sykehjem, og det finnes par som er slik du beskriver. Jeg tenker at alle må få velge selv. Noen velger å ha en fast partner resten av livet, og trives med det. Noen liker å ha nye ONS hele tiden, og finner glede og spenning i det. Begge deler har nok fordeler og ulemper. Jeg synes ikke det blir riktig med en fasit på hva den enkelte skal gjøre. 1 2
Elaine Marley Skrevet 9. mai 2023 #88 Skrevet 9. mai 2023 Tråden er ryddet for brukerdebatt, latterliggjøring og svar til dette. Elaine Marley, mod.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #89 Skrevet 9. mai 2023 Min beste opplevelse skjedde i Australia for mange år siden,- forelska som jeg var. Anonymkode: d601e...2bc
Gjest Paramount Skrevet 9. mai 2023 #90 Skrevet 9. mai 2023 Førsteplassen er allerede reservert ei jeg enda ikke har ligget med. Sikrere langtidsvarsel skal en lete lenge etter. Trenger vel strengt tatt bare være i samme rom for å ta den plassen. Sensuell utstråling kalles det. Noen har mer enn andre
Geojak Skrevet 9. mai 2023 #91 Skrevet 9. mai 2023 Made4u skrev (14 timer siden): Enn så lenge, det blir mindre spennende, for dere begge vil jeg anta... Da går sexlivet over i gjensidige avvisninger og sex blir sjeldnere og sjeldnere. Det skjer alle par, før eller siden... Bare fordi jeg er litt nysgjerrig, hva bygger du din generalisering av menn på? Er det kun dine egne erfaringer og noen få du har snakket med? Eller har du noen artikler/undersøkelser/forskning du kan henvise til? Viker jo som de fleste her er uenig med deg, så da kunne det vært artig å høre hva du bygger dine uttalelser på. Jeg er nok en "sensitivitets mann" mulig det var det vi i gamle dager kalte for "myk mann", men jeg har da erfart at det er mange kvinner som setter pris på det også. Nå har jo jeg som jeg har sagt her tidligere bare seksuell erfaring med min kone, har valgt og holde meg tro til henne. Men det har da ikke manglet på tilbud fra andre kvinner innimellom. Mulig jeg har gått glipp av masse moro, men jeg er glad jeg har holdt meg tro, så jeg har ,unnet beholde hun jeg passer sammen med i kjemi, og som deler min lyst til å forsøke å prøve ut nye ting sammen. Vi er trygge på hverandre, da er vi også trygge i det vi prøver ut. 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #92 Skrevet 9. mai 2023 Min gifte elskerinne er et dyr i senga. Hadde hun ikke blitt avslørt av mannen hadde vi nok fortsatt holdt på. Jeg har aldri vært borti makan til sex, verken før eller etter. Anonymkode: 6bad9...460
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #93 Skrevet 9. mai 2023 16 hours ago, Made4u said: Absolutt ikke, snarere tvert imot så har jeg vært ekstremt heldig med de fleste av dem, så de fleste menn kan misunne meg. ... Like troverdig som en seksti-lapp. Anonymkode: 4aac7...052 2
Gjest Made4u Skrevet 9. mai 2023 #94 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ja, fortsett å hopp fra partner til partner resten av livet. Regner med man får seg mange attraktive partnere og fri tilgang på sex som singel resten av livet. Alle voksne kvinner vil jo ha en rundbrenner på 60 som fra starten av relasjonen er bestemt på at dette skal være en kortvarig relasjon for «det kommer til å bli kjedelig i lengden». Alle undersøkelser viser at de som er i forhold generelt har mer sex enn single. Vi har vært sammen et sted mellom 15 og 20 år og har fortsatt sex 4-5 dager i uken året rundt. Senest kl. 5.30 i dag før barna sto opp. Det er også mange par som har lite sex, men som trives med det. Det er ikke noe galt med noen av dem av den grunn, hverken testosteronmangel, avvikende seksualitet eller andre "feil". Så lenge man er kompatible har det ingenting å si. Jeg lurer oppriktig på hva det er som har skjedd i livet ditt som gjør deg så bitter overfor alle som klarer å opprettholde en god og aktiv seksuell relasjon over tid. Du må jo se at det er flere som er uenig med deg enn som holder med deg? Hvor ser du for deg at du er når det kommer til seksuelle relasjoner når du er 60 og fortsatt ikke har landet med en partner du klarer å være tilfreds med for at det eneste som gir deg tilfredsstillelse er spenning? Hvorfor må du trykke negativitet inn hos de som tydeligvis er fornøyd med tilværelsen sin? Hvorfor må alle ligge rundt? Er det virkelig så vanskelig å forstå at noen har prøvd tilfeldige ligg, men heller VELGER langvarige relasjoner når de har funnet seg en partner som de virkelig er kompatible med. Hvorfor skal jeg kvitte meg med en fantastisk sexpartner hvor jeg har fri tilgang på god, altså virkelig god sex, for å vandre fra partner til partner hvor sjansen for god sex er minimal? Jeg har testen den spenningen som du roper så høyt om, og som mange andre sier: den spenningen kan ikke måle seg med kvaliteten på sexen over tid. Anonymkode: 8847e...9c6 Jeg forholder meg til nuet, hvordan sexdriften er når jeg blir 60 aner jeg ingenting om, men det får jeg ta når den tid kommer. Mulig sex ikke lenger er viktig for meg når jeg blir 60 (???), i så fall lever jeg greit med det når den tid kommer, jeg kan bare forholde meg til nuet. Hva gjelder dette med forhold så lever jeg nå som sagt godt uten å forplikte meg til det, ser ikke umiddelbart at det skal endre seg, men det kan jo skje når jeg blir eldre (???). De i forhold har nok mer sex, men ikke særlig spennende sex, kvalitet trumfer kvantitet for min del så å være i et forhold for jevnlig sex blir å begrense seg selv. Hva gjelder å være i faste forhold, så var jeg altså det i min kanskje mest seksuelt mest akive alder fra 25-35. Hvorfor tolker du hvordan hannkjønn er skrudd sammen som bitterhet? Som sagt vil menn ha seg med flest mulig og mest mulig attraktive damer, at jeg sier at jeg er en av dem har da intet med bitterhet å gjøre. Snarere tvert imot så vil jeg hevde stikk motsatt, det handler om livsnytelse og å gi seg selv muligheter heller enn begrensninger, å leve etter en livsstil jeg snakker om. Bitter får de være de som holder seg til ei og ikke har eller griper mulighetene med flere, å ha et så begrenset og kjedelig sexliv må være bittert.
Gjest Made4u Skrevet 9. mai 2023 #95 Skrevet 9. mai 2023 isw skrev (8 timer siden): Det er sant. Men din realisme trenger ikke å være alle andres realisme. Det finnes par som har et rikt sexliv fram til de havner på sykehjem, og det finnes par som er slik du beskriver. Jeg tenker at alle må få velge selv. Noen velger å ha en fast partner resten av livet, og trives med det. Noen liker å ha nye ONS hele tiden, og finner glede og spenning i det. Begge deler har nok fordeler og ulemper. Jeg synes ikke det blir riktig med en fasit på hva den enkelte skal gjøre. Rikt sexliv vil jeg ikke akkurat betegne det som, å ikke ha variasjon av partnere, å gå til sengs med den samme igjen og igjen (bytte av stillinger og å piffe det opp på den ene og den andre måte - det blir ikke mer spennende med tiden fordet)... Å innlede noe med noen nye, det er intenst og spennende det...
