Gå til innhold

Riga/Tallinn/Krakow/Gdansk


Gjest Primula

Anbefalte innlegg

Gjest Primula

Kjæresten og jeg tenker å ta oss en tur i slutten av februar/begynnelsen av mars. Vi har tenkt litt på en av disse byene, men har aldri vært der før og vet heller ikke så mye om dem. Er det noen som har erfaringer å dele? Vi er ute etter billige billetter ( det får man vel på norwegian?) bra standard på hotell og fine opplevelser og litt shopping. Natteliv osv. er ikke så veldig interesant siden jeg er gravid.

Vi blir glad for alle råd og tips. :)

Endret av Primula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tallinn er en helt nydelig og romantisk by som jeg kan anbefale på det varmeste. Men prøv i så fall å bo inne i gamlebyen eller like ved; selv var jeg der i tre dager og kom meg knapt utenfor bymurene, så godt trivdes jeg der.

Nydelige, gamle hus og hyggelig stemning, lite biltrafikk - i det hele tatt temmelig uberørt siden middelalderen. Rimelig, mye god mat og fine restauranter... brukbar shopping og nok å finne på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Markblomsten

Vi skal til Tallinn på bryllupsreise i sommer, så satser på at det komme mange bra anbefalinger om det her nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Krakow veldig godt. Fantastiske bygninger, billig mat og mye marked. Mye å se ellers også. Saltgruvene må ses hvis dere velger å dra dit.

Jeg vet ikke så mye om hoteller der, jeg har vært to ganger på skoletur, og regner med at det ikke er de fineste hotellene vi har blitt plassert på da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Vi valgte Praha siden det går direktefly dit fra trondheim. Bestilte flybilletter idag. 1400,- for to personer tur-retur.

Nå lurer vi litt på om noen har hoteller å anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tallinn er en veldig flott og koselig by, men jeg ville enten dratt dit før jul eller litt senere på våren/sommeren.

Byen har massevis av koselige restauranter, er rimelig og har også fått flotte shoppingsentre. Har selv vært der 2 ganger før jul, og vi snakker nå om å ta en sommer-tur også.

Estonian Air har billige billetter. Pass på å velg et sentralt hotell, det er upraktisk å bo litt unna selve sentrum. Anbefaler Sokos Hotel Viru. Internasjonalt hotell som ligger meget sentralt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...