Gå til innhold

Skal ha bursdag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Neste søndag skal jeg ha mamma, pappa, søstrene mine og no grantante/onkelstyr og trolig farmor hvis hun får sjåfør i anledning min bursdag. De vil se leiligheten og sånn også da...

Men jeg funker ikke på kjøkkenet. Koke kaffe skal jeg vel klare, fikk en presskanne av mamma som jeg tenkte å bruke.

Men hva serverer jeg? Må vel ha no kakegreier. Noen som vet om hvor jeg kan kjøpe noe ferdig som ikke koster skjorta? Bakerier er så dyre. Må kjøpes fredag eller lørdag, helst fredag, og tåle å stå til søndag...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Orker du å bake noe?

Krydderkaker og gjærbakst er (minst) like gode når man tar dem opp av frysen igjen, så du kan fint bake i morgen og ta opp fra frysen søndag morgen.

Skrevet

Ellers så kan du jo kjøpe en kake som ikke er så dyr (ikke fra bakeri altså). Aunt Mabels har gode kaker og de koster rundt 30. Ta kaken på et fint fat og du slipper å bake ;)

Skrevet
Orker du å bake noe?

Krydderkaker og gjærbakst er (minst) like gode når man tar dem opp av frysen igjen, så du kan fint bake i morgen og ta opp fra frysen søndag morgen.

Jeg ORKER sikkert, men tviler på at det blir noe bra. Jeg er virkelig håpløs... Har ikke fryser da ;)

Ellers så kan du jo kjøpe en kake som ikke er så dyr (ikke fra bakeri altså). Aunt Mabels har gode kaker og de koster rundt 30. Ta kaken på et fint fat og du slipper å bake ;)

Hvor finner jeg sånne?

Evt. hvor pes er det å lage vafler? Tenker pose med vaffelmix... :sjenert: Jeg har aldri klart å steke pannekaker, er vafler lettere?

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg synes posevafler er vanskelig å få til.. De klistrer seg til jernet uansett hvor mye jeg smører. Da er det lettere å lage din egen røre. Det er bare å røre sammen, lite du kan gjøre feil. Ellers er muffins på pose greie. Gjør de litt mere spennende med grovhakket sjokolade eller eple/kanel/sukker.

Hilsen fra en annen håpløs kakebaker :)

Skrevet

Jeg har aldri klart å lage muffins heller ;)

De vokser seg gigantiske og renner utover hele platen også blir jeg forbanne og smeller alt i veggen... :rodme:

Jeg er helt elendig, klarer til nød å koke poteter liksom, men ikke egg. Det klarer jeg heller ikke

Skrevet (endret)

Det er veldig greitt å lage vafler, synes jeg, når de er ferske smaker de godt nesten uansett hva man har i dem. Med litt nyrørte bær og rømme er nystekte vafler like godt som en hvilken som helst kake. Og i motsetning til pannekaker, så trenger jo ikke vafler å snus, ihvertfall. ;)

Endret av Eurydike
Skrevet

Aunt Mabels-kaker får du kjøpt i helt vanlig butikk, blandt kjeks og kaker og slikt. Du kan velge mellom sjokoladekake og eplekake. De er veldig gode faktisk :)

Skrevet
Aunt Mabels-kaker får du kjøpt i helt vanlig butikk, blandt kjeks og kaker og slikt. Du kan velge mellom sjokoladekake og eplekake. De er veldig gode faktisk :)

Men er de av litt størrelse liksom? Vil nødig servere blåbærmuffins...

Når jeg tenker meg om må det være lettyggelig også, for onkelen til mamma var hos en tannlege som fjernet alle tennene i underkjeven hans rett før jul :overrasket: Stakkars, han sleit på julaften...

Skrevet

De er større enn muffins ja :ler: Det er jo en kake, med kake-størrelse :) Og lett-tyggelig og..

Skrevet

Flott! Da kjøper jeg inn det (eller lurer pappa til å steke vafler) ;)

Skrevet

Nå ble jeg sulten og fikk lyst på eplekakeeee :)

Skrevet

Åh, ja... Det er godt... vi får lure Arkana til å be oss på eplekake ;)

Skrevet

Jaa! Det hadde vært noe det.. Jeg kan ta med kakao og krem :)

Gjest gjest1
Skrevet

Veldig godt med sånn daimkake de har i frysedisken også, nå husker jeg ikke hva den het lenger... Jøss, nå var jeg til hjelp. Muffins-sjokoladekake fra Aunt Mables er også godt da.

Skrevet

Toros brownies på pose er veldig gode, men de kakene Rhiakath følger rett etter :)

Skrevet
Toros brownies på pose er veldig gode, men de kakene Rhiakath følger rett etter :)

Min kjære søster på 13 og jeg lagde Brownieskake (og klarte det faktisk)... Men pappa mente det var noe galt med den (han visste ikke hva slags kake det var, antok at det skulle være en vanlig sjokoladekake og holdt på å hive hele dritten i søpla - etter de muffinsene han allerede hadde kastet (med de hadde han rett, der var det noe alvorlig galt)) ;)

Så jeg vet ikke helt om dette er noe å servere han... ;)

Dessuten krever det at jeg GJØR noe, og tanken på det liker jeg ikke ;)

Skrevet

Ellers så kan du jo også kjøpe en ferdig bløtkakebunn og fylle med bær, frukt, krem, osv. etter ønske? Veldig enkelt, og nå får du jo både ferdig kakefyll og kremer fra freia, og bunner fåes også i sjokolade, eller hva med en ferdig marengsbunn eller tertebunn. Bare å slenge på det du ønsker.

Fruktsalat med is eller krem og småkaker til, kan jo være et alternativ.

Noe jeg ofte har gjort er å kjøpe en ferdig rullekake, dele den i skiver og toppe skivene med krem og div. bær eller frukt, eller hakket sjokolade, daimkuler, nøtter o.l.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...