isw Skrevet 9. mai 2023 #96 Skrevet 9. mai 2023 (endret) Made4u skrev (3 minutter siden): Rikt sexliv vil jeg ikke akkurat betegne det som, å ikke ha variasjon av partnere, å gå til sengs med den samme igjen og igjen (bytte av stillinger og å piffe det opp på den ene og den andre måte - det blir ikke mer spennende med tiden fordet)... Å innlede noe med noen nye, det er intenst og spennende det... Når du er 70 år tror jeg bare det å få ståtiss kan defineres som ganske rikt 😅 Jeg tror det handler om mer enn bare sex. Å være i et stabilt forhold kan også ha andre fordeler (trygghet, økonomi, kjærlighet og omsorg, barn, osv) i tillegg. Men jeg mener enhver får ta stilling til hva som gir livet mest kvalitet for seg selv. Hvis det er å ligge med mange, så er det også greit. Det finnes få fasitsvar. Endret 9. mai 2023 av isw
Gjest Made4u Skrevet 9. mai 2023 #97 Skrevet 9. mai 2023 Geojak skrev (5 timer siden): Bare fordi jeg er litt nysgjerrig, hva bygger du din generalisering av menn på? Er det kun dine egne erfaringer og noen få du har snakket med? Eller har du noen artikler/undersøkelser/forskning du kan henvise til? Viker jo som de fleste her er uenig med deg, så da kunne det vært artig å høre hva du bygger dine uttalelser på. Jeg er nok en "sensitivitets mann" mulig det var det vi i gamle dager kalte for "myk mann", men jeg har da erfart at det er mange kvinner som setter pris på det også. Nå har jo jeg som jeg har sagt her tidligere bare seksuell erfaring med min kone, har valgt og holde meg tro til henne. Men det har da ikke manglet på tilbud fra andre kvinner innimellom. Mulig jeg har gått glipp av masse moro, men jeg er glad jeg har holdt meg tro, så jeg har ,unnet beholde hun jeg passer sammen med i kjemi, og som deler min lyst til å forsøke å prøve ut nye ting sammen. Vi er trygge på hverandre, da er vi også trygge i det vi prøver ut. Enhver mann, når han ser en vakker og sexy dame, hormonene hopper og spretter da av begeistring. Klart det er et "vil ha!"-syn. Altså, vi har lyst på sex med dama... Hun man har sett og vært sammen med i år ut og inn, som vi kjenner og vet hva har under miniskjørtet, hun kan kle seg så sexy hun vil men det er ingen overaskelse der mer og man vet hva man går til. Altså uspennende. Bygger jo det jeg sier på at vi menn naturlig nok tenner på og vil ha attraktive damer, vi ser langt etter dem og de påvirker osss naturlig nok. Det er enkel biologi dette... Klart de i langvarige forhold, at de har ville fantasier om andre enn den de har. Å da låse seg til den de har og være tro i år etter år, det er å ta fra seg selv egne muligheter til å oppleve noe som er mer spennende og intens, noe nytt...
Gjest Made4u Skrevet 9. mai 2023 #98 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): ... Like troverdig som en seksti-lapp. Anonymkode: 4aac7...052 Vil være opp til min egen vurdering å ha tanker om det, vil det ikke? Skal jeg misunne noen som er i et livslangt forhold? Det er ikke noe jeg trakter etter da som sagt, det er like kjedelig som det samme brødet og leverpostei hele livet (man kan like både brød og leverpostei men man blir lei av slikt om man bare får det)...
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #99 Skrevet 9. mai 2023 Made4u skrev (31 minutter siden): Jeg forholder meg til nuet, hvordan sexdriften er når jeg blir 60 aner jeg ingenting om, men det får jeg ta når den tid kommer. Mulig sex ikke lenger er viktig for meg når jeg blir 60 (???), i så fall lever jeg greit med det når den tid kommer, jeg kan bare forholde meg til nuet. Hva gjelder dette med forhold så lever jeg nå som sagt godt uten å forplikte meg til det, ser ikke umiddelbart at det skal endre seg, men det kan jo skje når jeg blir eldre (???). De i forhold har nok mer sex, men ikke særlig spennende sex, kvalitet trumfer kvantitet for min del så å være i et forhold for jevnlig sex blir å begrense seg selv. Hva gjelder å være i faste forhold, så var jeg altså det i min kanskje mest seksuelt mest akive alder fra 25-35. Hvorfor tolker du hvordan hannkjønn er skrudd sammen som bitterhet? Som sagt vil menn ha seg med flest mulig og mest mulig attraktive damer, at jeg sier at jeg er en av dem har da intet med bitterhet å gjøre. Snarere tvert imot så vil jeg hevde stikk motsatt, det handler om livsnytelse og å gi seg selv muligheter heller enn begrensninger, å leve etter en livsstil jeg snakker om. Bitter får de være de som holder seg til ei og ikke har eller griper mulighetene med flere, å ha et så begrenset og kjedelig sexliv må være bittert. Hvordan kan du fortsatt påstå at «det er slik mannfolk et skrudd sammen»? Du får jo bare motbør her? INGEN, absolutt INGEN som har sagt seg enig med deg. Ja, jeg vet det finnes mange menn som deg, men dere representerer langt fra majoriteten. Som sagt så har jeg jobbet innenfor kropp og seksualitet i mange år, har lest mye og har intervjuer og samtaler med mange kvinner og menn fra ungdommer til godt voksne. Fåtallet deler ditt syn på noe som helst vis. Så hvor du henter din empiri fra, det lurer jeg virkelig på. Som sagt av flere her inne, så har du ingenting å uttale deg om da du aldri har hatt en god seksuell relasjon over flere år. Dine langvarige forhold har blitt kjedelige etter hvert, i følge deg selv, så da skjønner jeg at du ikke har forutsetning for å forstå hvordan en slik seksuell relasjon oppleves. Du kan bare anta basert på dine negative opplevelser. Dermed kan du ikke si noe som helst om hvordan andre mennesker opplever dette. Og hvis du leser det flere av oss skriver, så kan man, med en seksuelt kompatibel partner, få både kvantitet og kvalitet i én og samme partner. Hva man definerer som kvalitet er subjektivt. For deg er det tydeligvis spenningen man får med en ny partner, alt utenom det beskriver du som å «putte den i et hull». For andre, meg inklusiv, så er det sex helt fri for hemninger med noen som kjenner meg så godt at han/hun vet akkurat hva som skal til for at jeg skal nyte maksimalt. Sex hvor jeg kan leve ut alle mine fantasier og teste mine grenser. Sex med orgasmegaranti. Sex fylt av begjær. En partner som jeg kan underkaste meg helt. Gjerne ha dine preferanser du, men drit nå i å spre eder og galle til alle de som har andre preferanser enn deg. Nyt å leve i nuet du, så kan vi andre nyte nuet samtidig som vi legger grunnlaget for et langt og godt sexliv som vi også kan høste frukter av når vi blir eldre. Anonymkode: 8847e...9c6 2
Geojak Skrevet 9. mai 2023 #100 Skrevet 9. mai 2023 Made4u skrev (1 time siden): Vil være opp til min egen vurdering å ha tanker om det, vil det ikke? Skal jeg misunne noen som er i et livslangt forhold? Det er ikke noe jeg trakter etter da som sagt, det er like kjedelig som det samme brødet og leverpostei hele livet (man kan like både brød og leverpostei men man blir lei av slikt om man bare får det)... Du viser stadig til den brødskiva med leverpostei. Men du kan jo spise skiver av samme brødtype i mange år, bare du varierer i pålegget, så blir skiva mer spennende igjen. På samme måte kan min kone gjennom mange år være spennende, så lenge vi finner på noe nytt, sltså nytt «pålegg» som gjør det spennende og herlig. Kona (brødskiven) er jo den samme, det handler bare om å variere for å få litt mer spenning. Og fortsatt viser du til «vi menn» altså er du fortsatt tydeligvis i den tro og overbevisning at måten du er på er den eneste rette for alle menn. Takk og lov for at vi er forskjellige! 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå