Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har en gutt som nekter å gå i dress sko (pen sko) 

Han har noen helt nye skatesko som han vil bruke. 

14 år 

Hva hadde dere gitt han lov til å bruke. 

Jeg har satt en grense på at han ikke skal bruke caps. Men han trenger heller ikke å gå med full dress. Men heller en pen bukse og en skjorte. Og en eller annen fin jakke. (Svart skinnjakke) 

Skoa skal gjerne kunne brukes til konfirmasjoner og litt sånt vi skal i. Løpet av året.

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig må han bestemme selv. Sønnen min vil gå i joggebukse . Så det får han få lov til. 

Anonymkode: e39d1...477

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her bruker ungene fine joggesko eller sandaler. Nettopp fordi de skal gå i tog i 2 timer og en ellers aktiv dag. Da går skohelse foran og at barna ikke får vondt i beina.

Ser desverre alt for mange barn med nye sko eller sko de bruker kun 2 ganger i året. Ser at de får vondt på slutten. Gnagesår er også en slager.

Anonymkode: 8353a...779

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Her bruker ungene fine joggesko eller sandaler. Nettopp fordi de skal gå i tog i 2 timer og en ellers aktiv dag. Da går skohelse foran og at barna ikke får vondt i beina.

Ser desverre alt for mange barn med nye sko eller sko de bruker kun 2 ganger i året. Ser at de får vondt på slutten. Gnagesår er også en slager.

Anonymkode: 8353a...779

Er litt det samme vi har i tankene her. Og disse skoa han har liggende fra før. Kommer han til å bruke opp senere. Før han vokser ut av dem. 

71rCfvLubOL._AC_UX395_.jpg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Selvfølgelig må han bestemme selv. Sønnen min vil gå i joggebukse . Så det får han få lov til. 

Ja, for pokker. Unger og ungdom må selv gå kledd som de ønsker. 

Så lenge de ikke stinker, er møkkete eller fillete. Selv fikk jeg hetta av pentøy allerede som liten og jeg var nok den eneste jenta i 17 mai toget med bukse og joggesko i 1979 😎

Anonymkode: 72c27...788

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det får han året rundt ellers. Så litt regler på enkelte dager skader ikke. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ja, for pokker. Unger og ungdom må selv gå kledd som de ønsker. 

Så lenge de ikke stinker, er møkkete eller fillete. Selv fikk jeg hetta av pentøy allerede som liten og jeg var nok den eneste jenta i 17 mai toget med bukse og joggesko i 1979 😎

Anonymkode: 72c27...788

Hæ? Jeg er født i 1969 også langt over 50% av jentene gikk i bukse og joggesko i 17. mai toget hvert år da jeg var barn.

Anonymkode: 1a568...d51

Skrevet
beng skrev (22 timer siden):

Hei

Jeg har en gutt som nekter å gå i dress sko (pen sko) 

Han har noen helt nye skatesko som han vil bruke. 

14 år 

Hva hadde dere gitt han lov til å bruke. 

Jeg har satt en grense på at han ikke skal bruke caps. Men han trenger heller ikke å gå med full dress. Men heller en pen bukse og en skjorte. Og en eller annen fin jakke. (Svart skinnjakke) 

Skoa skal gjerne kunne brukes til konfirmasjoner og litt sånt vi skal i. Løpet av året.

Min 9åring får caps og sneakers av meg med glede til 17.mai.

Med dress eller pyntet antrekk ellers.

Dropper penskjorte og har en tskjorte han synes er kul inni blazeren/skjorta. 

Sånn kunne han gått i konfirmasjon og 🤷‍♀️ Men i egen konfirmasjon krever jeg nok en skjorte. 

Men til din tenåring foreslår jeg hvite sneakers, eller, noen litt mer «statement».

53174DB0-35E5-483E-AA7E-380118B601ED.thumb.jpeg.2e9a578763f49d61bc29de7ce84d744d.jpeg
E90B4DA1-D1FB-4EE5-9F81-18EAEB9D542A.thumb.jpeg.d8d411eb631a45b1dec37b87b7e787b3.jpeg

931B6BB1-19B8-4CA5-8A14-B613C6EADCD1.jpeg

• Liker 1
Skrevet
beng skrev (22 timer siden):

Er litt det samme vi har i tankene her. Og disse skoa han har liggende fra før. Kommer han til å bruke opp senere. Før han vokser ut av dem. 

71rCfvLubOL._AC_UX395_.jpg

Den sammen med litt casual fit chinos og ei skjorte blir jo helt fint på 17. mai :) 

Skrevet

Jeg syns folk skal få gå i det de vil på 17.mai. Viktigste er å føle seg vel med seg selv, gå i behagelige sko og være glade og fornøyde. 17.mai er en festdag for Norge, ikke noe moteshow. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har riktignok en jente i samme alder. Hun skal gå i hvite sneakers til kjolen sin. Pensko er et helvete når man skal gå 1 time pluss gå tilbake til arrangement og løping rundt på skolen etterpå.

Anonymkode: 3323b...ccf

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...