Gjest Carmensita Skrevet 5. januar 2006 #1 Skrevet 5. januar 2006 En i familien har mye kontakt med rockwool isolasjon i arbeidet sitt. Problemet er at han reagerer veldig med kløe, spesielt i ansiktet. Har noen her et godt råd om hvordan man kan forhindre dette? Hjelper det med en eller annen krem som forebygging e.l.?
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2006 #2 Skrevet 5. januar 2006 Har det med aktisk allergi å gjøre, eller "bare" irritasjon? Steinulla inneholder jo masse små, stikkende, ekle fibre, og det er vanlig å klø om man kommer i direkte kontakt med den. Ville heller brukt en dekkende maske, tror jeg, ellers finnes det en del beskyttelseskremer for "industrielt" bruk, men vet ikke hvor bra de fungerer mot sånne stikkefibre. Kommer bare på ceridal o.l fra apoteket, men det finnes sikkert kraftigere saker også.
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2006 #3 Skrevet 5. januar 2006 (Faktisk allergi, mente jeg å skrive...)
Gjest Gjesta Skrevet 5. januar 2006 #4 Skrevet 5. januar 2006 Jeg mener virkelig det er anbefalt med støvmaske i hvert fall når man arbeider med isolasjon enten den er laget av glass eller stein. Det ville i hvert fall jeg gjort.
Gjest Lea Skrevet 5. januar 2006 #5 Skrevet 5. januar 2006 Isolasjonmateriale kan føre til allergiske reaksjoner og, i verste fall, betennelser. Men det bør hjelpe godt med en støvmaske, hansker og tette klær.
Gjest Carmensita Skrevet 5. januar 2006 #6 Skrevet 5. januar 2006 Har det med aktisk allergi å gjøre, eller "bare" irritasjon? Steinulla inneholder jo masse små, stikkende, ekle fibre, og det er vanlig å klø om man kommer i direkte kontakt med den. Ville heller brukt en dekkende maske, tror jeg, ellers finnes det en del beskyttelseskremer for "industrielt" bruk, men vet ikke hvor bra de fungerer mot sånne stikkefibre. Kommer bare på ceridal o.l fra apoteket, men det finnes sikkert kraftigere saker også. ← Han er disponert for allergi, var allergisk som liten. Så jeg vet ikke om det er allergi eller irritasjon. Blir veldig rød i ansikt og nakke, og klør veldig Får spørre hva slags beskyttelse han bruker.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå