AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #1 Skrevet 5. mai 2023 Hvis man anmelder foreldre som gjennom hele barndommen var fysisk og psykisk mishandlende mot meg og brødrene mine. Og de dømmes, soner straffen sin. Kan de velge å gjøre oss arveløse? Evt sløse bort / gi bort alle pengene før de dør? Noen som har vært i liknende situasjon eller ellers har noen tanker å dele om dette? Anonymkode: 51e0b...672 1
forkjølajente Skrevet 5. mai 2023 #2 Skrevet 5. mai 2023 Det er selvfølgelig lov å sløse bort/bruke opp pengene før de dør. 15
svartkatt Skrevet 5. mai 2023 #3 Skrevet 5. mai 2023 Arv er bonus. Ikke lev i håp om å få en stor arv som skal hjelpe deg med noe som helst. 9
Eva-Lena Skrevet 5. mai 2023 #4 Skrevet 5. mai 2023 De kan ikke gjøre barn arveløse, men de bestemmer selv om de vil sløse bort alt før de dør. De kan belåne bolig opp til pipa, så det ikke er igjen ei krone når boligen er solgt. 1 1
Andro Skrevet 5. mai 2023 #5 Skrevet 5. mai 2023 Alle råder fritt over sine egne eiendeler og formue mens man lever. Vi er helt fri til å sløse bort alt, eller til og med gi det bort. Det vi eier når vi dør, det blir fordelt i tråd med reglene i arveloven. Som livsarvinger vil du og søsknene dine arve det foreldrene deres eier på dødsdagen. Unntaket er dersom de har testamentert. De kan testamentere inntil 1/3. 2
Andrine& Skrevet 5. mai 2023 #6 Skrevet 5. mai 2023 Min far har gitt bort alt han eier.. hele huset og alle eiendeler. Det er en videreføring av volden å gjøre barn arveløse. 3 5 3
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #8 Skrevet 5. mai 2023 Gir mening, sier vel nesten seg selv.. Glad alle barna har klart å bryte ut av voldsspiralen, da. Det er tross alt det viktigste. Kan leve med null arv så lenge barna mine får vokse opp med null vold… Anonymkode: 51e0b...672 1 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #9 Skrevet 5. mai 2023 Blåttvann skrev (22 minutter siden): Dessverre! Vet hvordan du har det. ❤️ Dessverre?. Det skulle jo bare mangle at man ikke kan bruke opp pengene sine mens man enda lever, arv er ikke en menneskerettighet. Anonymkode: 0ea90...3ab 6
Blåttvann Skrevet 5. mai 2023 #10 Skrevet 5. mai 2023 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dessverre?. Det skulle jo bare mangle at man ikke kan bruke opp pengene sine mens man enda lever, arv er ikke en menneskerettighet. Anonymkode: 0ea90...3ab Du har tydeligvis ikke vokst opp med vold og overgrep fra dine foreldre? Du elsker kanskje foreldrene dine, unner de alt godt? Eller du er et bedre menneske enn meg. Men de fleste forstår ikke hvordan det er å være mest utrygg hjemme... Da unner man ikke nødvendigvis foreldrene å bruke opp arven på seg selv... Endret 5. mai 2023 av Blåttvann 2 2 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #11 Skrevet 5. mai 2023 48 minutter siden, Blåttvann said: Du har tydeligvis ikke vokst opp med vold og overgrep fra dine foreldre? Du elsker kanskje foreldrene dine, unner de alt godt? Eller du er et bedre menneske enn meg. Men de fleste forstår ikke hvordan det er å være mest utrygg hjemme... Da unner man ikke nødvendigvis foreldrene å bruke opp arven på seg selv... Vold er noe dritt. Men mener du seriøst at dine penger tilhører etterkommerene din og ikke deg? Anonymkode: ddf62...708 3
Blåttvann Skrevet 5. mai 2023 #12 Skrevet 5. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vold er noe dritt. Men mener du seriøst at dine penger tilhører etterkommerene din og ikke deg? Anonymkode: ddf62...708 Hvis man har opplevd vonde ting så blir det jo som en slags erstatning. Men har gjerne ikke klart å få den utdannelsen man ønsket seg, klart å få en godt betalt jobb. Man er kanskje ufør. Da hadde det vært fint at overgriperen din etterlot seg litt penger som kunne lettet på situasjonen, sant? 2 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #13 Skrevet 5. mai 2023 6 minutter siden, Blåttvann said: Hvis man har opplevd vonde ting så blir det jo som en slags erstatning. Men har gjerne ikke klart å få den utdannelsen man ønsket seg, klart å få en godt betalt jobb. Man er kanskje ufør. Da hadde det vært fint at overgriperen din etterlot seg litt penger som kunne lettet på situasjonen, sant? Man kan anmelde og søke voldserstatning. Anonymkode: ddf62...708 1 1
Blåttvann Skrevet 5. mai 2023 #14 Skrevet 5. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Man kan anmelde og søke voldserstatning. Anonymkode: ddf62...708 Ja, for det funker..... I Norge får man 1.avslag. 2.en så lav sum at det ikke er vits, hvis man har kommet gjennom nåløyet og fått saken opp i retten og fått medhold. Man sitter mest sannsynlig bare igjen med skam, enda fattigere og fått alle sårene revet opp i en eventuell rettsak og man er bare enda mer sliten og nedbrutt. 1 2
Fru Uperfekt Skrevet 5. mai 2023 #15 Skrevet 5. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvis man anmelder foreldre som gjennom hele barndommen var fysisk og psykisk mishandlende mot meg og brødrene mine. Og de dømmes, soner straffen sin. Kan de velge å gjøre oss arveløse? Evt sløse bort / gi bort alle pengene før de dør? Noen som har vært i liknende situasjon eller ellers har noen tanker å dele om dette? Anonymkode: 51e0b...672 Selvfølgelig kan de bestemme over egne midler
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #16 Skrevet 5. mai 2023 Det finnes ingen arv før døden har inntruffet. Anonymkode: 49ea4...538 2
Paneera Skrevet 5. mai 2023 #17 Skrevet 5. mai 2023 Blåttvann skrev (1 time siden): Hvis man har opplevd vonde ting så blir det jo som en slags erstatning. Men har gjerne ikke klart å få den utdannelsen man ønsket seg, klart å få en godt betalt jobb. Man er kanskje ufør. Da hadde det vært fint at overgriperen din etterlot seg litt penger som kunne lettet på situasjonen, sant? Ikke enig. Jeg kommer til å nekte å arve en eneste krone fra mine overgripere. De kan ikke kjøpe seg ut av det helvetet de har utsatt meg for. Penger fra dem ville ikke vært et plaster på såret, heller en påminnelse om de grusomhetene jeg opplevde. 1 1
Blåttvann Skrevet 5. mai 2023 #18 Skrevet 5. mai 2023 Samfunnsengasjert skrev (25 minutter siden): Ikke enig. Jeg kommer til å nekte å arve en eneste krone fra mine overgripere. De kan ikke kjøpe seg ut av det helvetet de har utsatt meg for. Penger fra dem ville ikke vært et plaster på såret, heller en påminnelse om de grusomhetene jeg opplevde. Mange som tenker som deg også. 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #19 Skrevet 5. mai 2023 Min mor døde for to år siden. Pga omsorgssvikt og mishandling takket jeg nei til all arv. Ville aldri rørt noe derfra.. Anonymkode: 61af5...bf2 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #20 Skrevet 6. mai 2023 Ja de kan gi bort alt mens de lever. Husk at det må gjøres mens de lever, gir de bort alt først den dagen de får uhelbredelig kreft, så er det ugyldig. De må gi bort/sløse bort mens de lever. De kan ikke vente til de ligger på dødsleie. Men husk også at dersom foreldrene dine blir dømt, må de også betale erstatning til deg. I noen lignende saker som din er erstatningen på flere millioner. Du får pengene av staten, og staten krever de tilbake fra foreldrene dine. F.eks ved å tvangselge huset deres og trekke de i lønn/pensjon. Anonymkode: 34a02...4f2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå