Gå til innhold

Råd til maratontrening?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Siden jeg var 18 har jeg alltid likt å løpe, og holdt på med det i varierende grad. Var i god form før jeg fikk barn i en alder av 27, og er nå 32. Har trent ganske mye etter barn nr to, både styrke og løping. 

Men, jeg kjenner at kroppen ikke responderer like uproblematisk som før, det blir ofte litt vondter her og der, særlig etter løping. Løp på meg beinhinnebetennelse her i februar for eks. 

Er bestemt på at jeg skal prøve å trene til maraton, det har jeg alltid drømt om, og jeg tror jeg kan få det til om jeg trener riktig. Løper nå 3 x i uka, tenker å øke til 4/5 om 1-2 uker. Og løper en min på 1:10, som er ganske sakte synes jeg selv. Er  redd for å gå for hardt ut og pådra meg skader, og er litt forvirret i forholdt til styrketrening. Leser at det er viktig å opprettholde, og at man bør ha to økter i uka.
 

Skal styrke øktene inn samtidig som det er løpedag, og i så fall hvordan har dere løst dette? Trener dere styrke først å så rett ut å løper, eller deler det opp på morgen/kveld? Gjør pamela reif nå, ca 30-45 min to ganger i uka. Noen andre anbefalinger til god hjemmetrening?
 

Hvilke andre råd kan dere gi til en førstegangs maratonløper? 

Anonymkode: 44ab6...711

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...