AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #21 Skrevet 4. mai 2023 Min gyldne regel er at om jeg inviterer så betaler jeg selvfølgelig, for jeg har valgt plass og hva vi skal på. Har spandert både konserter og bedre restaurantmiddager med fullt vinkart og flere retter, og enklere ting som kaffe og is/kake. Det er ikke betalingen som gjør om noen viser interesse for/liker noen, men invitasjonen i seg selv. Hvis han inviterer ut, så bestemmer han hva vi gjør og da går det etter hva han ønsker å betale. Men selvfølgelig spandere også han da. På enkle lunsjer ute på byn (typisk fisketorget/tapasresaurant eller sushiplasser) , har det blitt ganske sånn annenhver gang vi betaler, for ingen direkte inviterer til dette. Vi har bare lagt det inn som vane. Så alt i alt går det begge veier. Anonymkode: 3ee40...aea
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #22 Skrevet 4. mai 2023 35 minutter siden, AnonymBruker said: Om han vil spandere hver gang er det et pluss i boka som viser at han verdsetter meg og investerer i meg Anonymkode: 05921...015 3 minutter siden, AnonymBruker said: Siterer meg selv under, og dette ble skrevet FØR du kommenterte negativitet og forakt mot kvinner Anonymkode: 05921...015 Begynner trollinga allerede på en torsdag 😄 Anonymkode: 5c41f...d57 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #23 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du sa det er et pluss i boka om han spanderer hver gang. Det er jo du som er gnien. Nå forandrer du jo historien din plutselig 😏 Anonymkode: 5c41f...d57 Om han ønsker å spandere hver gang viser det at han verdsetter meg og vil gjøre noe fint for meg og investerer i meg for å bygge en seriøs relasjon og skille seg ut fra de som ønsker noe useriøst. Det er positivt, men ikke nødvendig. Jeg liker som sagt godt å spandere selv ettersom jeg også da får vist at jeg verdsetter tiden og opplevelsene med han og investerer i han og relasjonen vår fordi jeg syns han er bra og ønsker å bli bedre kjent. Når jeg er i forhold så kjøper jeg mye gaver til mannen min for å vise at jeg tenker på han og verdsetter han. Om jeg får gaver tilbake har det ingenting med pengene å gjøre slik som kvinnefiendtlig innstilt menn liker å tro, men nettopp det at man viser at man liker denne personen ekstra. Om man bare går ut å spiser og betaler hver for seg hver gang så blir det akuratt som å være ute å spise med en venn. Eller om man bare går en rusletur gang etter gang er det også som å gå med en venn, å plukke blomster da eller ha med te på thermos som et eksempel er noe man kan gjøre helt gratis for å vise at man verdsetter og ønsker å sjarmere, bygge gnist og bli valgt. For at en skal få trygghet til å åpne følelser og få lyst til å gå inn i en relasjon som noe mer enn venn trenger man det lille ekstra som viser at man begge to verdsetter tiden sammen som noe mer enn vennskap og investerer i relasjonen for å ta den videre. Jeg forandrer ikke noe historie nei, det er bare du som leter etter ting med lupe her fordi du misliker kvinner som kjønn. Anonymkode: 05921...015 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #24 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hvis penger er det eneste man ser etter ja. Ingen liker å spandere på noen som forventer det, det sier mye om en dame, og det kun negativt Anonymkode: 40270...cf3 Hvor har jeg sagt det? Chill Anonymkode: 555f1...2f9 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #25 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Begynner trollinga allerede på en torsdag 😄 Anonymkode: 5c41f...d57 Trist for deg selv at du har så lite forståelse for romantikk at du ikke klarer å komme med andre ting i tråden enn å rulle med øynene og å anklage oss som svarer for å trolle. Dette blir litt for dumt og for barnslig for meg og det er ikke bitre menn som deg jeg er interessert i å gi mer oppmerksomhet. Hvis du blir litt hyggeligere mot kvinner og forstår forskjellen på vennskap og romanse så kanskje du selv blir spandert på en dag Ha en fin kveld videre Anonymkode: 05921...015 1
Zoidberg Skrevet 4. mai 2023 #26 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Spanderer dere damen på date? (Samme om det er første eller tredje/flere date). Anonymkode: 3ee40...aea Det har jeg gjort ja..
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #27 Skrevet 4. mai 2023 Ja, for meg er det en selvfølge. Min nåværende inviterte meg ut på date på en teaterforestilling. Da betalte han. Det var en svært vellykket date. Så jeg inviterte til konsert på date nummer to. Og slik har vi fortsatt 😊 Anonymkode: 1bef4...1ff
Ellah Skrevet 5. mai 2023 #28 Skrevet 5. mai 2023 Ja, særlig om vi dater over tid. Somregel er det mannen som spanderer første date, evt at vi tar annenhver runde, men om det blir flere dater har jeg spandert. Med han jeg dater nå måtte jeg forlange og ta regninga til slutt, det skal jo ikke bare gå en vei tenker jeg. Nå betaler vi litt sånn om hverandre, både på restaurant og i butikken.
Ænema Skrevet 5. mai 2023 #29 Skrevet 5. mai 2023 har aldri spandert på en date. men spanderer på kjæresten min. har som prinsipp å ikke betale når noen ber meg på date. om jeg ber noen på date er det noe annet.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #30 Skrevet 5. mai 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Om han ønsker å spandere hver gang viser det at han verdsetter meg og vil gjøre noe fint for meg og investerer i meg for å bygge en seriøs relasjon og skille seg ut fra de som ønsker noe useriøst. Det er positivt, men ikke nødvendig. Jeg liker som sagt godt å spandere selv ettersom jeg også da får vist at jeg verdsetter tiden og opplevelsene med han og investerer i han og relasjonen vår fordi jeg syns han er bra og ønsker å bli bedre kjent. Når jeg er i forhold så kjøper jeg mye gaver til mannen min for å vise at jeg tenker på han og verdsetter han. Om jeg får gaver tilbake har det ingenting med pengene å gjøre slik som kvinnefiendtlig innstilt menn liker å tro, men nettopp det at man viser at man liker denne personen ekstra. Om man bare går ut å spiser og betaler hver for seg hver gang så blir det akuratt som å være ute å spise med en venn. Eller om man bare går en rusletur gang etter gang er det også som å gå med en venn, å plukke blomster da eller ha med te på thermos som et eksempel er noe man kan gjøre helt gratis for å vise at man verdsetter og ønsker å sjarmere, bygge gnist og bli valgt. For at en skal få trygghet til å åpne følelser og få lyst til å gå inn i en relasjon som noe mer enn venn trenger man det lille ekstra som viser at man begge to verdsetter tiden sammen som noe mer enn vennskap og investerer i relasjonen for å ta den videre. Jeg forandrer ikke noe historie nei, det er bare du som leter etter ting med lupe her fordi du misliker kvinner som kjønn. Anonymkode: 05921...015 Så han må bruke penger for at du skal føle at dere er på date? Anonymkode: 09a21...890
Okapi Skrevet 5. mai 2023 #31 Skrevet 5. mai 2023 De der voldsomt rigide kjønnsrollene som folk klamrer seg til her inne, er nok ikke fullt så vanlige ute i det virkelige liv. Har ofte blitt spandert på, spandert mye selv, og ofte betalt hver for oss. Spørs helt på situasjonen.
Snok1 Skrevet 5. mai 2023 #32 Skrevet 5. mai 2023 Jeg spanderer alltid på første date, og så setter jeg pris på om det over tid blir en jevnere fordeling. Vi har vært sammen i mange år nå, og det er kanskje å nærme seg at vi spanderer likt på hverandre. Som skrevet over, det er tegn på omtanke og investering og det kan gjerne gå begge veier. 1
Drizzt Skrevet 5. mai 2023 #33 Skrevet 5. mai 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Spanderer dere damen på date? (Samme om det er første eller tredje/flere date). Anonymkode: 3ee40...aea Jeg har spandert. Hvis jeg virkelig, virkelig liker ham og føler for det.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #34 Skrevet 5. mai 2023 Er så koselig når daten spanderer, føles som grønt flagg. At vi er to mennesker som skal bli kjent og (hvis det blir oss) ha kjærlighet for hverandre, ikke at jeg skal leke faren hennes Anonymkode: f79c2...7b9 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #35 Skrevet 5. mai 2023 Jeg og han spanderer hver vår gang, og noen ganger deler vi på midten. Over tid går det opp i opp. Å forvente at mannen alltid skal betale er både nedrig og gammeldags, syns jeg. Det er ingenting som tilsier at en moderne kvinne skal kunne betale fir seg selv eller spandere på mannen om hun vil det. Anonymkode: 5ac25...409 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #36 Skrevet 5. mai 2023 Drizzt skrev (3 timer siden): Jeg har spandert. Hvis jeg virkelig, virkelig liker ham og føler for det. Med det ordvalget får jeg inntrykk av at det hører sjeldenhetene til. Anonymkode: 5ac25...409 1
Helene1982 Skrevet 5. mai 2023 #37 Skrevet 5. mai 2023 Jeg synes også det er en merkelig regel at den som inviterer, skal betale. Spesielt om det er en helaften. Er det en kaffe eller et glass vin, er det greit, men å forvente at en fremmed skal bruke flere tusen kroner på meg før vi kjenner hverandre, synes jeg er rart. Jeg foretrekker at vi betaler litt hver. Om han kjøper teaterbilletter, spanderer jeg middag for eksempel.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå