Gå til innhold

Tvillinger og gave i bursdg

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Ser at alle tror dette handler om familie nå, men det var en generell klage hun hadde ang bursdag. Hun sender altså begge sine barn i bursdag til «Ada fra barnehagen» med én gave(ikke av større verdi), så forventer hun TO gaver fra Ada når det er tvillingene sin bursdag. 

Anonymkode: 72baa...586

Er det klassebursdag etc er jeg enig.

Men innad i familien, se svaret over. Hun gir jo gave til hvert av dine barn fra tvillingene, og så gir du gave til hver av tvillingene fra dine barn. Har du flere enn to barn, går dette i din favør. 😊

Anonymkode: 25754...27e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei det gir de ikke. Vi har en 300kr regel per gave, og hun gir en gave fra begge tvillingene til 300 til mine barn, men forventer en hver tvilling får 300 tilbake. Når de FÅR gaver er det viktig at de er individer, men når de GIR gaver er de en enhet. 

ts

Det var ikke jeg som tok det opp, det var hun som klaget på at tvillingene alltid får én gave av folk og at det var viktig for henne at de ble behandlet som to individer. Jeg påpekte kun dobbeltmoralen hennes. Hun ble sur og var ikke enig.

ts

🤣🤣🤣🤣

Altså, hun har 2 barn og selv om de er født på akkurat samme dag så er de like fullt 2 personer som fortjener hver sin gave. Om du har barn så får jo ikke disse gave kjøpt av disse tvillingene, de får en gave kjøpt av din søster. At hvert barn mottar en gave hver fra hver familie/husholdning  er helt normalt, eller mener du jeg skulle kjøpt 3 gaver til hver av mine nieser og nevøer fordi jeg har 3 barn?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Min søster har tvillinger og hun er veldig nøye på at de må få en gave hver til bursdag.. jeg sa at det var jo litt dobbeltmoralsk da de alltid kun gir en gave på deling. Da ble hun sur. Hvem har rett her? 

Vi har ett barn. Bror har fire. Vi kjøper jo gaver til alle 4

Anonymkode: c3f4a...f9b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig skal de ha hver sin gave. Skulle jeg gi en fellesgave til min mann og min far som fyller år samme dato? Nei, tror ikke det, gitt.

Anonymkode: 45884...ba9

Gir din mann og din far en fellesgave? 

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Du får begynne å gi felles gave fra dine barn til hver av tvillingene, da. 

Hva er problemet?

Nei, så smålig er jeg selvsagt ikke, syntes bare det er rart at hun ikke ser sin egen dobbeltmoral.

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Er det klassebursdag etc er jeg enig.

Men innad i familien, se svaret over. Hun gir jo gave til hvert av dine barn fra tvillingene, og så gir du gave til hver av tvillingene fra dine barn. Har du flere enn to barn, går dette i din favør. 😊

Ja, det er det. Barnehagebursdag var klagen hennes. 

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ser at alle tror dette handler om familie nå, men det var en generell klage hun hadde ang bursdag. Hun sender altså begge sine barn i bursdag til «Ada fra barnehagen» med én gave(ikke av større verdi), så forventer hun TO gaver fra Ada når det er tvillingene sin bursdag. 

Men hvis det ikke handler om deg, hvorfor blander du deg? Det var du selv som begynte å snakke om ditt barn og hennes barn, dette er det første jeg har lest om 'Ada fra barnehagen'.

Anonymkode: abc3e...bf5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er tvilling og nei, ikke gi dem fellesgaver. Lær dem tidlig og respekter at de er to forskjellige individer og behandle dem også som det. Søsteren min og jeg ble fullstendig avhengig av hverandre fordi vi vokste opp med å bli behandlet som "1 person". 

Anonymkode: 768fb...030

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nei det gir de ikke. Vi har en 300kr regel per gave, og hun gir en gave fra begge tvillingene til 300 til mine barn, men forventer en hver tvilling får 300 tilbake. Når de FÅR gaver er det viktig at de er individer, men når de GIR gaver er de en enhet. 

ts

men gjør ikke du det samme da? altså lar dine barn spleise på gave til tvillingene?

Anonymkode: 88b70...1b0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg driter jo i det, jeg bare påpeker dobbeltmoralen hennes når hun klager på at de generelt får fellesgaver (klagen var ikke rettet mot meg eller familie spesifikt). 

men det er jo ikke dobbeltmoralsk. Det er bare du som er dårlig til å resonnere.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Men når du/dere gir gave, er ikke det en fellesgave fra dere? F.eks du har to barn, begge får gave fra tvilling-søskenbarn når de har bursdag (1 stk 300kr gave x 2). Når hennes barn har bursdag så får de en gave på 300kr fra dere bare på samme dag. Blir akkurat like mye? 300kr per unge per bursdag. Koster ikke deg mer å gi de hver sin gave. Eller mener du alle ungene skal gi hver sin gave. I såfall vil det også bli samme beløp, bare dobbelt så mye. En fra hver din unge og en fra hver hennes unge. 

Så enig med din søster her. 

Anonymkode: c97af...4b7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det blir feil, av din søster.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Men hvis det ikke handler om deg, hvorfor blander du deg? Det var du selv som begynte å snakke om ditt barn og hennes barn, dette er det første jeg har lest om 'Ada fra barnehagen'.

Anonymkode: abc3e...bf5

Fordi hun klaget til meg, og da påpekte jeg bare dobbeltmoralen i det hun sier. Mitt barn og hennes barn var bare eksempler jeg deo opp, hennes klage var generell.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er tvilling og nei, ikke gi dem fellesgaver. Lær dem tidlig og respekter at de er to forskjellige individer og behandle dem også som det. Søsteren min og jeg ble fullstendig avhengig av hverandre fordi vi vokste opp med å bli behandlet som "1 person". 

Men dette er det jo mor som legger opp til! 

ts

AnonymBruker
Skrevet

men det er jo ikke dobbeltmoralsk. Det er bare du som er dårlig til å resonnere.

Det er ikke dobbeltmoralsk at hun insisterer på at de skal behandles som to individer kun når de FÅR noe, og så behandler hun dem selv som én enhet når tiden kommer for at de skal GI noe!? Det er jo definisjonen på dobbeltmoral.

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men når du/dere gir gave, er ikke det en fellesgave fra dere? F.eks du har to barn, begge får gave fra tvilling-søskenbarn når de har bursdag (1 stk 300kr gave x 2). Når hennes barn har bursdag så får de en gave på 300kr fra dere bare på samme dag. Blir akkurat like mye? 300kr per unge per bursdag. Koster ikke deg mer å gi de hver sin gave. Eller mener du alle ungene skal gi hver sin gave. I såfall vil det også bli samme beløp, bare dobbelt så mye. En fra hver din unge og en fra hver hennes unge. 

Så enig med din søster her. 

Anonymkode: c97af...4b7

Dette handler ikke om familiebursdag, hun gjør det alltid sånn. Sender tvillingene med felles gave til bursdagen til «Ada i barnehagen», og så forventer hun at «Ada» skal gi de to gaver tilbake.

ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

ts

Det er jo fordi det er familie. Niesene mine får også 1 gave selv om jeg har flere barn. Det er jo fordi gaven egentlig er fra familien. I vennebursdag gir vi litt større om flere av barna er invitert 

Anonymkode: 4a8bb...dcb

AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Litt avsporing, men hvorfor er det feil å gi tvillinger fellesgaver og ikke andre søsken? Jeg husker vi ofte fikk spill osv felles da jeg var liten. (Mest til jul, men noen ganger til bursdag og fordi de var nære). Her var det mer fokus på å ikke gi felles bursdag og julegave.

Anonymkode: 4a8bb...dcb

Skrevet (endret)

Jeg synes det er uvesentlig hvem som har rett og hvem som tar feil. Jeg synes du oppfører deg trassig og er mer opptatt av å vinne diskusjonen enn å tenke på hva barna ville sette pris på. Hva skulle være problemet for deg med å gi disse to hver sine gaver? De er individer selv om de ble født samtidig. Det vil aldri være feil å gi tvillinger individuelle gaver og du ville tross alt gjort det om de ikke var tvillinger. 

Endret av Arkana
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og min søster har to barn hver, ingen tvillinger. Vi kjøper gave for 500,- hver gang det er bursdag. Det blir tusen spenn i året. 

Om en av oss hadde hatt 3 barn og en av oss vare to, hadde det allikevel blitt 500,-  pet barn, til tross for at ene familien da måtte ut med 1500,- per år, og den andre måtte ut med 100,-

Hadde min søster hatt tre barn, hadde ikke jeg kjøpt havet til 333,33 for hvet av hennes. 

Dette er et ikke problem.

Anonymkode: 7f1e6...76b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...