Gå til innhold

Musikkforslag til video om dystert tema

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, 

Jeg leker meg litt med å lage video på sosiale medier, og leter etter musikk som forsterker budskapet. Jeg skal nå lage en video om historien til en kvinne som levde på asyl. Det er en dyster historie og jeg leter etter passende musikk. Noen forslag? 

Anonymkode: 58d2f...f94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tja - lag din egen musikk ...?

Problemet er jo at man ikke kan bruke andres musikk i egen video som publiseres på nettet uten å ha betalt for rettighetene til musikken, så med mindre man bruker en lite kjent artist som ikke krever all verden, kan dette bli dyrt.

Å lære seg å spille er ikke så vanskelig og anbefales på det sterkeste - da slipper man dette opphavsrettighetstullet.

Anonymkode: bd163...f08

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Problemet er jo at man ikke kan bruke andres musikk i egen video som publiseres på nettet uten å ha betalt for rettighetene til musikken, så med mindre man bruker en lite kjent artist som ikke krever all verden, kan dette bli dyrt.

Å lære seg å spille er ikke så vanskelig og anbefales på det sterkeste - da slipper man dette opphavsrettighetstullet.

Men folk bruker all slags musikk på tiktok og Instagram hele tiden. Videoen er til sosiale medier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

https://sprintlaw.com.au/articles/tiktok-copyright-issues/

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Takk - dette visste jeg ikke; da er det jo greit, men du er i tilfelle bare begrenset til artistene TikTok har avtale med.

Men rådet mitt om å lære å lage egen musikk, er ikke dumt; man kan lett lage stemningsfull musikk med noen triste moll-akkorder uten at dette krever all verden, og da står man helt fritt til å gjøre hva man vil med musikken, og for eksempel bruke den på YouTube.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk - dette visste jeg ikke; da er det jo greit, men du er i tilfelle bare begrenset til artistene TikTok har avtale med.

Men rådet mitt om å lære å lage egen musikk, er ikke dumt; man kan lett lage stemningsfull musikk med noen triste moll-akkorder uten at dette krever all verden, og da står man helt fritt til å gjøre hva man vil med musikken, og for eksempel bruke den på YouTube.

Jo men jeg er ikke spesielt musikalsk av meg. Det er ganske betydelig omfang av musikk på tiktok så det er mye å velge i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jo men jeg er ikke spesielt musikalsk av meg. Det er ganske betydelig omfang av musikk på tiktok så det er mye å velge i. 

Det skal godt gjøres å være mindre musikalsk enn jeg, da jeg er en sann tragedie i så måte. :tunge:

Likevel begynte jeg å spille - til å begynne med er alt kaos, fingrene er stive og alt virker håpløst, men etter hvert begynner man å få det til; klarer jeg dette, så kan alle.

Uansett lykke til med videoen; håper den blir riktig fin ...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det skal godt gjøres å være mindre musikalsk enn jeg, da jeg er en sann tragedie i så måte. :tunge:

Likevel begynte jeg å spille - til å begynne med er alt kaos, fingrene er stive og alt virker håpløst, men etter hvert begynner man å få det til; klarer jeg dette, så kan alle.

Uansett lykke til med videoen; håper den blir riktig fin ...!

Hehe, jo det er vel bare å prøve. Men føler at det ikke blir så bra kanskje. Jeg har et piano dog. 
takk for lykkeønsker! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hehe, jo det er vel bare å prøve. Men føler at det ikke blir så bra kanskje. Jeg har et piano dog. 
takk for lykkeønsker! 

Piano høres flott ut - når man forstår det grunnleggende, er det ikke så vanskelig å komme videre, og pianoet er et glimrende instrument om man vil lage egen musikk da man både får spilt melodien og bassen - mange musikere som vanligvis spiller gitar bruker piano når de lager egne låter.

Ta en kikk på for eksempel på denne videoen på YouTube fra en som gir tips om hvordan man skal lære å spille enkle ballader:

Man har også en egen tangenttråd her i forumet; kanskje man kan finne litt inspirasjon der.

Som sagt - lykke til videre ...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...