AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #1 Skrevet 5. mai 2023 Etter jeg gikk ut i mammapermisjon begynte jeg å motta pikante bilder av en kollega på jobb.Mannen er 60 år jeg er 30 han har kone og familie og jobber i miljøterapitjenesten. Dette var nakenbilder der du ser deler av utstyret. (Ikke ansikt) Bilder som er tatt hjemme hos han og bilder han har tatt av seg selv på arbeidsplassen hjemme hos en av brukerene i miljøterapitjenesten. Har også sendt bilder og tekst med annet seksuemt innhold. Jeg gikk til avdelingsleder med dette men sa jeg ikke ville lage noe oppstyr rundt det, bare at jeg ønsket ny turnus så vi ikke jobbet sammen etter mammapermisjonen. Sjefen syns dette var uhørt med valget å ikke gå videre i systemet med krevde at han sa opp stillingen sin eller ba om overflyttelse innad i kommunen. Dette gjorde mannen opprørt og truer nå med å gå til sak mot meg/arbeidsplassen for deling og oppbevaring av private bilder uten samtykke, siden jeg oversendte nakenbildene til avdelingsleder (ikke gjenkjennelige med ansikt) da hun ba om dette for å se omfanget/og ha bevis ved konfrontasjon da mannen nå har slettet alle beviser. Som motsvar viste jeg til paragrafer og strafferammen for seksuell trakassering. Har han noe sak på dette, eller er den like lite imponerende som resten av utstyret hans ? 😅 Anonymkode: 88997...690 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #2 Skrevet 5. mai 2023 Han har ikke noe sak. Kontakt gjerne politiet og anmeld han. Www.politiet.no/delbart Anonymkode: ef9b9...e84 6
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #3 Skrevet 5. mai 2023 Haha, for en tosk. Anonymkode: b2454...7b9 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #4 Skrevet 5. mai 2023 Han er redd og kommer med trusler som sin siste utvei. Anmeld du. Anonymkode: dbaaa...a6b 2 2
Tina2023 Skrevet 5. mai 2023 #5 Skrevet 5. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Etter jeg gikk ut i mammapermisjon begynte jeg å motta pikante bilder av en kollega på jobb.Mannen er 60 år jeg er 30 han har kone og familie og jobber i miljøterapitjenesten. Dette var nakenbilder der du ser deler av utstyret. (Ikke ansikt) Bilder som er tatt hjemme hos han og bilder han har tatt av seg selv på arbeidsplassen hjemme hos en av brukerene i miljøterapitjenesten. Har også sendt bilder og tekst med annet seksuemt innhold. Jeg gikk til avdelingsleder med dette men sa jeg ikke ville lage noe oppstyr rundt det, bare at jeg ønsket ny turnus så vi ikke jobbet sammen etter mammapermisjonen. Sjefen syns dette var uhørt med valget å ikke gå videre i systemet med krevde at han sa opp stillingen sin eller ba om overflyttelse innad i kommunen. Dette gjorde mannen opprørt og truer nå med å gå til sak mot meg/arbeidsplassen for deling og oppbevaring av private bilder uten samtykke, siden jeg oversendte nakenbildene til avdelingsleder (ikke gjenkjennelige med ansikt) da hun ba om dette for å se omfanget/og ha bevis ved konfrontasjon da mannen nå har slettet alle beviser. Som motsvar viste jeg til paragrafer og strafferammen for seksuell trakassering. Har han noe sak på dette, eller er den like lite imponerende som resten av utstyret hans ? 😅 Anonymkode: 88997...690 Bra jobbet av deg og sjefen! Han har ikke en dritt, det hsr du! Anmeld u 2 2
Andro Skrevet 5. mai 2023 #6 Skrevet 5. mai 2023 Du har en sak. Ikke han. Seksuell trakassering er straffbart, blotting er straffbart, og du har ingen taushetsplikt overfor sjefen din eller politiet. Han truer deg, og det er ikke lovlig det heller. Ta vare på alle dokumentasjon, kontakt tillitsvalgt. 4
Even Tuell Skrevet 5. mai 2023 #7 Skrevet 5. mai 2023 (endret) Han prøver desperat å skremme deg. Dette vil absolutt ikke gå noe sted. Du har gjort som du skulle; rapportere tjenestevei til leder. Du skal lete lenge etter noe er som er MER forsvarlig enn det. Dick picks fra hjemmefra er ting. Det er "bare" seksuell trakasering av deg. Da er det ditt valg om du rapporterer/anmelder siden det bare går ut over deg. Men det er noe helt annet hjemme hos en bruker. Du ville vært å klandre om du ikke sa i fra. Endret 5. mai 2023 av Even Tuell 1 2
Helene1982 Skrevet 5. mai 2023 #8 Skrevet 5. mai 2023 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dette gjorde mannen opprørt og truer nå med å gå til sak mot meg/arbeidsplassen for deling og oppbevaring av private bilder uten samtykke, Og der har han innrømmet at bildene er av ham … Endret 5. mai 2023 av Helene1982 2
Andro Skrevet 5. mai 2023 #9 Skrevet 5. mai 2023 Snakk med sjefen din om at hun må varsle Statsforvalteren. Dette er en sak for vurdering av autorisasjon, dersom han er helsepersonell - som helsefagarbeider, vernepleier e.l. En person med så dårlig skjønn og svake grenser mtp. seksualitet kan ikke jobbe med den brukergruppen som dere skal passe på. Jeg er glad for at du har en leder med tak i. Det var dårlig skjønn av deg å "ikke ville lage noe oppstyr rundt det." 5
Mannjessheim1984 Skrevet 6. mai 2023 #10 Skrevet 6. mai 2023 Drittsekk. Du må be arbeidsgiver varlse statsforvalter. Han kan ikke være helsepersonell. 1
MuffinStud Skrevet 6. mai 2023 #11 Skrevet 6. mai 2023 Bra av deg og bra av sjefen. Han gubben har ingen sak. Hvordan konkret er det han truer? Har han skrevet mail? Sender han sms? Ta vare på absolutt alle meldinger. Gjør det med screenshots på telefonen og arkiver disse. Noen meldingstjenester tillater sletting av meldinger slik at du ikke lenger heller kan se de. Så ta skjermbilder. Du er ikke forpliktet til å svare på meldingene hans. Hvis det kommer meldinger, så kan du si at du ikke ønsker noe kontakt med han. Hvis han da fortsetter, så anmelder du for trakassering. Det er vondt, men vær helt konsekvent på dette. Du er den som er forulempet. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå